AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Vi skal pusse opp badet og jeg har virkelig ikke peiling på slikt. Trenger derfor litt inspirasjon. Har prøvd å google men drukner litt i alt som dukker opp... Trenger først og fremst inspirasjon til vegger/gulv - møblement må jo tilpasses selve rommet. Hvordan mener dere at et alminnelig, moderne bad BØR se ut for å vare 15-20 år? Det er jo mye som jeg syns ser kult ut men som kanskje ikke tåler tidens tann så godt... Jeg vil ikke ha et mørkt bad, det har vi i dag (sorte vegger!! 🤯). Jeg vil ikke ha det hvitt og klinisk som på et hotell. Men hva ellers? Legg gjerne ved lenker og bilder, eller beskriv hva du mener vi bør fokusere på eller absolutt må unngå. Er et romslig bad forøvrig. Det blir fliser i våtsonen og på gulv, og muligens plater på resten. Anonymkode: 6c9f0...1a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Jeg ville valgt hvite store fliser på veggene (kanskje med struktur) og grå store på gulvet. Ikke noe revolusjonerende moderne over det, men tidløst og enkelt å rengjøre. Anonymkode: 47448...d5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville valgt hvite store fliser på veggene (kanskje med struktur) og grå store på gulvet. Ikke noe revolusjonerende moderne over det, men tidløst og enkelt å rengjøre. Anonymkode: 47448...d5a Vet ikke om jeg synes det er så tidløst jeg... 😬 Jeg synes hvite fliser er ganske traust, og for meg er det veldig 90/tidlig 2000-talls. Anonymkode: 6c9f0...1a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Jeg tror så lenge du velger noe som ikke er spesielt inn nå, så må det gå helt greit. De trendene som var veldig åpenbare, og som gikk like fort over, er f.eks. marmorbad med gylle detaljer, eller hvite bad med mye svarte detaljer. Veldig store fliser. Problem med store fliser i eldre hus, er at det er nærmest umulig å få retta gulvet og veggene slik at du får lagt flisene pent. Så det blir synlige skjevheter mellom flisene og det gjør at badet ser billigere ut. Så jeg ville holdt meg unna - veldig store fliser, marmor, samme farge på gulv og veggene, kanskje spesielt beige eller grå, og kontrastdetaljer slik som svart, eller gull ja. Og ja, og kontrastfarge på fuger, drop det. Anonymkode: 5f509...835 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy_B Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden For meg vil nok en kjølig beige/sand-farge være det mest tidløse alternativet for et bad. Lyst, men likevel lunt. Valgte det for 10 år siden, og vil sikkert synes det er fint i 10 år til. Jeg liker ikke grått, og synes spesielt hvit/grå-kombinasjonen er typisk "standardleveranse nybygg uten tilvalg", og har vært det i flere tiår. Sånn sett kan man sikkert argumentere for at det er tidløst, men det gjør det ikke penere av den grunn. Når man bruker flere hundre tusen på et bad, er det jo kjekt hvis det ikke ser billig ut etterpå. Hvite fliser i storformat ville jeg i hvert fall styrt unna, har aldri sett store fliser i hvitt. Høres ikke så fint ut. Når det gjelder format ville jeg nok gått for 60x60 både på vegg og gulv, med mindre rommet har mye vinkler og krimskrams eller skråtak. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg vil ikke ha det hvitt og klinisk som på et hotell. Det er jo det som er klassisk, og det er nettopp derfor hotellene velger det så de slipper å måtte pusse opp ofte. Anonymkode: c3b68...9ac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden Er det et gammelt hus? Kan du gå for historiske fliser på gulvet, og plater på veggene? 🙂 10-15 år er forøvrig ikke så lenge, så hvis du går for noen mitt nøytrale farger så tror jeg det vil holde seg greit uansett. Det er vel verre hvis du går for helt svart, eller mye marmor, gull eller andre spjåkete farger og mønstre 🙂 (siden jeg nevnte historiske fliser 😂) Anonymkode: 62830...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden Man kan bruke alle slags farger og fortsatt ha det tidløst om en vil. Det viktigste er at man velger noe som holder "evig", og ikke noe ræl som blir fort slitt og ødelagt. Et bad trenger ikke være hvitt eller beige eller sort for å være tidløst. Det kan være hva som helst, er min mening. Har sett bad med typisk 60s 70s og 80s stil, og ja stilen var typisk for tiden, men likevel ville det vært flott og nydelig selv idag, så lenge det ikke blir slitt/ødelagt. Gå for eksempel for noe lunt eller varmt, men få inn MYE lys, slik at du kan ha skikkelig lys om du har behov - og mindre lys når du vil finne roen. Enten ved dimming eller flere lyskilder. Anonymkode: 6d872...81a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Tipper at kobber-armatur vil se veldig utdatert ut om kort tid. Det er såpass outrert at det i ettertid vil fremstå som veldig tidstypisk fra en spesifikk periode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden Hvitt og beige er ikke tidløst, det er ekstremt trendy. Anonymkode: 9aca8...57b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy_B Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvitt og beige er ikke tidløst, det er ekstremt trendy. Anonymkode: 9aca8...57b Nei, det er tidløst fordi det alltid er trendy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvitt og beige er ikke tidløst, det er ekstremt trendy. Anonymkode: 9aca8...57b Vil heller si hvitt og beige er nesten kun de fargene som er tidløse på ett bad. Anonymkode: 77b08...d43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden Gjennomført, med gode materialer og løsninger. Gjennomtenkt layout, flytt rør om du må - ikke la dassen være fokuspunkt i det du åpner døra. jeg elsker bad som er typete - gjerne med farger. Hvite fliser på vegg og grå på gulv er det verste jeg ser, men puss opp for dere - ikke for neste eier. Anonymkode: 70382...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vil heller si hvitt og beige er nesten kun de fargene som er tidløse på ett bad. Anonymkode: 77b08...d43 Beige er jo ikke beige, og i tillegg, detaljene betyr mye. Vi har et beige bad fra 2010 (vi kjøpte huset i 2018) - og det badet er veldig datert for det året det er bygd i. Beigefargen er varm, caffe latte. Ikke samme kalde eller nøytrale beige fargen som er inn nå. Og egentlig samme med hvit. Hvite 20x20 fliser, eller hvite metrofliser, var så lenge "inn" at nå er det helt ut. Anonymkode: 5f509...835 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er jo det som er klassisk, og det er nettopp derfor hotellene velger det så de slipper å måtte pusse opp ofte. Anonymkode: c3b68...9ac Jeg er ikke helt enig, jeg syns det er kaldt og nøytralt, ikke tidløst. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er det et gammelt hus? Kan du gå for historiske fliser på gulvet, og plater på veggene? 🙂 10-15 år er forøvrig ikke så lenge, så hvis du går for noen mitt nøytrale farger så tror jeg det vil holde seg greit uansett. Det er vel verre hvis du går for helt svart, eller mye marmor, gull eller andre spjåkete farger og mønstre 🙂 (siden jeg nevnte historiske fliser 😂) Anonymkode: 62830...e89 Rekkehus, så historiske fliser blir feil. 🙈 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Man kan bruke alle slags farger og fortsatt ha det tidløst om en vil. Det viktigste er at man velger noe som holder "evig", og ikke noe ræl som blir fort slitt og ødelagt. Et bad trenger ikke være hvitt eller beige eller sort for å være tidløst. Det kan være hva som helst, er min mening. Har sett bad med typisk 60s 70s og 80s stil, og ja stilen var typisk for tiden, men likevel ville det vært flott og nydelig selv idag, så lenge det ikke blir slitt/ødelagt. Gå for eksempel for noe lunt eller varmt, men få inn MYE lys, slik at du kan ha skikkelig lys om du har behov - og mindre lys når du vil finne roen. Enten ved dimming eller flere lyskilder. Anonymkode: 6d872...81a Jeg liker innspillene dine, men skulle gjerne sett eksempler (fra deg eller andre). Mange gode innspill men jeg greier ikke helt se det for meg. Jeg er så dårlig på dette. 🥵 Anonymkode: 6c9f0...1a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 33 minutter siden #16 Del Skrevet 33 minutter siden Jeg ville valgt samme flis på gulv og vegg, syns det er penest og gir meg mest harmoni. Jeg har nettopp valgt disse flisene, syns dog de var penere i virkeligheten enn bildene. Ville ha lyse fliser, men ikke hvite. Syns som andre her at hvite på vegg og grå på gulv er veldig standard nybygg. https://www.flisekompaniet.no/produkt/sintesi-frammenti-bianco-60x60-flis/ På detaljer ellers valgte jeg børstet krom. Svart er veldig stilig, men tror man blir fort lei, og at det blir raskere utdatert. Anonymkode: f5d4d...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå