Gå til innhold

Har vi "bamser" en sjanse hos dere damer?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For meg, helt uaktuelt.

Jeg kan mer enn gjerne ha en mann som ikke ser godt trent ut, men jeg vil ikke ha en mann som ikke vil trene, og som ikke bryr seg om helsen sin.

Både jeg og han jeg dater elsker det gode liv, med god mat og drikke, en øl i sola, en is på verandaen, en herlig biff med fløtegratinerte poteter og kryddersmør. Potetgull og sjokolade på kvelden. Jeg har alltid en pose smågodt i bilen i tilfelle jeg blir fysen eller det er kø. Men vi begge er normalvektige, og vi begge liker trene. Vi har snakket en del om det, og er veldig samstemte på dette med balansen, der vi kan kose oss og ikke tenke så mye på hva vi spiser, og der vi trener for å unngå livsstilsykdommer, for å unngå vondter som ofte kommer med alderen, og for å ha energi til å gjøre ting sammen.

Du sier du utstråler beskyttelse, men for mange så signaliserer du heller at du ikke ønsker leve ett langt liv med partneren. For meg er det ikke trygghet om partneren velger "det gode liv med softis på brygga" fremfor "ett godt og langt liv sammen".

Anonymkode: 2ff01...f75

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Litt bamsemage ja.

Fedme der jeg lurer på om når et hjerteinfarkt kommer, nei.

Jeg er forøvrig høy, slank og veltrent.

Kjæresten min er bamse, men ikke ekstremt overvektig. Og han tar tak i helsen sin for en sterk og sunn kropp, ikke for et vaskebrett.

Anonymkode: d7aaf...a61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vedder på at de fleste som svarer at de liker «bamser» ser for seg typer ala Rip i Yellowstone 🤣 

Anonymkode: 3935d...461

En "bamse" er for meg et personlighetstrekk for kosete 😉 En mann som er glad i kos.

Anonymkode: cdd22...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedder på at de fleste som svarer at de liker «bamser» ser for seg typer ala Rip i Yellowstone 🤣 

Tar gladelig Rip 🤭😝😘

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn kler bedre 5 kilo for mye enn 5 for lite.

Anonymkode: 9ef6a...009

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bamser har sjangs på damer, tynne androgyne menn har sjangs på damer, muskluløse trente menn har sjangs på damer… For det første er smaken som baken, (i tråden her mener visst de fleste at kroppen til idrettsutøvere er turn off for eksempel), for det andre er ikke utseende alt. 

Jeg er veldig glad i å trene, så hadde nok ikke passet sammen med en som ikke synes det er moro å trene, og mange menn hadde sikkert irritert seg over at jeg bruker tid på trening. Ser ofte kvinner her på KG klage over at mannen prioriterer å trener fremfor familietid sammen hver dag - disse kvinnene hadde nok foretrukket å være sammen med en bamse. 

Anonymkode: 802f3...6c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han appellerte ikke til meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ha ha ha! Men jeg vedder på at Rip aldri ville omtalt seg selv som en «bamse».

Uttrykket bamse er forøvrig ødelagt av saken med han i NRK-dokumentaren som måtte fjernes - nå gir ordet bare assosiasjoner til en stor pedofil trygdemisbruker med aggresjonsproblemer og lav IQ

Anonymkode: 802f3...6c3

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fra min side er det et klart nei. Jeg har aldri vært interessert i menn med mye fett eller mye muskler. (Jeg er tynn selv)

Anonymkode: 61ec4...bdf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I ulike tråder og i ulike emner her inne når det er snakk om hvem damer vil treffe/ser etter/ vil date, så skrives det ofte mannen må være normalvektig/ ikke være overvektig som en del av ulike kriterier for valg av mann. Jeg liker godt at damene  vet hva hun vil ha og synes at det er flott, men leser sjeldent at noen vil ha en som meg, som kan påvirke meg litt... (jo, noen skriver at høyde/vekt ikke betyr så mye/noe). 

Jeg er selv overvektig på BMI skalaen, det er flere X enn L på str på klær, og er på øvre delen av 180-190 cm lengden. Jeg er en trygg og god "bamse" som utstråler beskyttelse og er god å kose med, krype inn i armkroken til, sovne på eller inntil... Jeg er ikke inaktiv og lat, men er hverdagsaktiv. Det kan være som å går turer, kan spenne på meg bortoverski, svømmer på sommeren, klippe plen, måke snø, skifte dekk selv, gå til butikken osv... men gidder ikke trene men liker det gode liv med god mat og kos...softis på brygga...

Er det utenfor hva de fleste kvinner vil ha? Eller er vi "bamser" også attraktive for dere? Søker noen etter oss? Hva liker dere med oss? 

Anonymkode: e6640...9b6

Hvilke damer jager du etter?

Min bestekompis er ca samme høyde og må ha spesial klær, pga str Men lykkelig og godt gift. 

Anonymkode: c427a...368

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hohoho ja, bamser er digg! 

Er ikke fan av om de er så store at de peser når de går, må vagge eller generelt rett og slett sliter med å bruke kroppen uten at man tror de skal dø på flekken.

Men bamsete...jajaja!! 🥵🙏

Anonymkode: 93770...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange overvektige får seg partner. Men ikke kall deg selv "bamse". 

Anonymkode: 8d670...3af

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I ulike tråder og i ulike emner her inne når det er snakk om hvem damer vil treffe/ser etter/ vil date, så skrives det ofte mannen må være normalvektig/ ikke være overvektig som en del av ulike kriterier for valg av mann. Jeg liker godt at damene  vet hva hun vil ha og synes at det er flott, men leser sjeldent at noen vil ha en som meg, som kan påvirke meg litt... (jo, noen skriver at høyde/vekt ikke betyr så mye/noe). 

Jeg er selv overvektig på BMI skalaen, det er flere X enn L på str på klær, og er på øvre delen av 180-190 cm lengden. Jeg er en trygg og god "bamse" som utstråler beskyttelse og er god å kose med, krype inn i armkroken til, sovne på eller inntil... Jeg er ikke inaktiv og lat, men er hverdagsaktiv. Det kan være som å går turer, kan spenne på meg bortoverski, svømmer på sommeren, klippe plen, måke snø, skifte dekk selv, gå til butikken osv... men gidder ikke trene men liker det gode liv med god mat og kos...softis på brygga...

Er det utenfor hva de fleste kvinner vil ha? Eller er vi "bamser" også attraktive for dere? Søker noen etter oss? Hva liker dere med oss? 

Anonymkode: e6640...9b6

Det spørs hva du søker, da. Søker du en slank dame, så kan du spørre deg selv hvorfor. Og eventuelt gå for noen mer formfull. Overvekt er også forskjellig. Jevnt fordelt "polstring" på en mann kan være fint. Ølvom og mannepuppe - not so much.

Anonymkode: 7cfc7...cc3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er akkurat slik kroppen til min mann ser ut 😁😁 

Jeg elsker styrken og utholdenheten i kroppen hans. Han er som en bjørn.
Jeg er selv normalvektig (rundt 20 på BMI). 

Anonymkode: ea580...244

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det spørs helt hvordan vekten bæres. En stor mage og kvinne-størrelse på puppene blir ikke attraktivt. Et annet veldig viktig aspekt er hygiene. En overvektig mann kan fort virke "ekkel" og ikke "bamsete" hvis han har ustelt skjegg, skittent hår og kroppslukt. Så lenge dette er OK så er personlighet alltid det viktigste. 

Anonymkode: 24d5b...29a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja, det er ikke noe problem med mage og litt overvekt, men det går en grense. Er det så ille at man må være bekymret for helsa til vedkommende, så er det uaktuelt. 

Anonymkode: a4925...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Uaktuelt her! Kan aldri være med en som ikke tar vare på helsa. Bamse er sikkert «koselig» når man er 30/40, men etter det er det helsemessig aspekt og jeg er ikke interessert i å leve pensjonisttilværelsen med en som puster og peser og har diverse livsstilssykdommer.

Anonymkode: c8fe4...fb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For meg, helt uaktuelt.

Jeg kan mer enn gjerne ha en mann som ikke ser godt trent ut, men jeg vil ikke ha en mann som ikke vil trene, og som ikke bryr seg om helsen sin.

Både jeg og han jeg dater elsker det gode liv, med god mat og drikke, en øl i sola, en is på verandaen, en herlig biff med fløtegratinerte poteter og kryddersmør. Potetgull og sjokolade på kvelden. Jeg har alltid en pose smågodt i bilen i tilfelle jeg blir fysen eller det er kø. Men vi begge er normalvektige, og vi begge liker trene. Vi har snakket en del om det, og er veldig samstemte på dette med balansen, der vi kan kose oss og ikke tenke så mye på hva vi spiser, og der vi trener for å unngå livsstilsykdommer, for å unngå vondter som ofte kommer med alderen, og for å ha energi til å gjøre ting sammen.

Du sier du utstråler beskyttelse, men for mange så signaliserer du heller at du ikke ønsker leve ett langt liv med partneren. For meg er det ikke trygghet om partneren velger "det gode liv med softis på brygga" fremfor "ett godt og langt liv sammen".

Anonymkode: 2ff01...f75

Huff. Ville aldri vært sammen med noen som deg

Anonymkode: 2b76b...b48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

det er forskjell på en "bamse" og en som er feit altså TS, sorry men man kan ikke si at en som er sykt overvektig er en bamse.. Jeg har ikke noe imot en mann med noe ekstra, han kan godt være bamse, det er helt OK men jeg ønsker ikke en partner som er overvektig i den grad det er et potensielt helseproblem som også påvirker aktivitet og hverdag fordi for MEG som er aktiv, har fokus på hva jeg spiser, trening osv vil vi neppe være kompatible i hverdagen.. og kompabilitet er viktig selv om man godt kan utfylle herandre, ikke være konforme osv osv.. 

Anonymkode: be630...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

la meg legge til at jeg ikke tror TS ville falt for en som meg heller nettopp av samme grunn.. og det er helt OK, 

Anonymkode: be630...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...