AnonymBruker Skrevet 26. februar #1 Skrevet 26. februar Mitt 3 barn og 37 uker på vei. Babyen ligger ned med hodet, men ikke festet. Noen som har opplevd dette, og ikke gikk over tiden? Festet hodet seg før fødsel i det hele tatt? Anonymkode: e10e2...262
AnonymBruker Skrevet 26. februar #2 Skrevet 26. februar Ingen av mine 2 festet seg. Nr 1 lå høyt opp, nr 2 lå å presset ned men ikke festet. Nr 1 måtte igangsettes på termindato, nr 2 startet av seg selv 5 dager før termindato. Anonymkode: 1ab01...64c
AnonymBruker Skrevet 26. februar #3 Skrevet 26. februar Nei, det betyr ingenting. Begge mine festet seg tidlig, gikk over termin med begge. Anonymkode: 1af20...e5c
AnonymBruker Skrevet 26. februar #4 Skrevet 26. februar Min første har ikke festet seg, ble født i uke 37+0. Fødselen begynte med vannavgang og vi ble lagt inn med engang nettopp fordi hodet ikke var ordentlig festet så det bare fortsatte å rene ut av meg. 😅 TS, om det hjelper, for min egen del hadde det ikke noe å si for fødsler, om du lurer på, jeg hadde to relativt raske og greie fødsler. Anonymkode: 2877b...312
AnonymBruker Skrevet 26. februar #5 Skrevet 26. februar Begge mine ble født på termindagen og hadde ikke festet seg uken før. Anonymkode: 95a7a...b00
AnonymBruker Skrevet 26. februar #6 Skrevet 26. februar For øvrig er man ikke på overtid før man er 42+0, mellom termindato 40+3 og 42+0 er man bare «over termin» 🙂 Anonymkode: 363ce...a69 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar #7 Skrevet 26. februar For flergangsfødende er det vanligste at hodet fester seg etter at fødselen starter. Anonymkode: 41d29...d00
AnonymBruker Skrevet 26. februar #8 Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min første har ikke festet seg, ble født i uke 37+0. Fødselen begynte med vannavgang og vi ble lagt inn med engang nettopp fordi hodet ikke var ordentlig festet så det bare fortsatte å rene ut av meg. 😅 TS, om det hjelper, for min egen del hadde det ikke noe å si for fødsler, om du lurer på, jeg hadde to relativt raske og greie fødsler. Anonymkode: 2877b...312 Godt å høre! Fødte du begge så tidlig? 🥰 Anonymkode: e10e2...262
AnonymBruker Skrevet 26. februar #9 Skrevet 26. februar Flergangs er jo helt vanlig at ikke fester seg tidlig, eller overhodet. 3. og 4. festet seg aldri, 3. snudde seg fra seteleie til hodeleie i uke 40 elns vel. Men det betyr egentlig ikke noe nei. Anonymkode: 868a1...316
AnonymBruker Skrevet 28. februar #10 Skrevet 28. februar Nope. Min festet seg ikke og lå høyt oppe. Fødte 4 dager før termin 😀 Anonymkode: 0c190...9b8
AnonymBruker Skrevet 28. februar #11 Skrevet 28. februar Ingen av mine festet seg. Fødte første fire dager før termin og andre tre dager over. Anonymkode: f6c0c...e37
AnonymBruker Skrevet 28. februar #12 Skrevet 28. februar Jeg har opplevd dette. Med første var jeg i uke 38, hodet ikke festet. Vannet gikk. Endte i akutt ks. Det viste seg etterhvert at jeg har en deformitet i bekkenet, det er nok derfor - hodet kommer ikke langt nok ned i bekkenet til å feste seg. Hodet festet seg ikke da vannet gikk heller (som det pleier å gjøre). Jeg har fått to barn til, og ingen av dem festet seg heller. Men dette er ganske uvanlig, da. Bare sånn at det er sagt. Men ikke festet trenger slett ikke bety = overtid. Anonymkode: d2c17...463
Ny Bruker Skrevet 1. mars #13 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 15.52): Godt å høre! Fødte du begge så tidlig? 🥰 Anonymkode: e10e2...262 Uke 37 er ikke "for tidlig". 3 uker før termindato og 2 uker etter termindato regnes som født til termin.
AnonymBruker Skrevet 1. mars #14 Skrevet 1. mars Ny Bruker skrev (1 time siden): Uke 37 er ikke "for tidlig". 3 uker før termindato og 2 uker etter termindato regnes som født til termin. Sa jeg FOR tidlig?😉 jeg så «så tidlig». Anonymkode: e10e2...262 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #15 Skrevet 1. mars Her festet baby seg tidlig, jeg gikk overtid og ble satt i gang 😅 Anonymkode: 71466...db8
Summeer Skrevet 1. mars #16 Skrevet 1. mars (endret) Ingen av mine festet seg. Født i uke 32 og 37. Begge fødslene startet med vannavgang Endret 1. mars av Summeer
AnonymBruker Skrevet 1. mars #17 Skrevet 1. mars Her festet han seg ikke, og lå og spant rundt fra tverr- til hode- og til seteleie hele tiden. Ble igangsatt åtte dager over termin. Han kom aldri langt nok ned, og ble tatt med hks 11 dager over termin. Det siste han gjorde før de tok ham ut, var å snu seg en siste gang, slik at han kom ut med rumpen først. Men dette ser jeg at nok er ganske tilfeldig, og ikke nødvendigvis sammenheng med at han ikke festet seg. Uansett, lykke til! Det går nok helt fint. Anonymkode: a29fe...1e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå