Gå til innhold

Har vi "bamser" en sjanse hos dere damer?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
BobbySocks skrev (7 timer siden):

3XL hadde vært totalt uaktuelt. Jeg synes ekstrem overvekt er skikkelig turnoff. Og bamse… tjukk, tenker jeg vi sier.

Hvor går grensen mellom bamse og tjukk? 

Anonymkode: e6640...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg vil helst slippe å bekymre meg for om han er i faresonen for akutt hjerteinfarkt. Det er min skrekk i forhold til menn og overvekt. 

Anonymkode: cdd22...1b2

Kjente en i 50-årene som var utrolig godt trent og tynn som fikk akutt hjerteinfarkt og døde....

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjente en i 50-årene som var utrolig godt trent og tynn som fikk akutt hjerteinfarkt og døde....

Garantier har man selvfølgelig ikke. Den klassiske eplemagen noen menn har bekymrer meg. Det er ikke heldig. 

Ellers så tilhører jeg en av de damene som liker en mann med litt kjøtt på beina. Det er sexy synes jeg.

Anonymkode: cdd22...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor går grensen mellom bamse og tjukk? 

XL. For meg. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ingen av ekstremene er bra. Å være tykk og inaktiv er farlig. Å vært topptrent og veldig tynn er heller ikke bra. Det helsemessig beste er å ha en helt normal kropp midt på normalvektig-delen på BMI-skalaen og være normalt godt trent. Aktiv i hverdagen, men ingen konkurransekropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker min trygge, gode bamse! Vi har vært sammen halve livet, ingen av oss har endret kroppsfasong.

Hilsen petit dame

Anonymkode: ec572...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En digresjon men jeg kjenner og flere i 30-40 årene som har vært tynne og trente som bare ramlet om. Faktisk ubehagelig mange. 2 av fedrene på barnas skole døde før de var 40, hjertet bare stoppet opp.

Anonymkode: b1e97...6dd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse sære anekdoter og vranglære rundt trening her. Dette med å være aktiv i idrett og levealder er det faktisk forsket på, og statistikkene sier at du får mange år ekstra av dette. Spesielt om du driver med kondisjonsidrett.

Anekdoter er en fin bil. Alle kjenner noen som ditt og datt, men det er altså "ingen" her som kjenner en eneste med en passiv livsstil som døde tidlig? Dette lukter "folk som finner på ting for å fremme en agenda". PS: forklaringen på den økte levealderen er lenket til nettopp det at færre som har drevet med idrett får hjerteproblemer.

Det gir ingen mening at trening skulle forårsake at folk dør tidligere, hva i huleste skal liksom mekanismen være?

Forøvrig tenker jeg at vekt isolert sett ikke er et problem. Hvis du klarer løpe 10km++ i greit tempo, er det kroppens måte å si at den ikke har noe problemer med det du drasser rundt på. Uavhengig av om du er "bamse" eller tynn som en spiker (jeg har forøvrig BMI på 24-25 på en normal dag, så skiller meg ikke ut i noen spesiell retning i så måte - men jeg løp ganske langt også med en BMI på 30-31)

https://tidsskriftet.no/2004/11/leder/er-toppidrett-sunt

Endret av knooters
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 1.11):

I ulike tråder og i ulike emner her inne når det er snakk om hvem damer vil treffe/ser etter/ vil date, så skrives det ofte mannen må være normalvektig/ ikke være overvektig som en del av ulike kriterier for valg av mann. Jeg liker godt at damene  vet hva hun vil ha og synes at det er flott, men leser sjeldent at noen vil ha en som meg, som kan påvirke meg litt... (jo, noen skriver at høyde/vekt ikke betyr så mye/noe). 

Jeg er selv overvektig på BMI skalaen, det er flere X enn L på str på klær, og er på øvre delen av 180-190 cm lengden. Jeg er en trygg og god "bamse" som utstråler beskyttelse og er god å kose med, krype inn i armkroken til, sovne på eller inntil... Jeg er ikke inaktiv og lat, men er hverdagsaktiv. Det kan være som å går turer, kan spenne på meg bortoverski, svømmer på sommeren, klippe plen, måke snø, skifte dekk selv, gå til butikken osv... men gidder ikke trene men liker det gode liv med god mat og kos...softis på brygga...

Er det utenfor hva de fleste kvinner vil ha? Eller er vi "bamser" også attraktive for dere? Søker noen etter oss? Hva liker dere med oss? 

Jeg liker bamser og har ofte blitt ei sånn tynn liten dame med stor bamsemann aka Carrie Hefferman i «Kongen av Queens». Min nåværende samboer er høy og slank, men hadde altså ikke klagd om han la på seg 20 kg.

Anonymkode: df15a...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt er ingen særlig faktor verken for forhold eller sex. Det er jo noen begrensninger der i begge ender av skalaen, men det er et stort normal-spekter der jeg finner menn attraktive, som absolutt dekker opp til godt overvektige bamser. Og jeg foretrekker litt overvekt fremfor tynn, liker en mann som er klart større enn meg, ikke så glad i å kjenne ribbeina, hoftekammen osv.

Men noen kaller seg også bamse når de har meget alvorlig fedme, og der kan det bli verre. Man kan godt være stor og ha ekstra på kroppen, men må være rimelig funksjonell. Hvis man ikke orker daglig aktivitet og oppgaver, ikke kan bli med på jevnlig mosjon/gåturer, ikke orker naturferier om sommeren eller er forhindret i å ha mye og aktiv sex, da blir jeg neppe interessert. Da forsvinner for mye av det jeg liker best i livet.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merkelig at damer setter likhetstegn mellom tjukk og trygg🤔

Anonymkode: c556c...663

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det synes jeg også. Og så lurer jeg jo på hva disse damene er så redde for som gjør at de føler seg "trygge" med en diger og overvektig kar? Veldig rart...Skjønner heller ikke behovet for å føle at andre "passer" på deg når du er voksen, jeg klarer utmerket godt å passe på meg selv (selv om jeg er gift).

