AnonymBruker Skrevet 25. februar #1 Skrevet 25. februar Hei. Jeg lurer på om jeg overreagerer. Uansett hva dere mener, trenger jeg råd om hvordan jeg kan håndtere dette. Det handler om en kvinne som poster videoer på TikTok. Forloveden/samboeren min sendte en av hennes videoer til henne og skrev: «Ååh! Du må ikke legge ut sånne videoer, da ser andre menn det, og jeg blir sjalu.» Hun svarte: «Hehe, neida. Det går bra, jeg skriver ikke med andre.» Eeh..? Dette var ikke gøy å lese. Jeg spurte ham om det, og det viser seg at dette er en kvinne som tidligere har avvist ham. Han sier at han bare køddet, og at det ikke var ment som noe spesielt. Likevel er jeg ikke fornøyd med svaret. Dette irriterer meg, og jeg klarer ikke å legge det bak meg. Hvordan skal jeg håndtere dette? Overreagerer jeg? Anonymkode: 4f4b2...154 18 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #2 Skrevet 25. februar Jeg hadde reagert kraftig hvis egen partner hadde kommentert noe sånt. Det kan hende det «bare var kødd», det kan hende det ikke var kødd, men ugreit er det uansett. Først og fremst er det iboende respektløst overfor egen partner å skrive sånt når man er forlovet, uansett historikk med den man skriver til. Her er det i tillegg egnet til å skape ekstra usikkerhet hos deg: Kanskje hadde han avvist henne hvis hun nå mot all formodning var interessert, men det er helt naturlig om du ikke føler deg helt trygg på det. Da er det enda mange hakk verre at han, helt på eget initiativ, legger an en flørtende tone som bygger på at han liksom blir sjalu hvis andre menn vil ha henne. I beste fall er det jævlig dårlig gjort, i verste fall er det et forsøk på få seg en på si. Hadde dama mi (jeg er mann) gjort tilsvarende, og så bare forklart det med at det «var kødd» og «ikke var ment som noe spesielt», hadde jeg virkelig ikke vært tilfreds med svaret jeg heller. Synes ikke du overreagerer i det hele tatt. Anonymkode: 9f125...a8d 27 1 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar #3 Skrevet 25. februar Folk sier og skriver dumme ting hele tiden. Det betyr sikkert ingenting. Men han burde slutte siden du tar deg nær av det. Anonymkode: 5b22c...9f5 1
Amistad Skrevet 25. februar #6 Skrevet 25. februar Det går bra, jeg skriver ikke med andre hva betyr det, at hun kun skriver med ham? er dette du vil ha forklaring på ... 12 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar #7 Skrevet 25. februar Sykt rødt flagg 😵💫🚩 Anonymkode: 7a9e3...26d 22 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar #8 Skrevet 25. februar monican94 skrev (5 minutter siden): hva slags video var det ? Så ikke alt, men en video hvor hun danset og var vakker og glad på en fest. ts Anonymkode: 4f4b2...154
AnonymBruker Skrevet 25. februar #9 Skrevet 25. februar Amistad skrev (2 minutter siden): Det går bra, jeg skriver ikke med andre hva betyr det, at hun kun skriver med ham? er dette du vil ha forklaring på ... Vet ikke hva jeg vil ha forklaring på😭 Anonymkode: 4f4b2...154 8
AnonymBruker Skrevet 25. februar #10 Skrevet 25. februar Himmelen_91 skrev (8 minutter siden): Han mente det fra hele sitt hjerte Hvordan vet du det?🥲 Anonymkode: 4f4b2...154
AnonymBruker Skrevet 25. februar #11 Skrevet 25. februar Nei du overreagerer ikke. Hadde bedt ham om å avslutte kontakten. Anonymkode: 01525...c13 6
AnonymBruker Skrevet 25. februar #12 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei du overreagerer ikke. Hadde bedt ham om å avslutte kontakten. Anonymkode: 01525...c13 Bare det? Han er jo utro, det kommer garantert mer. Anonymkode: 7a9e3...26d 12
AnonymBruker Skrevet 25. februar #13 Skrevet 25. februar En mann som holder på slik er ikke moden for et fast forhold. Langt mindre et forpliktende forhold som ekteskap. Jeg hadde kuttet ham ut, for det han gjør her, det er et stort rødt flagg, og tonen mellom dem bekrefter det. Anonymkode: 11927...0ab 14 1 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar #14 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så ikke alt, men en video hvor hun danset og var vakker og glad på en fest. ts Anonymkode: 4f4b2...154 En normal kommentar hadde vært f.eks. «Herlig å se deg så glad!» eller noe annet ikke-seksuelt. Hans kommentar er ikke ok, hverken ovenfor deg eller for denne damen. Anonymkode: 98275...80e 7 7
firetoen Skrevet 25. februar #15 Skrevet 25. februar Det hadde vært spikeren i kisten for meg, så nei du overreagerer absolutt ikke!! 5 1 8
AnonymBruker Skrevet 25. februar #16 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg hadde reagert kraftig hvis egen partner hadde kommentert noe sånt. Det kan hende det «bare var kødd», det kan hende det ikke var kødd, men ugreit er det uansett. Først og fremst er det iboende respektløst overfor egen partner å skrive sånt når man er forlovet, uansett historikk med den man skriver til. Her er det i tillegg egnet til å skape ekstra usikkerhet hos deg: Kanskje hadde han avvist henne hvis hun nå mot all formodning var interessert, men det er helt naturlig om du ikke føler deg helt trygg på det. Da er det enda mange hakk verre at han, helt på eget initiativ, legger an en flørtende tone som bygger på at han liksom blir sjalu hvis andre menn vil ha henne. I beste fall er det jævlig dårlig gjort, i verste fall er det et forsøk på få seg en på si. Hadde dama mi (jeg er mann) gjort tilsvarende, og så bare forklart det med at det «var kødd» og «ikke var ment som noe spesielt», hadde jeg virkelig ikke vært tilfreds med svaret jeg heller. Synes ikke du overreagerer i det hele tatt. Anonymkode: 9f125...a8d Tusen takk for ditt svar. Fint å høre det fra en mann også. Anonymkode: 4f4b2...154 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #17 Skrevet 25. februar Jeg er overhodet ikke sjalu, men det der er jo helt respektløst overfor deg. Høres ut som de 2 har et/vurderer å starte et forhold, og at du ikke er en del av biletter en gang.... Anonymkode: fa0c6...90a 14
AnonymBruker Skrevet 25. februar #18 Skrevet 25. februar firetoen skrev (2 minutter siden): Det hadde vært spikeren i kisten for meg, så nei du overreagerer absolutt ikke!! Takk! Han har manipulert meg til å tro det. Anonymkode: 4f4b2...154 6
kommodevaran Skrevet 25. februar #19 Skrevet 25. februar Nei, altså, slik oppfører man seg bare ikke når man er i et forhold. Med mindre det er avtalt at det er greit å flørte med andre, men det høres ikke ut som om dere har en slik avtale. Jeg ville forlangt å få gå gjennom telefonen hans, både på grunn av det han sa til henne, og det som hun svarte. Det høres jo ut som det har vært langt mer kontakt mellom dem. Fuck privatliv når man oppfører man seg slik. Og så er det sikkert på tide å ta en grundig gjennomgang av hva slags oppførsel dere syns det er greit å ha med andre personer utenfor forholdet. Blir dere ikke enige, er det kanskje like greit å droppe det hele. 2 2
Romilo Skrevet 25. februar #20 Skrevet 25. februar «Skriver ikke med andre, bare deg» er det jeg tolker det som? 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå