AnonymBruker Skrevet 26. februar #21 Del Skrevet 26. februar Er vel det at det ikke krever utdanning å få jobben, folk har en lei tendens til å "rangere" jobber etter hva som kreves for å få den. Anonymkode: 28b9f...11d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #22 Del Skrevet 26. februar Å jobbe i butikk er faktisk det vanligste yrket i Norge. 150.000 personer jobber i butikk. Det er et viktig yrke også, som slettes ikke alle passer til. Jobbet i matbutikk ved siden av skole og studier da jeg var ung. Trivdes kjempegodt. I min lokale Extra-butikk er de ansatte helt supre. Blide og serviceinnstilte. Ser absolutt ikke ned på dem. Mine barn har tatt bachelor. Hadde de ønsket å jobbe i butikk, så hadde jeg ikke reagert på det. Det viktigste er at man trives i jobben sin og klarer seg økonomisk. Anonymkode: 820c9...b87 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #23 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Eg kjenner folk med ingeniørstilling som sa opp fancy jobb for å jobbe på vår lokale Coop. ❤️ Anonymkode: d32ed...131 Sitter faktisk å tenker på det samme om dagen. Jobber med IT, og er ganske misfornøyd med arbeidsoppgavene. Jeg vil egentlig helst ha en jobb hvor jeg kan skru av hjernen litt og bare gjøre noe repetivt. Har ikke tatt steget, men vurderer å søke på en dagligvarejobb. Lønn driter jeg i. Anonymkode: eab26...7f5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #24 Del Skrevet 26. februar Om det er forskjell i status for dagligvarebutikk og andre.. Ja, det vil jeg tro. Jeg har ikke klart å få jobb i annet enn matbutikk. Så jeg vil anta at f.eks parfymerier og bokhandlere har høyere status. På Europris og Normal (her i hvert fall), er det stor gjennomtrekk og mange unge, og en del av de virker lite interessert i jobben. Der tror jeg ikke de er så nøye med å finne et menneske som brenner for jobben. På intervju for jobb på Hennes og Maurits, og for Søstrene Grene, så ble jeg bedt om å fortelle om min interesse for mote og interiør. Mens jeg knapt ble stilt spm fra butikksjefen når det trengte en ny tilkalliingshjelp i Coop, Spar og Bunnpris. Ble bare spurt om når jeg kan starte. Anonymkode: bd88a...061 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #25 Del Skrevet 26. februar Meg over. Slett ikke meningen å disse Europris og Normal. Her er det ikke super service på de butikkene, og jeg føler meg brysom om jeg spør. Men dette avhenger jo av den enkelte butikk. Jeg er sikker på at det finnes engasjerte medarbeidere i den kjedene også. Mye avhenger av butikksjefen. Anonymkode: bd88a...061 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #26 Del Skrevet 26. februar Jeg har seriøst aldri hørt noen snakke med en butikkjobb. Det er da et helt vanlig yrke, for helt vanlige folk. Anonymkode: d80a4...975 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #27 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har seriøst aldri hørt noen snakke med en butikkjobb. Det er da et helt vanlig yrke, for helt vanlige folk. Anonymkode: d80a4...975 Så du den reklamefilmen som ble lagt til på side 1? Slike ting var veldig vanlig at ble sagt, pass deg så du ikke havner i kassen på Kiwi. Bra du aldri har hørt det. Det kan jo bety at ting er i endring. Vet også at før var det vel knapt søkere på jobben, mens nå kan det være mange mange søkere på en stilling. Ts Anonymkode: 42c92...77e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #28 Del Skrevet 26. februar Jeg synes det er trist at de ansatte er de som må kjempe mot eventuelle negative merkelapper, og at det ikke stilles kritiske spørsmål i medier og lignende til kjedene. Ser at eksempelvis Normal har blitt nevnt tidligere i tråden her. Som tidligere assisterende butikksjef i Normal kan jeg skrive under på at man ikke møter de mest engasjerte ansatte, men når man ser hvordan kjeden behandler sine ansatte, så tenker jeg at de høster som de får. Med moderne slaveri får man ikke engasjerte ansatte, og det vil være stort gjennomtrekk av ansatte. Er det én kjede hvor jeg er påpasselig å være ekstra hyggelig med ansatte, så er det nettopp i Normal. Anonymkode: 5e82d...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #29 Del Skrevet 26. februar Jeg kommer ikke til å advare mine barn mot å havne i kassa, men jeg håper ikke de ender opp der. Det er to setninger som høres like ut men ikke er det. Har selv jobbet i butikk i mange år, og det eneste som holdt liv i meg var at jeg så lyset i enden av tunnelen, siden jeg tok utdanning på siden. Jeg ser absolutt ikke ned på godt voksne som jobbet i butikk, men jeg synes på en måte "synd" på dem fordi jeg husker hvor dritt jeg selv syntes det var. Og jeg husker godt hvor livstrøtte mine egne kollegaer var. Anonymkode: 3c1c5...94e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. februar #30 Del Skrevet 26. februar Jeg tror dette til dels er en by/land-greie. Så å si alle som jobber i kassa i matbutikkene i Oslo er (tilsynelatende) skoleelever og studenter - det er en midlertidig deltidsjobb man har for å finansiere veien videre, ikke et yrkesvalg. Det var først da jeg flyttet på bygda i voksen alder at jeg egentlig tenkte over at det kan være en mer permanent jobb - jeg hadde vel knapt sett noen over 25 sitte i kassa før... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 26. februar #31 Del Skrevet 26. februar jeg kunne ikke la være å legge med den .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #32 Del Skrevet 27. februar Å jobbe i matbutikk blir sett ned på fordi mange tror det er en enkel jobb som alle klarer med øynene lukket og en hånd på ryggen. Det stemmer ikke, å jobbe i matbutikk er hardt og man ser ikke alt som foregår bak dørene for å få en butikk til å gå rundt. Har jobbet mange år i bransjen selv og sluttet fordi jeg var utslitt og overarbeidet. I ettertid har jeg jobbet med ansettelser i annen butikk og satte lengre erfaring fra dagligvare over utdannelse og annen jobb. Å ha noen år bak seg i dagligvaren viser styrke som arbeidstaker og kollega, det er ikke alle som klarer denne jobben over lengre tid Anonymkode: 08939...79a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå