AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Hei! Har tatt antidepressiva i ca. 9 år. Først cipralex. Byttet for et par måneder siden til Brintellix pga. vektøkning og null sexlyst. Synes jeg merket forskjell i starten av medisinbytte, men nå har jeg ingen null sexlyst og veldig cravings. Jeg har forsøkt å seponere medisinen selv, flere ganger. Men opplever at jeg havner i en depresjon. Samtidig føler jeg meg helt flat nå, helt uten følelser. På en annen side opplever jeg mindre stress, mindre tankekjør og mindre temperament. Jeg har nevnt til min fastlege flere ganger at jeg ønsker å seponere, men han mener det er en dårlig ide. Nå vil jeg virkelig prøve. Lei av å være følelsesmessig flat og aldri ha lyst på sex. Er også lei av den evige fighten med mat. Hvordan var det for dere som sluttet på antidepressiva etter så mange år? Måtte dere ha støttesamtaler av noe slag parallelt? Anonymkode: 79280...5d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Jeg gikk i terapi samtidig som jeg seponerte, så det hjalp nok på. Anbefaler det. Kan være tøft å slutte uten noe som helst annet i bakhånd. Anonymkode: 7a0ee...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Anbefaler virkelig ikke og slutte selv. Snakker av erfaring. Gikk på Cipralex i 10+ år. Bråsluttet og ble sinnssyk dårlig. Fikk kjeft av legen. Det må eventuelt settes en plan. Jeg fikk ikke sove, var kvalm, svimmel og depresjonen ble ille. Dette varte lenge etter jeg sluttet og. Du må ha en god dialog med legen. De bivirkningen du beskriver hadde jeg og. Er normalt når man går på sånne medisiner. Jeg var og i behandling med samtaler da dette skjedde. Tankekjøret kom tilbake etter en stund. Anonymkode: 6b421...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden Jeg sluttet alene etter noen år på antidepressiva. Det gikk greit å slutte, ble ikke dårlig av det. Men etter ett år måtte jeg krype til korset og be om å få starte igjen, for da var depresjonen tilbake. Så nå tenker jeg at jeg bare må stå på dem. Jeg har ikke bivirkninger av mine medisiner, så det er egentlig ikke noe problem å stå på dem. Anonymkode: c53d4...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden Jeg gikk på veldig lav dose som gjorde at jeg bare kunne slutte. Jeg fant ut at det var helt feil for meg. Så jeg sluttet uten å prate med legen (fordi jeg ikke fikk tak i han), en forhørte med men annen lege så tok jeg valget og bare sluttet. Jeg syntes det var veldig ekkelt selv med lav dose. Og opplevde et slags strøm i hode de første dagene etter jeg sluttet. Veldig ubehagelig. Og jeg hadde bare gått på de i en uke. Nå var ikke dette antidepressiva, men antipsykotika Så når du har gått på de i flere år så ta det alvorlig! Ikke slutt alene, ha en dialog med legen og spør hvorfor han mener det er en dårlig ide. Anonymkode: fb7e2...2c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden #6 Del Skrevet 46 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Anbefaler virkelig ikke og slutte selv. Snakker av erfaring. Gikk på Cipralex i 10+ år. Bråsluttet og ble sinnssyk dårlig. Fikk kjeft av legen. Det må eventuelt settes en plan. Jeg fikk ikke sove, var kvalm, svimmel og depresjonen ble ille. Dette varte lenge etter jeg sluttet og. Du må ha en god dialog med legen. De bivirkningen du beskriver hadde jeg og. Er normalt når man går på sånne medisiner. Jeg var og i behandling med samtaler da dette skjedde. Tankekjøret kom tilbake etter en stund. Anonymkode: 6b421...281 Er du uten medisinene nå eller måtte du starte opp igjen? Ts Anonymkode: 79280...5d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 43 minutter siden #7 Del Skrevet 43 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sluttet alene etter noen år på antidepressiva. Det gikk greit å slutte, ble ikke dårlig av det. Men etter ett år måtte jeg krype til korset og be om å få starte igjen, for da var depresjonen tilbake. Så nå tenker jeg at jeg bare må stå på dem. Jeg har ikke bivirkninger av mine medisiner, så det er egentlig ikke noe problem å stå på dem. Anonymkode: c53d4...a56 Jeg har depresjoner også med medisiner. Tror legen min er redd for at depresjonen blir langt verre uten medisin. Han har fortalt det tidligere til meg hvertfall. Jeg fikk runder med depresjon etter svangerskap og fødsel, aldri vært plaget med det tidligere Anonymkode: 79280...5d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå