Gå til innhold

Hvor lenge holder et kjøleskap på kulden når strømmen er kuttet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det skal gjøres større arbeider med et strømfordelingsskap i blokken jeg bor i i dag, og strømmen kuttes fra 08 til kl 15.

Jeg har tatt ut drikken jeg vil trenge i løpet av dagen og satt det på verandaen. Det er jo et par grader ute, så fungerer som kjøleskap der ute, og jeg trenger dermed ikke å åpne kjøleskapet de timene strømmen er borte. Da holder kulden seg bedre inni skapet, når ikke døren åpnes.

Noen som har en anelse om hvor lenge et kjøleskap (som var nytt for et par år siden) kan holde på temperaturen når strømmen er borte? Og fryseren? Fryseren har jeg ikke behov for å åpne i løpet av dagen heller. Vil maten holde seg i kjøleskapet?

Anonymkode: 01175...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så lenge døren ikke åpnes vil kjøleskapet mest sannsynlig holde seg kjølig nok til at maten ikke blir skjemt i opptil 24 timer (fryser ca 3 døgn).

Anonymkode: 76189...fe4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så lenge døren ikke åpnes vil kjøleskapet mest sannsynlig holde seg kjølig nok til at maten ikke blir skjemt i opptil 24 timer (fryser ca 3 døgn).

Anonymkode: 76189...fe4

Stemmer. Opplevd dette flere ganger pga uvær og storm her jeg bor, tar lang tid før det begynner å bli ødelagt inni om man holder døren mest igjen og er rask inn og ut av den. Man kan også legge fryste ting inni for å hjelpe til, mat som ikke er så farlig om tiner, grønnsaksblanding feks. Det er godt stekt når det har tint. 

Anonymkode: 7c5e2...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det skal gjøres større arbeider med et strømfordelingsskap i blokken jeg bor i i dag, og strømmen kuttes fra 08 til kl 15.

Jeg har tatt ut drikken jeg vil trenge i løpet av dagen og satt det på verandaen. Det er jo et par grader ute, så fungerer som kjøleskap der ute, og jeg trenger dermed ikke å åpne kjøleskapet de timene strømmen er borte. Da holder kulden seg bedre inni skapet, når ikke døren åpnes.

Noen som har en anelse om hvor lenge et kjøleskap (som var nytt for et par år siden) kan holde på temperaturen når strømmen er borte? Og fryseren? Fryseren har jeg ikke behov for å åpne i løpet av dagen heller. Vil maten holde seg i kjøleskapet?

Anonymkode: 01175...acc

Holder helt fint. Så lettbedervelig er ikke mat som oppbevares på korrekt temperatur ellers. Fryseren har ingen fare. 

Anonymkode: a2c27...41f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...