Gå til innhold

Ligge inntil hverandre. Viktig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For meg er det viktig å ligge litt og holde runde hverandre før vi sovner om kvelden. Det skaper nærhet og trygghet. Vi liker begge best å sove under egen dyne, men jeg føler alltid dette behovet for nærhet og hudkontakt. Det har tydeligvis ikke samboeren min, selv om vi ligger som en liten stund hver kveld før vi sover. Men jeg må alltid være den som flytter meg bort til hans side. Vi må nesten alltid ligge sånn at han ligger på ryggen og jeg med hodet på sengen hans. Noe annet gidder han ikke, selv om jeg får litt vondt i nakken av å ligge sånn (for han skal også beholde alle putene og ligge høyt helt til vi skal sove, så det blir litt bratt for min nakke). Sist jeg spurte om vi heller kunne ligge i skje, ville  han ikke, for han orket ikke snu seg på siden. Da jeg hadde en skade og ble operert og ikke kunne flytte på meg i sengen, ble det ingen ligging inntil hverandre de ukene, for han orket ikke flytte seg bort på min side.

Egentlig syns jeg det er ganske sårende. Har lyst til å si i kveld, når han stille om jeg vil komme bort til ham, å si:

«Nei, det gidder jeg ikke. For det er mindre viktig for meg å være nær deg enn det er å slippe strevet med å flytte meg tretti centimeter.»

Er jeg teit og barnslig? Finns det forståelse for at jeg bli blir litt lei meg, eller er jeg bare veldig hårsår?

Anonymkode: a46de...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er mange som sliter med å sove oppi hverandre.

Men synes det er merkelig å ikke kunne gi litt kos og nærhet i det man legger seg.

Jeg og kjæresten sovner oftest tett inntil hverandre, men i løpet av natten ender vi opp på hver vår side.

Innimellom kryper den ene inntil den andre om vi har halvvåknet, men hovedsakelig våkner vi på hver vår kant🤭

Men nå er vi veldig kosete og intim i det store og hele.

Hvordan er dere ellers?

Anonymkode: 818ac...8d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man sovner inntil hverandre naturlig så tenker jeg det er veldig koselig, om ikke man gjør det så må det være greit det og. God søvn er viktig. En armkrok å ligge i en stund før man velger å sove, er noe av det beste jeg vet. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er mange som sliter med å sove oppi hverandre.

Men synes det er merkelig å ikke kunne gi litt kos og nærhet i det man legger seg.

Jeg og kjæresten sovner oftest tett inntil hverandre, men i løpet av natten ender vi opp på hver vår side.

Innimellom kryper den ene inntil den andre om vi har halvvåknet, men hovedsakelig våkner vi på hver vår kant🤭

Men nå er vi veldig kosete og intim i det store og hele.

Hvordan er dere ellers?

Anonymkode: 818ac...8d6

Jeg er mer kosete enn han. Han er som en magnet for meg, nesten uimotståelig, kan han har ikke veldig behov for nærhet med meg. Men han kysser mye på meg, da 😊🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (2 timer siden):

Om man sovner inntil hverandre naturlig så tenker jeg det er veldig koselig, om ikke man gjør det så må det være greit det og. God søvn er viktig. En armkrok å ligge i en stund før man velger å sove, er noe av det beste jeg vet. 

Ja jeg er enig med deg, men syns det er leit at det virker som om han egentlig ikke bryr seg om deg og ikke gidder å gjøre den minste anstrengelse (som å flytte kroppen sin tjue centimeter til siden) for å være nær meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er mann som syns det er veldig hyggelig, en liten avrunding på dagen.

Anonymkode: e02a8...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg vet at på KG, og andre steder på nettet, så er holdningen at hvis han ikke behandler deg som en prinsesse så kan det bare være.

Jeg for min del ser på slikt som bagateller. Jeg kommer fra samboerskap på 20. året hvor det du beskriver er en bagatell. 

Elsker dere hverandre? Respektere dere hverandre? Kommuniserer dere bra og ærlig med hverandre?

Hvis ja på disse spørsmålene, så er det du beskriver en bagatell du ikke trenger å tenke på.

Anonymkode: 69f62...df2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke blitt idet forholdet. Er absolutt viktig for meg å være med en som trenger kos like mye som jeg gjør. 

Anonymkode: 61dc8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For meg er det viktig å ligge litt og holde runde hverandre før vi sovner om kvelden. Det skaper nærhet og trygghet. Vi liker begge best å sove under egen dyne, men jeg føler alltid dette behovet for nærhet og hudkontakt. Det har tydeligvis ikke samboeren min, selv om vi ligger som en liten stund hver kveld før vi sover. Men jeg må alltid være den som flytter meg bort til hans side. Vi må nesten alltid ligge sånn at han ligger på ryggen og jeg med hodet på sengen hans. Noe annet gidder han ikke, selv om jeg får litt vondt i nakken av å ligge sånn (for han skal også beholde alle putene og ligge høyt helt til vi skal sove, så det blir litt bratt for min nakke). Sist jeg spurte om vi heller kunne ligge i skje, ville  han ikke, for han orket ikke snu seg på siden. Da jeg hadde en skade og ble operert og ikke kunne flytte på meg i sengen, ble det ingen ligging inntil hverandre de ukene, for han orket ikke flytte seg bort på min side.

Egentlig syns jeg det er ganske sårende. Har lyst til å si i kveld, når han stille om jeg vil komme bort til ham, å si:

«Nei, det gidder jeg ikke. For det er mindre viktig for meg å være nær deg enn det er å slippe strevet med å flytte meg tretti centimeter.»

Er jeg teit og barnslig? Finns det forståelse for at jeg bli blir litt lei meg, eller er jeg bare veldig hårsår?

Tror du kommer lengre med å forklare følelsen det gir deg og la han ta et valg ut fra det, framfor å bli passiv-aggressiv. 
Ting er jo heller ikke bagateller om det føles viktig, så å snakke om det åpent er greit. Så må dere jo og ha en enighet om det å strekke seg litt for den andres følelser er noe dere skal praktisere eller ikke. Det går begge veier. 

Anonymkode: 6efec...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er utrolig fysisk med min samboer. Må kose med ham HELE TIDEN, men jeg klarer ikke å sovne hvis jeg ligger inntil noen, så natta er den eneste tiden han får være i fred. 😂

Anonymkode: 98fe6...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får klaustrofobi om jeg må være så nær noen hele tiden og aldri får ha kroppen min for meg selv. Jeg sover aller aller helst ytterst på motsatt side av partner som sover ytterst på sin side. 

Å sovne når man holder rundt hverandre kan være fint, men så søker man etter hvert hver til sitt i senga for bedre søvnkvalitet 

Anonymkode: a7e01...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klarer selv den type nærhet når det ikke er hele tiden. I samboerskap så kan vi godt dele seng men det blir for mye hele natta. Nå som det kun er snakk om en natt eller to annenhver helg så er det veldig hyggelig å bli holdt rundt og ligge i armkroken. 

Anonymkode: a1af0...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da er dere vel forskjellig da. Vi er på 3. året med hvert vårt soverom. Fungerer aldeles utmerket :D ikke noe mindre glad i hverandre, men har mye bedre søvnkvalitet.

Anonymkode: 4e9b4...f60

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

mannen liker å ligge inntil, jeg blir kokvarm av det og får ikke sove. Kose litt ja, absolutt, men sove, hver for oss og ikke oppå hverandre. Men man må jo møtes på midten og innfri begges ønsker. Snakk med han at det er viktig for deg med litt mer nærhet før sovetid?

Anonymkode: 5e30c...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...