Gå til innhold

Når fikk storesøster vite om baby?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når fortalte dere so. Hadde større barn, skolealder og oppover. Noen som tok nipt test eller risikosvangerskap, hvordan påvirket det når dere fortalte?

Anonymkode: b7afd...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva er forskjellen på å høre fra de som har fortalt storebror om familieforøkelsen? Er det forskjell på hvordan man håndterer dette mellom kjønnene? Har jeg gått glipp av noe?

Anonymkode: da661...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er forskjellen på å høre fra de som har fortalt storebror om familieforøkelsen? Er det forskjell på hvordan man håndterer dette mellom kjønnene? Har jeg gått glipp av noe?

Anonymkode: da661...215

Skulle stå storeSØSKEN😂 Bare skrivefeil.

Anonymkode: b7afd...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett før alle andre fikk vite, var vel 3 mnd eller noe sånt det da. Når man var så klar man kan være over at svangerskapet står seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Storesøster var 6 måneder da jeg fant ut at jeg var gravid, så selv om vi pratet om det hjemme er det ikke godt å si når hun fant ut av det. Noen uker etter at lillesøster ble født kanskje?😅

Anonymkode: 0a507...85a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte søsken når vi hadde vært på ordinær ul ved 18 uker. Da viste vi bildene og fortalte at det var en baby i magen. Ingen av mine svangerskap har vært risiko, men jeg tenker at jeg ville fortalt det ca da uansett, for folk rundt får vite det og kommer til å snakke om det rundt barna. 

Anonymkode: 322cd...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ventet generelt med å annonsere graviditeten til etter OUL, bortsett fra aller nærmeste familie. Kommende storesøster fikk vite det også da. Magen hadde akkurat begynt å synes, og vi kunne vise bildene, så det ble litt mer konkret. En graviditet er lang tid når man er så liten, det var lenge nok for henne å venne seg til tanken uansett. 

Anonymkode: 9ca2e...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid med lillesøster da storebror akkurat hadde blitt ett år så han forsto jo fint lite, men vi prøvde å snakke om at mamma hadde en baby i magen og forberede han, lot han være med på å sette opp babyrommet osv. :) 22 mnd. mellom dem så han skjønte vel egentlig ikke noe før hun var her😂 men nå er han snart 4 år og vi får baby nummer tre om drøye tre måneder, så denne gangen skjønner han mye mer! Han har gledet veldig helt siden vi fortalte han om det (noe vi gjorde nesten med en gang vi fant ut om baby#3) :) 

Anonymkode: cdd98...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra positiv test, jeg kastet opp døgnet rundt og var nødt til å dele det ganske kjapt slik at barna forsto at det ikke var noe alvorlig galt med meg. 

Ekstrem oppkast og kvalme varte til 8 mnd så for vår del var det lurt. Fikk rolige unger som ikke ble skremt av at mor så ut som et uttørket zombie.

Anonymkode: f211a...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine første barn er to tette (16 mnd mellom), så der fortalte jeg det vel aldri :P Eldstemann fant det vel ut da det kom en baby... Hadde forresten ingen problemer med søskensjalusi, antakelig fordi eldste var så liten?

Tredjemann er en attpåklatt. Fortalte om graviditeten da jeg var rundt 15-16 uker på vei. Etter tidlig ultralyd og svar på NIPT-test.

Anonymkode: a0282...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mistet noen ganger, så vi ventet til oul før jeg sa noe. 

For meg var spontanabortene helt udramatiske, mens jeg visste at ungene hadde så uendelig lyst på søsken, så derfor valgte vi å ikke si noe før vi var temmelig sikre på at det ville gå fint.  

Anonymkode: 5abc1...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...