Gå til innhold

Slette venner fra facebook

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

for noen er sosiale medier selve livet, for dem er det en stor greie, ikke at jeg skjønner det. Jeg rydder selv jeg, folk som ikke hilser på deg på butikken for eksempel trenger du ikke ha på FB og hvis de mot formodning skulle laget noe hibbel av det ville jeg brukt klar tale. Dessuten, disse folka er neppe noe tap TS. 

Anonymkode: bb87c...d94

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi om jeg legger noe ut på facebook så er det ikke sikkert jeg ønsker at absolutt hele verden skal se det. Derfor sletter jeg de heller og gjør personvernsinnstillingene mine strenge sånn at "bare" venner har tilgang. 

Jeg vet at alt jeg legger ut kan komme på avveie uansett, men da begrenser jeg mye fra min side. 
TS

Anonymkode: c6771...783

Men det er overflødig å slette folk når du kan ta innstillinger på "nære venner", "venner",  "venners venner" eller "offentlig".

Jeg slettet kun folk når jeg tar et aktivt standpunkt. Feks en tidligere klassekamerat med svært rasistiske og dårlige holdninger som jeg ikke så på skolen. 

Ellers har jeg begrensa innlegg, så kun e jeg vil skal se kan se. 

Facebook er jo nettopp for de mer perifere. Alle andre har jeg på Snapchat og tlf..

Anonymkode: 686b6...b76

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jec sletter med jevne mellomrom, jeg. Ligger ikke annet bak enn at jeg ikke vil samle på bekjente. Har aldri mer enn 200-250 venner, og det er alle sånne som jeg kunne sendt en melding til uten at det hadde blitt rart. 

Anonymkode: 57770...ece

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sletter jevnlig - folk som av ulike grunner ikke er i livet mitt lenger, som jeg ikke har behov for eller ønske om kontakt med og som ikke trenger å ha innsyn i det jeg legger ut. Jeg ser ingen grunn til å bruke tid på å styre med lister for begrenset innsyn og gradert tilgang, bare for å ikke risikere at folk jeg uansett ikke lenger har en relasjon til skal føle seg støtt. Om noen skulle bli dypt fornærmet ovet det, får det være deres problem. 

For meg er Facebook det stedet hvor jeg er mest privat og derfor også mest selektiv, mens på insta har jeg åpen profil som alle kan følge.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er rart å slette noen dersom du samtidig er venn med ektefellen. De eneste jeg har slettet er sånn type venner som jeg har blitt kjent med online da jeg var 18-23 år. Dvs aldri møtt og knapt husker hvordan jeg ble "kjent" med de. Har også slettet gamle flørter og sexpartnere. Skulle jeg slettet noen jeg kjenner så hadde jeg i alle fall ikke slettet bare den ene av ektefellene. Synes uansett det er rart å få med seg at man har blitt slettet, og personlig hadde jeg aldri lagd en sak ut av det😅

Anonymkode: c0d29...066

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (7 minutter siden):

Jeg sletter jevnlig - folk som av ulike grunner ikke er i livet mitt lenger, som jeg ikke har behov for eller ønske om kontakt med og som ikke trenger å ha innsyn i det jeg legger ut. Jeg ser ingen grunn til å bruke tid på å styre med lister for begrenset innsyn og gradert tilgang, bare for å ikke risikere at folk jeg uansett ikke lenger har en relasjon til skal føle seg støtt. Om noen skulle bli dypt fornærmet ovet det, får det være deres problem. 

For meg er Facebook det stedet hvor jeg er mest privat og derfor også mest selektiv, mens på insta har jeg åpen profil som alle kan følge.

Men sletter du da èn part i ett par?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sletter tvert. F.eks mennesker som er der og aldri har verken likt eller kommentert. Hva f… skal man ha de der for? 

Anonymkode: 6ccbe...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Men sletter du da èn part i ett par?

Hvis jeg bare har kontakt med den ene parten, kan det sikkert ha skjedd. Jeg har flere venninner hvor jeg i større grad også omgikkes partneren da vi var yngre, men nå ikke har sett denne på årevis (gjerne fordi man som singel og barnløs venninne havner i "mamma skal ha fri"-kategorien for sosialt samvær når kjernefamilien er et faktum). Vennskap og omgang forandrer seg med årene, jeg skjønner ikke hvorfor sosiale medier skal være unntatt fra det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei av de som har rydda mye i listene. Mest for å fjerne mobbere som jeg ikke ønsker å ha i mitt liv lenger og folk som jeg har mista totalt kontakt med, eller har endret verdisyn med. Jeg trenger ikke negative eller kjipe folk på vennelisten min. Jeg har ikke behov for å gni inn hva jeg gjør eller se hva de gjør. De eksisterer og jeg eksisterer, men ikke sammen. Jeg ble sletta av en kollega i fjor selv. Tenkte det var rart, men ga faen. 

Anonymkode: fbce7...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...