AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Og 50% av tiden jeg er våken for å få puste. Hva kan være galt da? Eller er det ikke noe galt? Jeg har fått beskjed av to fastleger at neseskilleveggen min er litt skjev også, mens ønh legen sa derimot at den ikke var noe skjev. Syns det er rart også. Anonymkode: 99211...5e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Og 50% av tiden jeg er våken for å få puste. Hva kan være galt da? Eller er det ikke noe galt? Jeg har fått beskjed av to fastleger at neseskilleveggen min er litt skjev også, mens ønh legen sa derimot at den ikke var noe skjev. Syns det er rart også. Anonymkode: 99211...5e4 Ville bedt om en second opinion . Anonymkode: d6a2d...ac2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden Det er ønh spesialisten som kan dette. Det er mange som har litt skjev nesevegg uten at det påvirker pusten. Jeg har skjev vegg, har fått tilbud om operasjon av to ønh spesialister men jeg lever greit med det så jeg takket nei begge gangene. Jeg tenker du må øve deg på å bruke nesa, noen sekunder flere ganger daglig og så bør du tenke over om dette egentlig handler om angst. Anonymkode: b3937...6b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Og 50% av tiden jeg er våken for å få puste. Hva kan være galt da? Eller er det ikke noe galt? Jeg har fått beskjed av to fastleger at neseskilleveggen min er litt skjev også, mens ønh legen sa derimot at den ikke var noe skjev. Syns det er rart også. Anonymkode: 99211...5e4 Jeg nesebor som alltid er tett pga av skade i nesevegg og det andre er halvtett. Har operert det en gang, ble ikke bedre - så har ikke giddet igjen. Har vært slik i 30 år. Det gjør at jeg puster endel mer gjennom munnen, men jeg har trent mye på å bruke nesa uansett og det går fint. Er jeg i dårlig kondisjon blir det værre. Så for meg hjelper det å løpe jevnt så lungene er vante til å ta litt i, og at jeg puster ordentlig med magen. Når jeg driver med kondisjon blir jeg mer oppmerksom på å ha en bra pusteteknikk. Anonymkode: b4b2a...fac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg nesebor som alltid er tett pga av skade i nesevegg og det andre er halvtett. Har operert det en gang, ble ikke bedre - så har ikke giddet igjen. Har vært slik i 30 år. Det gjør at jeg puster endel mer gjennom munnen, men jeg har trent mye på å bruke nesa uansett og det går fint. Er jeg i dårlig kondisjon blir det værre. Så for meg hjelper det å løpe jevnt så lungene er vante til å ta litt i, og at jeg puster ordentlig med magen. Når jeg driver med kondisjon blir jeg mer oppmerksom på å ha en bra pusteteknikk. Anonymkode: b4b2a...fac Vet du hva pga» er forkortelse for? Anonymkode: 38b2f...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Stramt tungebånd gjør at man sover med åpen munn. Anbefaler å kontakte Nova Dental i Tønsberg for hjelp. Anonymkode: 221e7...afa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vet du hva pga» er forkortelse for? Anonymkode: 38b2f...996 Pga = «på grunn av» Anonymkode: 4e0f7...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Ikke alle ØNH leger er flinke i jobben sin. Google alternativer i nærområdet, og få ny henvisning Anonymkode: f8256...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Stramt tungebånd gjør at man sover med åpen munn. Anbefaler å kontakte Nova Dental i Tønsberg for hjelp. Anonymkode: 221e7...afa Dette! Jeg har kuttet, men de kuttet ikke nok, så munnen åoner seg likevel. Men jeh puster mye bedre med nesa etter tungebpndet ble kuttet, og mindre nakkevondt også. Og mindre anspenthet i kjeve osv. Nå har jeg trent opp til å kunne tape munnen hver natt og sover SÅ mye bedre! Kommer aldri til å slutte. Anonymkode: 16b00...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Henvisningen til ØNH var en del av utredningen. De konkluderte med at det ikke er noe galt der som gir den opplevelsen du har. Da må du enten vurdere om du skal betvile den konklusjonen og be om en ny vurdering, eller om du skal nå tilbake til fastlegen og få videre utredning for andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå