AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #21 Del Skrevet 10 timer siden Min far har dysleksi, og godt mulig en av foreldrene der også, men de sjekket ikke sånn i den tiden. Min far måtte gå omigjen første klasse fordi han ikke lærte å lese. Jeg har selv dysleksi. Oppdaget i første klasse, men heldigvis andre tider, så slapp å gå om igjen, selv om det tok år å få til lesningen. Ingen i neste generasjon har dysleksi per nå, og tror ikke det blir noe der heller. Anonymkode: 67753...5a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #22 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min far har dysleksi, og godt mulig en av foreldrene der også, men de sjekket ikke sånn i den tiden. Min far måtte gå omigjen første klasse fordi han ikke lærte å lese. Jeg har selv dysleksi. Oppdaget i første klasse, men heldigvis andre tider, så slapp å gå om igjen, selv om det tok år å få til lesningen. Ingen i neste generasjon har dysleksi per nå, og tror ikke det blir noe der heller. Anonymkode: 67753...5a4 Nå er forventningene senket og det er forventet at barn knekker lesekoden i utgangen av 2. klasse, ikke i 1. klasse. Anonymkode: 5e63f...4fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #23 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nå er forventningene senket og det er forventet at barn knekker lesekoden i utgangen av 2. klasse, ikke i 1. klasse. Anonymkode: 5e63f...4fc Meg tok det mye lengre tid med, men mye er endret på de årene, inkludert hvor gammel en er når en begynner på skolen. Anonymkode: 67753...5a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #24 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvor mange barn har du fått og hvor mange fikk dysleksi? Eventuelt også barnebarn Anonymkode: 7b594...46d Min far har dysleksi. Hverken min bror eller jeg har det. Ingen av mine brors barn, eller mine barn har det. Anonymkode: b56cd...3bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #25 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvor mange barn har du fått og hvor mange fikk dysleksi? Eventuelt også barnebarn Anonymkode: 7b594...46d Farmor har det, begge sønner har arvet det. Den ene sønnen er min mann, og vår eldste har arvet dysleksien. Minstemann er fire, håper han slipper unna 🤞 Anonymkode: 74436...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #26 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tror dere at det er arvelig, eller heller har sammenheng med at den forelderen som har dysleksi kanskje ikke har mye glede (da vanskelig) av å lese for barna eller hjelpe til med lekser? Anonymkode: 939c4...f54 Jeg har lese og skrivevansker. Men jeg har stor glede av å lese. Jeg leser mange bøker. Men jeg har øvd mye å ja. Mye når jeg gikk på skolen også. For meg så ble det veldig viktig å lære meg å lese og lese fort nok. Jeg klarte aldri å lese fort nok når ting var tekstet på tv før den forsvant. Så jeg leser ikke teksten den dag i dag. Men heller gløtte hvis det er et ord jeg er usikker på hva betyr. Jeg leste mye for mine barn. Og vi skrev og tegnet mye. Men jeg har bestandig tenkt at det er arvelig siden min mor også har det. Et av mine barn fikk det. Men hun er også glad i å lese bøker. Ingen av de har fått barn enda. Så jeg vet ikke om det går videre. Anonymkode: 8045b...c1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #27 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har det ikke, men min mann har det. Ett av to barn, gutten, arvet det. Har gått veldig bra. Fikk etterhvert god oppfølging på skole, og er den av barna som nå ligger først og best an i utdanningsløpet. Var mye frustrasjon de første skoleårene, til han fikk utredning og skikkelig hjelp. Anonymkode: 5d525...331 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå