Gå til innhold

Ønh-lege sa at nesen var normal, men jeg må sove med åpen munn hver natt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og 50% av tiden jeg er våken for å få puste. Hva kan være galt da? Eller er det ikke noe galt? Jeg har fått beskjed av to fastleger at neseskilleveggen min er litt skjev også, mens ønh legen sa derimot at den ikke var noe skjev. Syns det er rart også. 

Anonymkode: 99211...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Og 50% av tiden jeg er våken for å få puste. Hva kan være galt da? Eller er det ikke noe galt? Jeg har fått beskjed av to fastleger at neseskilleveggen min er litt skjev også, mens ønh legen sa derimot at den ikke var noe skjev. Syns det er rart også. 

Ville bedt om en second opinion .

Anonymkode: d6a2d...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ønh spesialisten som kan dette. Det er mange som har litt skjev nesevegg uten at det påvirker pusten. Jeg har skjev vegg, har fått tilbud om operasjon av to ønh spesialister men jeg lever greit med det så jeg takket nei begge gangene. Jeg tenker du må øve deg på å bruke nesa, noen sekunder flere ganger daglig og så bør du tenke over om dette egentlig handler om angst.

Anonymkode: b3937...6b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg nesebor som alltid er tett pga av skade i nesevegg og det andre er halvtett. Har operert det en gang, ble ikke bedre - så har ikke giddet igjen. Har vært slik i 30 år. 
Det gjør at jeg puster endel mer gjennom munnen, men jeg har trent mye på å bruke nesa uansett og det går fint. 
Er jeg i dårlig kondisjon blir det værre. Så for meg hjelper det å løpe jevnt så lungene er vante til å ta litt i, og at jeg puster ordentlig med magen. Når jeg driver med kondisjon blir jeg mer oppmerksom på å ha en bra pusteteknikk. 

Anonymkode: b4b2a...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg nesebor som alltid er tett pga av skade i nesevegg og det andre er halvtett. Har operert det en gang, ble ikke bedre - så har ikke giddet igjen. Har vært slik i 30 år. 
Det gjør at jeg puster endel mer gjennom munnen, men jeg har trent mye på å bruke nesa uansett og det går fint. 
Er jeg i dårlig kondisjon blir det værre. Så for meg hjelper det å løpe jevnt så lungene er vante til å ta litt i, og at jeg puster ordentlig med magen. Når jeg driver med kondisjon blir jeg mer oppmerksom på å ha en bra pusteteknikk. 

Anonymkode: b4b2a...fac

Vet du hva pga» er forkortelse for?

Anonymkode: 38b2f...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stramt tungebånd gjør at man sover med åpen munn. Anbefaler å kontakte Nova Dental i Tønsberg for hjelp. 

Anonymkode: 221e7...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vet du hva pga» er forkortelse for?

Anonymkode: 38b2f...996

Pga = «på grunn av»

Anonymkode: 4e0f7...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...