AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Jeg fikk nettopp en melding av en gammel studievenninne som kommer til Norge og skal tilbringe 6 timer her før turen hennes går videre. Vi har jo ikke sett hverandre på 15 år, og veldig overraskende og hyggelig at turen går innom Norge. I tillegg til muligheten for å se henne igjen! Nå er jo jeg egentlig på jobb, men har så lyst til å møte henne!! Tror dere det er for sent å søke om 1 feriedag på arbeidsplassen eller er det innafor? Dagen det gjelder er neste uke. Er det for sent å varsle om? Anonymkode: 22867...7a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Er jo bare å søke. Vi kan ikke svare for din arbeidsgiver, da vi ikke vet noe om bemanningssituasjonen på din arbeidsplass Anonymkode: 18984...cd5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden På min arbeidsplass; null problem. Jeg hadde ikke gitt beskjed om at jeg borte en gang. På din. Nei si det. Men det er sikkert en leder som kan gi deg et faktisk svar. Anonymkode: 3f7cf...ff4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Kommer jo fullstendig an på arbeidsplassen. Hos oss kan vi til og med søke i ettertid om noe kom opp. Mens andre jeg kjenner har vakter som må overtas av andre og planlegges i god tid. Jeg har en venninne som allerede har fått vakt på julaften igjen i år, for åttende år på rad. Den barnløses lodd. Så det finnes jo alle varianter av dette, du må bare finn ut hva som gjelder hos dere. Anonymkode: cfe2e...478 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden Som de andre sier! Dette kommer helt an på arbeidsplassen, sjefen din og eventuelt hva som står i personalhåndboken Jeg har jobbet på flere plasser der det å gå kort varsel på ferie ikke var noe problem. Også har jeg jobbet på plasser som krever minst 4 ukers "behandlingstid" unntaket var lengre ferier, da var det opp til 6 ukers frist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Det hadde vært uproblematisk hos oss. Vi styrer sånt selv, men passer på å være tilstede dersom vi har leveranser (evt finner en vikar). Anonymkode: a90d7...339 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Hos meg hadde det gått fint, men dette er selvfølgelig forskjellig fra sted til sted. Anonymkode: 2a01f...7d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden Spørs hvor en jobber. De stedene jeg har jobbet har det holdt med å søke en uke i forveien hvis det kun er snakk om 1 dag. Var det snakk om en uke måtte de ha beskjed minst 1 mnd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Kommer som de andre sier helt an på. Her kan vi også søke i ettertid om det kom noe brått opp, det samme med velferdspermisjon. Vi i ledelsen er runde i kantene, og får ansatte som ønsker å yte det lille ekstra. Anonymkode: 23c53...8c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden Hvis jeg skal ha bare en enkelt feriedag, så varsler jeg senest dagen før. Det er ikke noe problem så lenge det ikke er møter som må flyttes. På forrige arbeidsplass var det ønskelig med en ukes varsel utenom sommer/jul/påske. Anonymkode: 90781...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå