Gå til innhold

Diabetes utredning? Litt andre problemer.. Tips/erfaringer.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

må si først at jeg er i samtaler med leger om dette men meningen er mer tips og erfaringer. Veit ikke helt hvor jeg skal starte og det kan bli litt rotete innlegg så beklager for det..

Jeg tok MR av hjernen for 1 mnd siden ish og dem fant en cyste på hjernen. Jeg måtte til legen dagen etterpå i følge dem. Han sa den er aktiv og kan gi meg problemer så legen sa vi skulle ta blodprøver av diverse med tanke på cysta osv.

Fikk tlf fra legen en uke etterpå. Alt blodprøvene viste var mye forhøyet nivåer av diverse. Problemet er han ville ikke si hva som var forhøyet men at spesialist på sykehuset skal snakke med meg. Eneste jeg fikk høre var angående blodsukker. Jeg har blitt hendvist til medisinsk poliklinikk på sykehuset men veit lite om den avdelingen i forhold til hva legene skjekker og hva dem gjør generelt. 

Jeg sliter med en sterk svimmelhet og kvalme som kommer flere ganger i uka. Det varer hele dagen og er helt forferdelig!! Skal sies det er ikke krystallsyke eller noe innen sånne ting. Dem ville kanskje sette en diagnose PPPS men legen ville ta de blodprøvene før noe diagnose i tilfelle det er noe der. Fastlegen ville ikke si om disse blodprøvene kan gjøre at jeg blir så dårlig før en spesialist sier noe. Må være ærlig å si at jeg liker ikke at jeg får null info men jeg skjønner det er best en spesialist ser på dette. Fikk brev at jeg skal få time før Mai så venter på dato men alt tar så lang tid og jeg lurer veldig på hva som skjer.

jeg lurer litt angående diabetes også. For det første sa han at jeg mulig kan ha en diabetes og alt dette med blodprøver osv. Kan det ha noe med disse svimmelhet greiene også kanskje. Kan si at jeg har jo de typiske tegna som at jeg må på do ofte og er tørst hele tiden.. veldig irriterende dette her. Har blodsukker måler, kan jeg bruke det framover for å skjekke? 

Håper dere forstår hvorfor jeg tenker mye og lurer mye. Har dere noen erfaringer eller tips om noe av dette?

Anonymkode: 45434...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...