Gå til innhold

I Sverige holdes det en boikott på dagligvarebutikker i uke 12. Hvorfor gjør ikke nordmenn det samme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Pga de høye prisene har svenskene gått sammen og skal boikotte å handle på de store dagligvarebutikkene i uke 12. Dette har også blitt gjort i flere land, hvor boikotten første til at de satt ned prisene på dagligvarer. 

Kan vi få til det samme i Norge? 

Anonymkode: 61b48...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pga de høye prisene har svenskene gått sammen og skal boikotte å handle på de store dagligvarebutikkene i uke 12. Dette har også blitt gjort i flere land, hvor boikotten første til at de satt ned prisene på dagligvarer. 

Hva er alternativet til de tre (?) store kjempene vi har her til landet? Norgesgruppen, Coop og Rema dominerer jo alt.

Det finnes jo enkelte "utenlandsbutikker" som kanskje er et rimeligere alternativ, men de har ikke de samme varene som jeg ønsker. Burde sikkert vært åpen for endringer på den fronten, men er i grunn ikke det.

Skulle gjerne gjort noe for å få lavere priser og en reell konkurranse her til lands, og ikke et prissamarbeid som vel i praksis er hva vi ser.

Anonymkode: 80883...ef2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her har vi rema, extra og kiwi. Skulle jeg boikottet dem måtte jeg storhandlet uka før 😐

Anonymkode: 40d3a...635

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor skal vi handle da? Storhandle uken før? Synd vi ikke tenkte på dette for 30 år siden. 

Anonymkode: 90528...d47

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor?

Store deler av norsk varehandel er franchise : Du vil ikke på noen måte ramme kjedene på denne måten, kun kjøpmannen som har livet sitt invistert i butikken. Du kan få HAN, naboen til å gå konkurs, men det vil ikke bety noe for kjedene. 

De kan selvfølgelig oppleve at kjedene kjørere noen kampanjer for å gi deg inntrykket av at du er viktig og at sutringen betyr noe, men sluttføringen er akkurat den samme : alle skal ha inn det samme for året, og dagligvarehandlen er ikke så veldig lukrativ i Norge at det gjør noe.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her har vi rema, extra og kiwi. Skulle jeg boikottet dem måtte jeg storhandlet uka før 😐

Ja, svenskene handler uka før. Poenget er å sette et poeng denne uka (uke 12). Det har funket i andre land. Vi burde jo virkelig «si ifra» her i Norge også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heldig du som har rema, kiwi og extra nær deg!

Anonymkode: e5963...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Heldig du som har rema, kiwi og extra nær deg!

Anonymkode: e5963...13a

90% av problemet med norsk varehandel er faktisk at denne personen ikke er heldig... Dette er normalen utenfor spesialområder. 

I et sundt marked, skulle INGEN være uten markedsgrunnlaget for  tre kjeder. 

Endret av Druid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...