Gå til innhold

Har vi "bamser" en sjanse hos dere damer?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

De sim har svart ja på denne tråden tenner nettopp på litt kraftige menn, fordi vi har erfart at dette funker for oss og har hatt gode erfaringer med denne kroppstypen. 

Virker som veldig trente mennesker sliter med å forstå at noen menn og kvinner liker folk med litt fett på kroppen 😁 Tror kanskje dere bare er hjernevasket på hva som er attraktivt for dere? 
Mange med noen ekstra kilo er sterke og har muskler som holder dem oppe og i aktivitet. Så lenge det ikke hindrer en i dagliglivet så er noen ekstra kilo fint🥰 og det mener jeg kan gjelde for begge kjønn. Mange flotte mennesker som ikke løper maraton🌟

Anonymkode: 77c93...994

Så vi er hjernevasket fordi vi foretrekker noe annet? :vetikke:

Anonymkode: 3935d...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Så vi er hjernevasket fordi vi foretrekker noe annet? :vetikke:

Anonymkode: 3935d...461

Mente vel mer at dere svarer i en tråd der personen spør om noen liker han og så må dere dra på med at dere ikke liker «overvekt» 🤷‍♀️

Tåler dere ikke at folk (menn og kvinner) kan tenne på noen som er overvektige på BMI så er dere litt hjernevaska ja😁

Anonymkode: 77c93...994

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

BMI sier ikke nødvendigvis så mye, en godt trent med mye muskler kan ha samme BMI som en utren med litt xtra på kroppen. 

Det er mange ulike oppfatninger av en bamse her, så ikke så lett og definere seg inn... 

Og mange som sier at man liker oss bamser, det varmer og øker selvtilliten litt.. skulle ønske det kom mer frem i andre innlegg her inne og i samfunnet ellers... så til dere som liker det: Flagg det, sett ord på det og være en motvekt til all fokus på tynne, trente og maskuline fokuset.... for oss bamser sin selvtillit...så blir vi litt mer selvsikre og tør mer, plutselig byr vi deg "opp til dans"....

Anonymkode: e6640...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.3.2025 den 23.42):

BMI sier ikke nødvendigvis så mye, en godt trent med mye muskler kan ha samme BMI som en utren med litt xtra på kroppen. 

Det er mange ulike oppfatninger av en bamse her, så ikke så lett og definere seg inn... 

Og mange som sier at man liker oss bamser, det varmer og øker selvtilliten litt.. skulle ønske det kom mer frem i andre innlegg her inne og i samfunnet ellers... så til dere som liker det: Flagg det, sett ord på det og være en motvekt til all fokus på tynne, trente og maskuline fokuset.... for oss bamser sin selvtillit...så blir vi litt mer selvsikre og tør mer, plutselig byr vi deg "opp til dans"....

Du ender nok opp med at det blir en sånn "du mener egentlig bælfeit"-term. Litt som "frodig", "fyldig", "formfull" og liknende som regel betyr mer enn bare LITT av disse tingene. Litt analogt til et begrep som "spesielle behov" (som oftest henspeiler det på et handicap, selv om det at noe er spesielt i seg selv også kan være i den andre retningen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 1.11):

I ulike tråder og i ulike emner her inne når det er snakk om hvem damer vil treffe/ser etter/ vil date, så skrives det ofte mannen må være normalvektig/ ikke være overvektig som en del av ulike kriterier for valg av mann. Jeg liker godt at damene  vet hva hun vil ha og synes at det er flott, men leser sjeldent at noen vil ha en som meg, som kan påvirke meg litt... (jo, noen skriver at høyde/vekt ikke betyr så mye/noe). 

Jeg er selv overvektig på BMI skalaen, det er flere X enn L på str på klær, og er på øvre delen av 180-190 cm lengden. Jeg er en trygg og god "bamse" som utstråler beskyttelse og er god å kose med, krype inn i armkroken til, sovne på eller inntil... Jeg er ikke inaktiv og lat, men er hverdagsaktiv. Det kan være som å går turer, kan spenne på meg bortoverski, svømmer på sommeren, klippe plen, måke snø, skifte dekk selv, gå til butikken osv... men gidder ikke trene men liker det gode liv med god mat og kos...softis på brygga...

Er det utenfor hva de fleste kvinner vil ha? Eller er vi "bamser" også attraktive for dere? Søker noen etter oss? Hva liker dere med oss? 

Det er mange, mange, mange overvektige som er i forhold. MANGE. Jeg tror ikke at man skal overtenke dette så mye. Jeg har blitt avvist utallige ganger fordi at jeg har barn og det er greit. Jeg passet ikke for dem og de passet ikke for meg. Det er noe med at man la det gå med at man blir avvist, for det er ikke personlig med en avvisning. Du kan være en fantastisk, flott, god, kjekk person, men ting vil ikke passe overens med hva den ene personen ser for seg hvordan livet skal være. ☺️ Dersom du føler at du er i en sårbar posisjon og at du ville tiltrukket deg flere som normalvektig så har du to valg. Du kan velge med å leve det livet du har nå, med de mulighetene du har eller du kan ha fokus på å gå ned i vekt. 

Jeg syns selv disse BMI skalaene er rare og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dem. Jeg er i kategorien overvektig (jeg har bmi på 27), har litt mage men ellers så er det ikke så mye å si om det. Bruker medium i klær. 

Anonymkode: 1e176...e56

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er bamse, går stort sett daglig i hettegenser eller college genser, og ganske mange kvinner flørter med meg. Men jeg er homofil. Dessverre er det ingen menn som flørter med meg. Føler menn er mer på utseende enn kvinner…

Anonymkode: 046a4...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er mange, mange, mange overvektige som er i forhold. MANGE. Jeg tror ikke at man skal overtenke dette så mye. Jeg har blitt avvist utallige ganger fordi at jeg har barn og det er greit. Jeg passet ikke for dem og de passet ikke for meg. Det er noe med at man la det gå med at man blir avvist, for det er ikke personlig med en avvisning. Du kan være en fantastisk, flott, god, kjekk person, men ting vil ikke passe overens med hva den ene personen ser for seg hvordan livet skal være. ☺️ Dersom du føler at du er i en sårbar posisjon og at du ville tiltrukket deg flere som normalvektig så har du to valg. Du kan velge med å leve det livet du har nå, med de mulighetene du har eller du kan ha fokus på å gå ned i vekt. 

Jeg syns selv disse BMI skalaene er rare og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dem. Jeg er i kategorien overvektig (jeg har bmi på 27), har litt mage men ellers så er det ikke så mye å si om det. Bruker medium i klær. 

En av mine beste venner er overvektig i følge bmi kalkulatorer. Han er tynn, og selv om han spiller basketball med tre par knehøye sokker er det bare noen tynne rette streker av noen legger (som er en av grunnene til tre par, så det skal se ut som det er et snev av muskler), og han ser ut som en konfirmant i dress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 11.57):

Det handler kanskje ikke om å være i en sårbar posisjon, bamsen kan like å være en bamse og er kanskje ikke på jakt, men reflekterer her muligens mer over hvordan kvinnen ser på bamsen inn dagens dating/forhold kultur.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 1.11):

I ulike tråder og i ulike emner her inne når det er snakk om hvem damer vil treffe/ser etter/ vil date, så skrives det ofte mannen må være normalvektig/ ikke være overvektig som en del av ulike kriterier for valg av mann. Jeg liker godt at damene  vet hva hun vil ha og synes at det er flott, men leser sjeldent at noen vil ha en som meg, som kan påvirke meg litt... (jo, noen skriver at høyde/vekt ikke betyr så mye/noe). 

Jeg er selv overvektig på BMI skalaen, det er flere X enn L på str på klær, og er på øvre delen av 180-190 cm lengden. Jeg er en trygg og god "bamse" som utstråler beskyttelse og er god å kose med, krype inn i armkroken til, sovne på eller inntil... Jeg er ikke inaktiv og lat, men er hverdagsaktiv. Det kan være som å går turer, kan spenne på meg bortoverski, svømmer på sommeren, klippe plen, måke snø, skifte dekk selv, gå til butikken osv... men gidder ikke trene men liker det gode liv med god mat og kos...softis på brygga...

Er det utenfor hva de fleste kvinner vil ha? Eller er vi "bamser" også attraktive for dere? Søker noen etter oss? Hva liker dere med oss? 

Jeg synes du høres ut som en person jeg kunne blitt sammen med🙂

En veltrent man kan fort bli stygg hvis personligheten er råttent. 
Mulig jeg er rar, men blir tent av snille og greie menn. Utseendet betyr ikke mye for meg. 
Og vekt er på en måte lett å gjøre noe med, har man dårlig personlighet så er det vanskelig å forandre. 

Anonymkode: 84abe...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det handler kanskje ikke om å være i en sårbar posisjon, bamsen kan like å være en bamse og er kanskje ikke på jakt, men reflekterer her muligens mer over hvordan kvinnen ser på bamsen inn dagens dating/forhold kultur.. 

Høres ut som en sunn innstilling. "Jeg skal sitte hjemme og syns synd på meg selv, men jeg skal selvfølgelig ikke gjøre noe med det for det er alle andre sin feil at jeg ikke får det som jeg vil." ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 20.11):

En av mine beste venner er overvektig i følge bmi kalkulatorer. Han er tynn, og selv om han spiller basketball med tre par knehøye sokker er det bare noen tynne rette streker av noen legger (som er en av grunnene til tre par, så det skal se ut som det er et snev av muskler), og han ser ut som en konfirmant i dress. 

Ja, disse bmi kalkulatorene er noe merkelig greier. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Høres ut som en sunn innstilling. "Jeg skal sitte hjemme og syns synd på meg selv, men jeg skal selvfølgelig ikke gjøre noe med det for det er alle andre sin feil at jeg ikke får det som jeg vil." ☺️

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror du misforsto poenget mitt. Jeg mente ikke å fremstå som passiv eller å skylde på andre, men heller reflektere over hvordan det kan være vanskelig å forstå hva folk faktisk ønsker i dagens dating- og forholdskultur. Det er mer en observasjon om hvordan man kan oppleve å være i en 'bamse'-rolle, ikke nødvendigvis en klaging på situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg synes du høres ut som en person jeg kunne blitt sammen med🙂

En veltrent man kan fort bli stygg hvis personligheten er råttent. 
Mulig jeg er rar, men blir tent av snille og greie menn. Utseendet betyr ikke mye for meg. 
Og vekt er på en måte lett å gjøre noe med, har man dårlig personlighet så er det vanskelig å forandre. 

Anonymkode: 84abe...a9b

Tusen takk for at du deler av deg, det setter jeg stor pris på! Jeg er veldig glad for å høre at du ser på personlighet som viktigere enn bare utseende. Jeg tror virkelig på at ekte forbindelser handler om mer enn det fysiske, og at man kan bygge noe langt sterkere på en god kjemi og trygghet sammen.

Det er også veldig hyggelig å høre at du setter pris på snille og greie menn – det er noe jeg selv føler er viktig i et forhold, det høres ut som om vi har mange av de samme verdiene.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette har jeg og flere venninner erfaring med;  bamsemenn er rett og slett ikke så virile som slankere menn, og det gjør de generelt til bedre kjæresteemner ❤️ De er mer loyale fordi fettceller frigjør mye østrogen, og kraftige menn har lavere testosteron. 

Forrige kjæreste var trent og overseksuell, nydelig å se på, men fant ut etterhvert at han var kronisk utro. Nå er jeg sammen med en bamsemann og jeg vet med 100% sikkerhet at han ikke er utro. 

Anonymkode: e50a6...91f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette har jeg og flere venninner erfaring med;  bamsemenn er rett og slett ikke så virile som slankere menn, og det gjør de generelt til bedre kjæresteemner ❤️ De er mer loyale fordi fettceller frigjør mye østrogen, og kraftige menn har lavere testosteron. 

Forrige kjæreste var trent og overseksuell, nydelig å se på, men fant ut etterhvert at han var kronisk utro. Nå er jeg sammen med en bamsemann og jeg vet med 100% sikkerhet at han ikke er utro. 

Anonymkode: e50a6...91f

Vel, dette var en interessant analyse! Som en stolt bamse kan jeg si at lojalitet ikke nødvendigvis sitter i fettcellene, men i hjertet. At vi kanskje er litt mindre testosteron-drevne, kan jeg ikke svare på – men jeg kan garantere at vi er fulle av kjærlighet, varme klemmer og en solid dose trygghet. Og tro meg, vi kan være både lidenskapelige og virile når det trengs – vi bare prioriterer kvalitet over kvantitet! ❤️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 20.09):

Jeg er bamse, går stort sett daglig i hettegenser eller college genser, og ganske mange kvinner flørter med meg. Men jeg er homofil. Dessverre er det ingen menn som flørter med meg. Føler menn er mer på utseende enn kvinner…

Spot on. Så synes ikke veldig synd på «bamsete» menn. Mye verre for overvektige kvinner, fordi menn er så fokusert på utseende. Man kunne jo prøvd seg med en tilsvarende tråd om bamsete kvinner med eplefasong… Tror ikke tråden ville renne over av menn som priset sånne kvinner asså!

Anonymkode: c78f4...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spot on. Så synes ikke veldig synd på «bamsete» menn. Mye verre for overvektige kvinner, fordi menn er så fokusert på utseende. Man kunne jo prøvd seg med en tilsvarende tråd om bamsete kvinner med eplefasong… Tror ikke tråden ville renne over av menn som priset sånne kvinner asså!

Anonymkode: c78f4...642

Finnes nok av tråder om kvinner og vekt her inne…

Anonymkode: 1cdac...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 21.57):

Hvordan det egentlig? Og hva sier BMI? 

3XL her, så har du et bilde... 

T.s

Hvor høy er du? 3XL høres mye ut. Min sønn er 2 meter lang og bruker L og xl. Han er slank

Anonymkode: 467c1...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 9.27):

Hvor høy er du? 3XL høres mye ut. Min sønn er 2 meter lang og bruker L og xl. Han er slank

Anonymkode: 467c1...a94

188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...