Gå til innhold

Ta hensyn til veganer som ikke tar hensyn til oss?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå vet jeg ikke alderen på barnet til ts, men om barnet er stort nok kan du fortelle barnet hva det ikke må spise når det er på besøk. Send f.eks. med en pose havregrøt som kan tilsettes vann, så har de et enkelt måltid som ikke krever mye av verten å fikse.

Anonymkode: 5f99a...fa4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du får holde ungen hjemme siden du er så hysterisk. Ingen dauer av å få servert ultraprossesert mat engang i blant.

Anonymkode: ae989...509

Hva er greien med å slenge ut eder og galle i en tråd hvor du åpenbart ikke har lest verken hovedinnlegget eller resten av tråden?

Anonymkode: 7e0b5...e0c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (5 timer siden):

Ts

Har du funnet ut hva sønnen din får vondt i magen av?

For det er 2 ting du klager på..at han for vondt i magen..oh de serverer ultraprosessert mat

Og det siste er jo ikke er problem... dette er jo noe du skriver etterpå at han spiser slikt mat hos andre.

Men...du skriver han er der ofte og spiser..snakker vi 3 ganger i uka...1 gang?

Og hvordan kan du gi ultraprosessert mat skylden for vondt i magen? Jeg får vondt i magen av advokado, jordbær er ....har du prøvd å finne ut om det kanskje er noe grønnsaker/ linser/ saus/ krydder etc han ikke tåler?

For du skriver at hun spiser ultraprosessert mat andre steder og der virket det som han ikke får vondt i magen 

Her mistenker jeg at det er ts hysteri mot ultraprosessert mat som gjør at hun sier sønnen får vondt i magen og blir slapp, snarere enn fakta. Det er bra å ha et bevisst forhold til kosthold for all del, men det kan bikke over som her. Ortoreksi er ikke bra.

https://snl.no/ortoreksi

Himmelen_91 skrev (På 16.2.2025 den 11.54):

Heller det enn at barna skal være på iPaden i flere timer 😂 ta med bok å les i vei❤️😭 de som plages av det får sette 🎧

Endret av Grüner
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grüner skrev (17 minutter siden):

Her mistenker jeg at det er ts hysteri mot ultraprosessert mat som gjør at hun sier sønnen får vondt i magen og blir slapp, snarere enn fakta. Det er bra å ha et bevisst forhold til kosthold for all del, men det kan bikke over som her. Ortoreksi er ikke bra.

https://snl.no/ortoreksi

Wow.

Anonymkode: 7e0b5...e0c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en kjøttpudding på Rema. Ikke den varen jeg vanligvis går for, men lenge siden og den var rasende billig fra datodisken. Nå viste det seg at det ikke var kjøttpudding, men en eller annen vegansk sak full av nøtter og greier. Den var god på smak. Men altså, for en magesjau! Det er det jævligste jeg har vært borti. Satt på ramma i timevis. Og hadde fryktelige magesmerter. Ikke noe kosthold for meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg ville sagt ifra at hos oss spiser vi ikke vegansk, så om gutten spiser her så får han servert det samme som oss. Så får de selv velge om han får komme på besøk. 

Anonymkode: 5b22e...bbc

This! Det går fint an å spise hjemme før man kommer på besøk.Eller besøke først, så hjem å spise

Anonymkode: 6b2c8...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor kan ikke begge barna gå hjem til middag og evt møtes igjen etterpå. Case closed

Anonymkode: beb17...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor kan ikke begge barna gå hjem til middag og evt møtes igjen etterpå. Case closed

Anonymkode: beb17...c83

Dette hadde jo vært det beste. Men kanskje se bor langt unna hverandre i hver sin retning fra barnehagen?

Høres ut som både ts og moren til vennen heller bør sende med matpakke.

Anonymkode: f1844...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...