Gå til innhold

Lage aktiviseringsleke hund

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som har laget aktiviseringsleke selv? Tenker ikke på slike brett hvor du gjemmer godbiter og slikt.. men slike ting du kan f.eks putte et bein inni.

Jeg pleier å gi f.eks griseøre, oksemuskel og andre "bein" til hundene mine. Men har en hund som spiser det fort opp. Jeg har prøvd å putte det oppi forskjellige leker for at han skal bruke litt lengre tid, og da koser han seg også ekstra når han får litt arbeid for å spise den. Har tenkt på å kjøpe hver sin stor kong som jeg kan putte det inni, men det koster jo mye også. Men så tenkte jeg jeg skulle høre her om noen kanskje har laget noe selv, eller funnet noe annet som er bedre? Gjerne noe som også passer til griseøre da de får dette fordi de er veldig glad i det. Jeg kommer ikke på noe selv🤔 det må passe til store hunder.

Anonymkode: bc27e...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har en lekekasse. Hver morgen fyller jeg den opp med lekene som er blitt strødd utover dagen før, og så strør jeg godbiter oppi. Da må han lete og rote for å finne. Jeg pleier også å gjemme noe snacks inn i et håndkle som jeg surrer sammen og slår knute på. Hvis håndkleet er vått kan man legge det i frysen en stund, så varer det enda lenger. Jeg legger dette også oppi lekeplassen :)

Anonymkode: 32460...f26

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode tips over her. Du kan gjemme griseøret oppi en pappeske fylt med sammenkrølla papir, eller i en mindre eske oppi en større eske. Eller inni et håndkle og legge håndkleet i en eske. Er det veldig stor hund kanskje en rye e.l. fungerer bedre. Brett eller rull det inn og kanskje knyt snorer rundt endene, som en stor bonbon. Du kan også binde en snor i griseøret og gjemme det under sofaen. Det bør ikke være for vanskelig i begynnelsen, da blir det bare frustrasjon. Begynn enkelt og avanser etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...