Anonymkode: b0113...131

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 6.15):

Jeg synes bamser kan være sexy, men selv om du ikke trenger å være særlig trent, betyr det en del hvordan disse kiloene er fordelt. Diger vom og større pupper enn meg utgår med høye kneløft.

Anonymkode: 40a00...6f8

Samme her.

Men for min del så er det mindre attraktivt med en generellt inaktiv fyr, en en bamsemann som er hverdagsaktiv, som du sier. 

En hverdagsaktiv bamse høres topp ut i min bok. Er jo ikke all fedme som er helsefarlig, så lenge man nettopp rører litt på seg.

Personligheten er dog viktigst. Var nylig sammen med en som ble mer og mer bamse uttapå, men dessverre ikke på innsida, med de gode egenskapene du beskriver at du har. 

Endret av CrispiP0et
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det synes jeg også. Og så lurer jeg jo på hva disse damene er så redde for som gjør at de føler seg "trygge" med en diger og overvektig kar? Veldig rart...Skjønner heller ikke behovet for å føle at andre "passer" på deg når du er voksen, jeg klarer utmerket godt å passe på meg selv (selv om jeg er gift).

Jeg kan svare på det. Har en sånn fyr og liker at han er big spoon, og holder rundt meg. Kraftige armer og skuldre og veldig trygg i seg selv. 
Betyr jo ikke at han passer på meg sånn sett, men føler meg trygg ved siden av han om vi går ute i byen på kveldstid. Ingen hadde turt å yppe seg.

Bamse er som en bjørn, høy og kraftig og da kan de godt ha noen kilo ekstra. 

Anonymkode: 77c93...994

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da er ikke dere mye visuelle av dere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
BobbySocks skrev (På 27.2.2025 den 15.52):

XL. For meg. 

XL er vanlig, bamse starter på XXL... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

XL er vanlig, bamse starter på XXL... 

For deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 4.03):

Samme her! 😉 For tynn er så mye verre enn noen kg ekstra. Treningsnarkoman som bor på gymmen å spiser proteinshake er også bare å glemme for min del. 

Anonymkode: 070e0...3ba

Mardina skrev (På 26.2.2025 den 1.21):

Absolutt for min del 😁 Jeg vil mye heller ha en god bamse og holde rundt, enn en tynn, muskuløs trenings-narkoman. Sistnevnte gir meg absolutt ingenting 👎

Jeg foretrekker faktisk litt mage på en mann og en som ikke bruker timesvis på treningssenter flere dager i uken. 

Det å være slank og veltrent er ikke ensbetydende med proteinshake og treningsstudio i timevis hver dag. I 9 av 10 tilfeller så handler det om en aktiv livsstil med hobbyer som langrenn, sykling og lidenskap for klatring og teltturer. At man trives med hjemmelaget mat fra bunnen av med masse grønnsaker, og hvor man skyr helfabrikata og godteri. Men hvis man selv har hobbyer som strikking, tv-serier og mobilscrolling oh le gter etter fredagstaco og godterilørdag, så er det absolutt smartest å finne en som seg selv. 

Mannen min har lagt på seg noen magekilo og mistet den trente fasongen sin, men han er en femti år gammel trebarnsfar med 50 timers arbeidsuker.

Hvis man er 10 kilo overvektig selv som ung, singel og med 10 timer fritid hver eneste dag, så hadde jeg ikke vært interessert.

Anonymkode: ec4e0...9d9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 1.11):

I ulike tråder og i ulike emner her inne når det er snakk om hvem damer vil treffe/ser etter/ vil date, så skrives det ofte mannen må være normalvektig/ ikke være overvektig som en del av ulike kriterier for valg av mann. Jeg liker godt at damene  vet hva hun vil ha og synes at det er flott, men leser sjeldent at noen vil ha en som meg, som kan påvirke meg litt... (jo, noen skriver at høyde/vekt ikke betyr så mye/noe). 

Jeg er selv overvektig på BMI skalaen, det er flere X enn L på str på klær, og er på øvre delen av 180-190 cm lengden. Jeg er en trygg og god "bamse" som utstråler beskyttelse og er god å kose med, krype inn i armkroken til, sovne på eller inntil... Jeg er ikke inaktiv og lat, men er hverdagsaktiv. Det kan være som å går turer, kan spenne på meg bortoverski, svømmer på sommeren, klippe plen, måke snø, skifte dekk selv, gå til butikken osv... men gidder ikke trene men liker det gode liv med god mat og kos...softis på brygga...

Er det utenfor hva de fleste kvinner vil ha? Eller er vi "bamser" også attraktive for dere? Søker noen etter oss? Hva liker dere med oss? 

Du høres ut som min samboer og jeg elsker han. Jeg liker ikke at han har en del mage fordi det bekymrer meg mtp hjerte-karsykdommer, så det jobber vi med sammen. Men jeg elsker høyden hans og at han kan beskytte og passe på meg. Vi er også en god match mtp det med lite interesse for trening, så du må finne deg ei dame som er lik deg. Det som er den aller viktigste egenskapen som min samboer har, for min del, er at han er 100% trygg og til å stole på, og jeg kan snakke med han om alt! Han er min beste venn og jeg vil aldri ha en annen nettopp pga det. Søk ei jente som du passer sammen med 🥰

Anonymkode: e8fd6...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...