Procon Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Hei alle sammen☺️ Er det noen her som har blitt frisk (bedre) etter å hatt migrene i mange år? Har selv hatt kronisk migrene i 15år. Etter en stor livsforandring har jeg ikke hatt migreneanfall på 4 år. Har fortsatt spenningshodepine i perioder. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med dette? Det kjennes ut som kroppen min er sliten etter mange år med kraftig hodepine. Blir veldig fort sliten, av helt vanlige gjøremål og sosialisering. Det skal sies at jeg var veldig dårlig, lå mye på et mørkt rom for meg selv, med smerter som føltes uuthodelige. Lurer sånn på om det er normalt å bli så fort sliten av så lite?Blir veldig glad om noen har erfaringer å dele☺️🍀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden hormonell migrene kan man bli "frisk" av ved hormonelle endringer, mange kvinner speiselt opplever at migrenen forsvinner når OG starter for eksempel.. Anonymkode: 5789f...685 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Ble bra over natta da jeg ble satt på betablokkere pga. hjerteflimmer. Pleide å ha inntil 10 anfall i måneden,. Lærte senere at betablokkere brukes i migreneforebygging. Anonymkode: e5664...1aa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Ja, det er vanlig at kroppen har lite energi den første tida etter man har vært mye syk. Anonymkode: 6dcb0...7ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden For en god nyhet å lese, jeg er på mitt 10 år, har aldri hatt en måned under ti dager. Det er det vi kaller gode perioder og har vært fornøyd med det. Nå er jeg verre enn noen gang har har ikke en dag uten migrene. Så at du skriver du er migrenefri gir et godt håp. Jeg tror etter så langt tid med sykdom må vi trenes opp igjen, kroppen har vært veldig syk og du må fortsatt ta hensyn. Bygge kroppen opp med en og en stein. Fokusere på rutiner, kosthold, trening, og livet. En balanse før du er frisk vil jeg tro. Dette tar veldig langt tid og er små skritt, lytt til kroppen din tror jeg er viktig i en slik prosess. Vi som har vært langvarige syke tror jeg kam gape litt over for mye med engang for vi har mye p "ta igjen". Lykke til og håper du bare blir bedre og bedre❤️ Anonymkode: 7354b...6fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Hva slags livsforandring gjorde at du ble kvitt migrenen? Dessverre ingen gladhistorie her heller. Hatt det i ca 10 år, omtrent 20 dager pr mnd. Leser så mange med fantastisk erfaring med Aquipta, men for meg skjer det visst ikke noe 😥 merket forskjell helt i starten, men 4 mnd etterpå er det tilbake til slik det var. Det eneste som hjelper er naratriptan mot selve anfallet, men kan ikke ta det 20 ganger per mnd. Skulle ønske jeg ble frisk, vertfall friskere, og fikk et liv igjen. M43 Anonymkode: d386d...c64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden jeg ble diagnostisert med migrene i 1983 som 12 åring og har gått på forebyggende og medisiner siden, og medisineringen har blitt MYE bedre over tid, nå er den som natt og dag fra når jeg var yngre.. og jeg har også behov for å høre hvilken livstilendring TS har gjort som mirakuløst hos henne endret den nevrologiske delen som forårsaker migrene.. Anonymkode: 5789f...685 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva slags livsforandring gjorde at du ble kvitt migrenen? Dessverre ingen gladhistorie her heller. Hatt det i ca 10 år, omtrent 20 dager pr mnd. Leser så mange med fantastisk erfaring med Aquipta, men for meg skjer det visst ikke noe 😥 merket forskjell helt i starten, men 4 mnd etterpå er det tilbake til slik det var. Det eneste som hjelper er naratriptan mot selve anfallet, men kan ikke ta det 20 ganger per mnd. Skulle ønske jeg ble frisk, vertfall friskere, og fikk et liv igjen. M43 Anonymkode: d386d...c64 Jeg har akkurat blitt tatt av ajovy for den bra brått sluttet å fungere. Blir så frustrert når du tror endelig ser ting ut til å virke så en ny smell. Så det gir håp at noen blir friske over år Anonymkode: 7354b...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): hormonell migrene kan man bli "frisk" av ved hormonelle endringer, mange kvinner speiselt opplever at migrenen forsvinner når OG starter for eksempel.. Anonymkode: 5789f...685 Jeg opplevde det motsatte, altså forverring. Så det var en nedtur. Men med årene har det blitt mindre smerter og ofte bare aura, så heller det enn tanta. Anonymkode: 5941c...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Jeg kuttet ut hvetemel og reduserte sukkerinntaket + karboinntaket kraftig, holdt meg til sunt fett og proteiner. Opplevde at migrenen nesten forsvant helt. Jeg var SKIKKELIG plaget i flere år. Anonymkode: 740d0...1ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Har dere som har svart her prøvd carnivore? Begynn med maten. Kutt i det minste ut alt av raske karbohydrater, absolutt alt av det. Ikke juks eller prøv å avvike fra planen, sa vil det ikke fungere. Anonymkode: abf96...c41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå