AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Hvor mange barn har du fått og hvor mange fikk dysleksi? Eventuelt også barnebarn Anonymkode: 7b594...46d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden Min mor har det. En av to barn har det. Altså jeg har det. En av to mine barn har det å. Dem har ikke fått barn enda. Så vi får se da. Anonymkode: 8045b...c1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Del Skrevet 18 timer siden Mannen min har dysleksi. 4 barn, et av barna har fått dysleksi. Anonymkode: da827...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Del Skrevet 18 timer siden Barnets farfar har dysleksi. 3 av hans barn fikk dysleksi og den siste ble analfabet. Ut av 3 barnebarn er minst en dyslektiker og 3 er for unge til å påvise lese og skrivevansker. Anonymkode: bacd3...880 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Del Skrevet 18 timer siden Alle 3 Anonymkode: 0da0d...67f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Del Skrevet 18 timer siden har dyskalkuli også, så jeg er ikke sikker på hvor mange barn jeg har Anonymkode: 42c3f...da0 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Tre barn, alle tre har dysleksi. Anonymkode: 18ee8...847 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden Barnas far har dysleksi. 2 av 4 barn har dysleksi Anonymkode: 51c94...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden Tror dere at det er arvelig, eller heller har sammenheng med at den forelderen som har dysleksi kanskje ikke har mye glede (da vanskelig) av å lese for barna eller hjelpe til med lekser? Anonymkode: 939c4...f54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror dere at det er arvelig, eller heller har sammenheng med at den forelderen som har dysleksi kanskje ikke har mye glede (da vanskelig) av å lese for barna eller hjelpe til med lekser? Anonymkode: 939c4...f54 Man får ikke dysleksi av at den ene forelderen ikke leser høyt eller driver med leksehjelp. Den fulle årsaken til at noen utvikler dysleksi og andre ikke, vet man ikke, men man vet at det ligger i genene. Det er ikke egne dysleksigener, men det finnes gener som øker sannsynligheten for å utvikle dysleksi. Anonymkode: 7ea89...e67 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror dere at det er arvelig, eller heller har sammenheng med at den forelderen som har dysleksi kanskje ikke har mye glede (da vanskelig) av å lese for barna eller hjelpe til med lekser? Anonymkode: 939c4...f54 Det er arvelig. Du kan lese mer om det her; https://dysleksinorge.no/viktig-med-apenhet-om-dysleksi/#:~:text=Dysleksi er arvelig.,som begynner allerede i fosterlivet. Det er mellom 38-50% sjanse for å få dysleksi hvis en av foreldrene har det. Jeg har ikke dysleksi selv, men er lærer og ser at elever med dysleksi gjerne har foreldre som selv har det. Det handler ikke om å ikke være glad i å lese, bare for å understreke det. Endret 7 timer siden av SPOCA 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tror dere at det er arvelig, eller heller har sammenheng med at den forelderen som har dysleksi kanskje ikke har mye glede (da vanskelig) av å lese for barna eller hjelpe til med lekser? Anonymkode: 939c4...f54 En normal person blir dårlig til å lese av å ikke øve, men får ikke dysleksi. Tror du bør sette deg inn i hva dysleksi er. Anonymkode: 18ee8...847 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden Svigermor har dysleksi. En av hennes to barn har det (min mann). Ett av våre to barn har dysleksi. Anonymkode: 0fc5f...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tror dere at det er arvelig, eller heller har sammenheng med at den forelderen som har dysleksi kanskje ikke har mye glede (da vanskelig) av å lese for barna eller hjelpe til med lekser? Anonymkode: 939c4...f54 Man VET at det er arvelig, det er ikke noe man tror. Det er rundt 50% sjanse for å få et barn med dysleksi når en av foreldrene har det. Anonymkode: 381d5...de7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Del Skrevet 7 timer siden Min far har språkvansker og dysleksi. Han har 4 barn og to av oss har dysleksi, meg og min bror. Jeg har to barn og ett av dem har dysleksi. Min bror har 3 barn og ett av dem har både språkvansker og dysleksi. Anonymkode: 381d5...de7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Tror dere at det er arvelig, eller heller har sammenheng med at den forelderen som har dysleksi kanskje ikke har mye glede (da vanskelig) av å lese for barna eller hjelpe til med lekser? Anonymkode: 939c4...f54 Arvelig. Du kan ha lese glede med dysleksi og kan lese reint før barna selv med dysleksi. Virker mer som du har fordommer mot dysleksi. Anonymkode: f1470...d7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden Mannen min og alle hans søsken har det. Og svigerfar. Av ungene deres igjen har 5 av 10 søskenbarn det. Vår eldste har det ikke (som det ser ut nå allefall), spent på yngste. Hun er barnehagebarn ennå så for tidlig å vurdere Anonymkode: 73fe7...7cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvor mange barn har du fått og hvor mange fikk dysleksi? Eventuelt også barnebarn Anonymkode: 7b594...46d to barn, ingen med dysleksi og ingen barnebarn som viser tegn heller så langt.. er barn av en med dysleksi og dyskalkuli selv men mestrer tall godt for egen del og har lært meg mestre dysleksien.. Anonymkode: 7ae7c...76f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #19 Del Skrevet 6 timer siden Min mann har dysleksi og 1 av 3 barn har det samme. Mannen min er veldig glad i å lese bøker, han bruker bare litt lengre tid enn meg☺️ Anonymkode: dfffe...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #20 Del Skrevet 6 timer siden Mannen har dysleksi, ett av våre to barn har fått dysleksi. Anonymkode: 37162...f7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå