AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Jeg ryddet litt i vennelista på facebook for en god del mnd tilbake. Fjerna mennesker fra barneskole, VGS og tidligere arbeidssteder, festvenner, og flere som jeg har hatt kontakt med gjennom flere år, men hvor kontakten er veldig laber. Har egentlig tenkt til å fjerne hele facebook etterhvert, men har en god del bilder og videoer som jeg vil få lasta ned derfra først. Anyway. En av de som ble slettet laget en uhorvelig stor sak ut av det. Å jeg hadde mine grunner for hvorfor vedkommende ble slettet, men det ble ikke godt mottatt. Vedkommende har nå lagt meg for hat, og fått den hen er gift med til å slette meg også. Er det virkelig et så stort angrep å bli slettet på facebook? Jeg slettet hen ikke fra andre sosiale medier. Bare facebook. Hadde du reagert om noen slettet deg som venn? Anonymkode: c6771...783 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alaenera Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Det var å overreagere synes jeg personlig, i all fall. Noen tar sosiale medier altfor seriøst. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Noen er virkelig rabiate når det kommer til Facebook. Jeg slettet hele styret, og enkelte sluttet å hilse på meg etterpå. Anonymkode: 565b9...ffa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerkroppen Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Jeg hadde aldri fått med meg om noen perifere venner hadde slettet meg på facebook. De jeg har oppdaget, har jeg tenkt er helt ok. De har jeg jo ingen relasjon til lenger uansett. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden Jeg skjønner ikke poenget med å slette venner på Facebook. Man har jo lagt til alle mulige folk opp i gjennom. Studiekamerater fra tiden da Facebook var nytt, og tidligere kollegaer fra ulike jobber man har hatt. Folk man har vokst opp med, men ikke har noe kontakt med i dag. Hele poenget med Facebook i sin tid var jo å få kontakt med personer man ikke hadde møtt på mange år. Og det ble jo naturlig at man la til alle mulige folk. Har vel aldri slettet en eneste venn på Facebook, uansett hvor perifert bekjentskapet med personen har vært Anonymkode: f02d5...693 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Det er litt teit å slette folk på facebook, hvis du uansett skal ut derfra. Du kan jo enkelt begrense hva hver enkelt ser, eller selv begrense hvem som dukker opp hos deg. Det er klart du sender ut signaler om at du ikke liker vedkommende, eller ikke bryr deg om vedkommende, når du aktivt sletter dem. Du virker litt selvsentrert. Er ikke på facebook selv lenger, men synes det er et kraftig signal å sende folk, det å slette dem. Anonymkode: a3fbd...ad2 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg skjønner ikke poenget med å slette venner på Facebook. Man har jo lagt til alle mulige folk opp i gjennom. Studiekamerater fra tiden da Facebook var nytt, og tidligere kollegaer fra ulike jobber man har hatt. Folk man har vokst opp med, men ikke har noe kontakt med i dag. Hele poenget med Facebook i sin tid var jo å få kontakt med personer man ikke hadde møtt på mange år. Og det ble jo naturlig at man la til alle mulige folk. Har vel aldri slettet en eneste venn på Facebook, uansett hvor perifert bekjentskapet med personen har vært Anonymkode: f02d5...693 Fordi om jeg legger noe ut på facebook så er det ikke sikkert jeg ønsker at absolutt hele verden skal se det. Derfor sletter jeg de heller og gjør personvernsinnstillingene mine strenge sånn at "bare" venner har tilgang. Jeg vet at alt jeg legger ut kan komme på avveie uansett, men da begrenser jeg mye fra min side. TS Anonymkode: c6771...783 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er litt teit å slette folk på facebook, hvis du uansett skal ut derfra. Du kan jo enkelt begrense hva hver enkelt ser, eller selv begrense hvem som dukker opp hos deg. Det er klart du sender ut signaler om at du ikke liker vedkommende, eller ikke bryr deg om vedkommende, når du aktivt sletter dem. Du virker litt selvsentrert. Er ikke på facebook selv lenger, men synes det er et kraftig signal å sende folk, det å slette dem. Anonymkode: a3fbd...ad2 Jeg har tenkt, jeg har ikke skrivd at jeg skal. Har hatt facebook siden jeg var gammel nok til å få det, og det er mange "minner" med det også. Jeg sletter mennesker for å minimere de som kan se det jeg legger ut. Å som sagt over, så vet jeg at folk kan få tak i det uansett, men da må de se igjennom mine gjenværende venner sin face. Jeg har blitt slettet av andre hvor jeg har lagt merke til det, og jeg har helt ærlig ikke tenkt så mye over det. Mest fordi at de har sikkert sine grunner, og det er demmes facebook og bestemmer selv hvem som skal være inne å "snoke". TS Anonymkode: c6771...783 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi om jeg legger noe ut på facebook så er det ikke sikkert jeg ønsker at absolutt hele verden skal se det. Derfor sletter jeg de heller og gjør personvernsinnstillingene mine strenge sånn at "bare" venner har tilgang. Jeg vet at alt jeg legger ut kan komme på avveie uansett, men da begrenser jeg mye fra min side. TS Anonymkode: c6771...783 Du kan fint begrense hvem som ser hva du legger ut. Anonymkode: 0f1e4...948 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Fordi om jeg legger noe ut på facebook så er det ikke sikkert jeg ønsker at absolutt hele verden skal se det. Derfor sletter jeg de heller og gjør personvernsinnstillingene mine strenge sånn at "bare" venner har tilgang. Jeg vet at alt jeg legger ut kan komme på avveie uansett, men da begrenser jeg mye fra min side. TS Anonymkode: c6771...783 Du kan velge hvilke venner som skal se innleggene dine. Det er ikke nødvendig å slette. Anonymkode: 7258b...6c4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har masse folk på Facebook jeg aldri prater med ellers. Orker ikke slette folk derfra. Er omtrent ikke innpå der lenger heller. Jeg er mye mer selektiv på Instagram, fordi det er der jeg legger ut mer personlige ting som bilder, som omtrent aldri gjør på Facebook. Bildene på Facebook er ikke personlige, sånn som på Instagram. Men you do you. Du bidrar til drama ved å svare folk da, jeg hadde bare ignorert. Synes det er kjemperart at folk legger merke til at de er slettet, hadde aldri merket om noen hadde fjernet meg som venn 😅 Anonymkode: a6489...078 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
godfisk Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har blitt slettet av et par stykker, muligens fordi jeg er veldig kjedelig på fb. Men jeg skjønner ikke helt vitsen med å slette folk, for om man vil dele ting jeg ikke skal se kan man ordne det med innstillingene. Jeg lar folk ligge i vennelista, men setter noen av de ivrigste på «slumre» innimellom, så jeg ikke får dem opp til stadighet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har blitt slettet av et par stykker jeg også, uten at jeg har tenkt så mye over det. Kunne ikke falt meg inn å konfrontere dem med det, med mindre det faktisk er personer som jeg aktivt har i livet mitt, da ville jeg blitt veldig i stuss og kanskje spurt ved neste treff. Men sånn generelt sett så synes jeg at det å gå inn på vennelista og aktivt slette er et ganske dramatisk trekk, om jeg kan si det slik. Greit om det er en gammel studievenn som du aldri kjente godt, bor milevis unna og ikke omgås med, men så lenge det er personer som man av og til møter på eller deler omgangskrets med så er det litt rart. Jeg "skjuler" oppdateringer fra de som spammer/legger ut for mye, og har vel også begrenset et par stykk som jeg kjenner via profesjonelle forhold (disse legger jeg aldri til selv, men orker ikke å fornærme noen ved å aktivt avvise eller slette vennskapet heller). Har ikke lagt ut noe som oppleves som personlig på mange år på selve profilen min og bruker generelt Facebook lite, kun messenger og noen grupper i nabolaget til praktisk info. På Instagram har jeg dog vært litt mer proaktiv med å "trimme" følgerlisten, fordi jeg opplever at algoritmene der innimellom sender helt uinteressante folk øverst og fremst i feeden, og selv om jeg ikke aktivt legger ut der lengre så har jeg et litt nostalgisk forhold til feeden og orker ikke å slette de 10+ år gamle bildene som jeg har der. Men der også passer jeg på å trå litt varsomt, for jeg orker ikke å ta vekk noen som jeg mistenker at kan oppdage det og være i stuss. Så stort sett fjerner jeg kun de som jeg anser som helt ute av mitt liv og som sikkert har glemt meg. Anonymkode: 1f941...642 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Fordi om jeg legger noe ut på facebook så er det ikke sikkert jeg ønsker at absolutt hele verden skal se det. Derfor sletter jeg de heller og gjør personvernsinnstillingene mine strenge sånn at "bare" venner har tilgang. Jeg vet at alt jeg legger ut kan komme på avveie uansett, men da begrenser jeg mye fra min side. TS Anonymkode: c6771...783 Det kan du begrense uansett. Anonymkode: f108d...339 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har bare slutta å fått opp når noen poster noe. Er ikke alle jeg trenger å få med meg hva dem legger ut. Jeg har aldri slettet venner. Men jeg legger ikke noe ut da. Jeg bare ser innpå der. Men jeg er veldig privat av meg. Så jeg legger ikke ut så mye på sosiale mediet. Anonymkode: 34a7c...050 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden Hvis du sletter folk uten videre, og beholder vennskapet med ektefellen ( som jeg forsto det her? ) er det jo ikke rart med en reaksjon. Hvis noen ikke ønsker og ha meg som venn lenger er det selvsagt helt greit, men da skjønner jeg ikke hvorfor mannen min skal fortsette og være venn med de egentlig. Og bryte et vennskap på denne måten etterlater jo en del spørsmål. Er det utenkelig at deres møtes igjen i en sosial setting? det er jo bare tull at alle ser alt du legger ut, del med de nærmeste, eller slutt og legg ut alt mulig rart. Anonymkode: f108d...339 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden Jeg sletter folk jeg ikke har lengre eller kommer til å få kontakt med. Hvis noen lager bråk av det beviser de bare at det var riktig å fjerne dem. Facebook er nærmest som linkdn nå. Og kontaktflate med foreldrene til barnas venner Anonymkode: 673c3...499 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 6 timer siden #18 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): og fått den hen er gift med til å slette meg også. Det må da være helt innafor når du selv har slettet vedkommende? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #19 Del Skrevet 6 timer siden Har aldri slettet noen. For noen betyr det mye, blant annet barndomsvenner som har beveget seg lite rundt i verden/livet. Har bare stilt inn på at ingen ser noe. Blokkert noen som spammer. Og bruker det nå kun til ulike grupper, lokale initativ/messer, Reko, turistforeningen, skiløypemeldinger, og slikt. Anonymkode: c7174...d8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden Synes det er dramatisk å slette folk på Facebook. Med mindre du kun har truffet vedkommende på en fest, og ikke aner hvem det er. Liksom klassekameraten min fra videregående må ikke se at Trym fyller 8 år i dag. Du kan stille inn at venner unntatt begrenset får se det du legger ut. Men har ikke funnet ut hvordan jeg endrer dette på tidligere innlegg uten å endre én og én. Ei mor til en klassevenninne av datteren min unfriendet meg. På bursdagen min (sikkert pga at man får opp bursdagsvarsel da). Må innrømme at jeg ble litt paff. Og tenkte at "jaja, hun var jo litt merkelig". Hadde ikke giddet å lage noe sjau, men hadde nok ikke tatt initiativ til å treffes ved en senere anledning, og skjønner jo at mannen/konen til vennen din unfriendet deg. Anonymkode: 2c43e...c26 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå