AnonymBruker Skrevet 25. februar #1 Del Skrevet 25. februar Får man ikke noe arv fra besteforeldrene mine når foreldrene mine har brukt opp all arven ved å spille alt bort? Jeg er usikker på hvordan dette fungerer. Anonymkode: 21573...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 25. februar #2 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 23.24): Får man ikke noe arv fra besteforeldrene mine når foreldrene mine har brukt opp all arven ved å spille alt bort? Jeg er usikker på hvordan dette fungerer. Anonymkode: 21573...4fd Ekspander Det er foreldrene dine som arver besteforeldrene dine, ikke du. 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #3 Del Skrevet 25. februar Gidavmeg skrev (På 25.2.2025 den 23.27): Det er foreldrene dine som arver besteforeldrene dine, ikke du. Ekspander Kjekt å vite. Bare trodde det var ett minimum beløp. Anonymkode: 21573...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 25. februar #4 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 23.24): Får man ikke noe arv fra besteforeldrene mine når foreldrene mine har brukt opp all arven ved å spille alt bort? Jeg er usikker på hvordan dette fungerer. Anonymkode: 21573...4fd Ekspander Du arver kun noe om de har skrevet det i et testament 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #5 Del Skrevet 25. februar lillebamsemums skrev (På 25.2.2025 den 23.30): Du arver kun noe om de har skrevet det i et testament Ekspander Så ingen prosenter da? Anonymkode: 21573...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #6 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 23.33): Så ingen prosenter da? Anonymkode: 21573...4fd Ekspander Hvorfor tenker du at du automatisk skulle fått noe prosenter av verdien dine besteforeldre etterlater seg Anonymkode: 9335c...70f 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 25. februar #7 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 23.33): Så ingen prosenter da? Anonymkode: 21573...4fd Ekspander Riktig, dine foreldre arver av dem, og du av dine foreldre igjen når den dagen kommer. Så arver dine barn deg igjen om du har barn. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 25. februar #8 Del Skrevet 25. februar Mye kan løses ved å gi bort gaver i forkant. Da kan giver gi til den han eller hun ønsker. https://www.huseierne.no/alt-om-bolig/samliv-og-arv/gaver-gitt-mens-man-lever/ Mange familier som krangler mye om arv uheldigvis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #9 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 23.33): Så ingen prosenter da? Anonymkode: 21573...4fd Ekspander Ingen prosenter eller andeler. Arv går normalt ikke flere ledd nedover i arverekken med mindre det er testamentert. Om det var testamentert og du feks var mindreårig når besteforeldrene dine gikk bort ville dine foreldre kunne forvalte pengene som de mente det var riktig, unntaket er om det var snakk om en så stor sum at det hadde blitt håndtert av overformynderiet. Du kunne med andre ord ha blitt tilgodesett men foreldrene dine kan like fullt med loven i hånd ha brukt pengene og argumentert med at de gikk til deg via ting du trengte i oppveksten. Min far er død så når hans foreldre døde arva jeg hans del, hadde han vært i live ville de pengene gått til han. Anonymkode: b1533...57b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #10 Del Skrevet 26. februar Arv går til neste ledd nedover om du har barn. Skulle dine besteforeldres arv gått til deg (uten testament) måtte deres barn din far eller mor være død. Da hadde du og dine søsken gått inn som arvinger. La oss si besteforeldrene dine hadde to barn sammen, hvor av ett er død. Da går halve arven etter dem til det "barnet" som lever og den andre halvdelen til barna til den andre. Dette forutsetter at det ikke er testamentsarvinger. Anonymkode: 0f4c0...951 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #11 Del Skrevet 26. februar Så lenge foreldrene dine lever arver du ikke automatisk noe fra besteforeldre. Anonymkode: 30671...88a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #12 Del Skrevet 26. februar Lever foreldrene dine har de krav på pliktdelsarven som er 1,8 mill ca av h ver av sine foreldre Anonymkode: fad40...ac6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #13 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 9.29): Lever foreldrene dine har de krav på pliktdelsarven som er 1,8 mill ca av h ver av sine foreldre Anonymkode: fad40...ac6 Ekspander Opptil 1,8 millioner. Anonymkode: 74543...77d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Julenissenerher Skrevet 26. februar #14 Del Skrevet 26. februar Foreldrene din kan selvsagt velge å la arven gå til deg (altså hoppe over dem).https://www.finansco.no/blog/arv-hoppe-over-en-generasjon/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #15 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 9.32): Opptil 1,8 millioner. Anonymkode: 74543...77d Ekspander Det stemmer. Av HVER av foreldrene (viktig) Anonymkode: fad40...ac6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #16 Del Skrevet 26. februar Det er dine foreldre som arver sine foreldre. Du kan arve fra besteforeldre hvis de skriver testament, men de kan ikke skrive alt på deg, for dine foreldre har rett på plikts arv. Anonymkode: 59459...8f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #17 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 9.47): Det er dine foreldre som arver sine foreldre. Du kan arve fra besteforeldre hvis de skriver testament, men de kan ikke skrive alt på deg, for dine foreldre har rett på plikts arv. Anonymkode: 59459...8f2 Ekspander AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 9.42): Det stemmer. Av HVER av foreldrene (viktig) Anonymkode: fad40...ac6 Ekspander AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 9.29): Lever foreldrene dine har de krav på pliktdelsarven som er 1,8 mill ca av h ver av sine foreldre Anonymkode: fad40...ac6 Ekspander I TS sitt tilfelle virker det som foreldrene hennes ikke eier nåla i veggen. Bare passe seg så TS ikke arver gjeld. Anonymkode: 0f94e...12c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #18 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 23.24): Får man ikke noe arv fra besteforeldrene mine når foreldrene mine har brukt opp all arven ved å spille alt bort? Jeg er usikker på hvordan dette fungerer. Anonymkode: 21573...4fd Ekspander Synes det er helt greit at arvinger kan bruke opp sine penger på akkurat det de vil. Anonymkode: 89972...e96 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå