AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Jeg faster mellom middag og lunsj for å holde vekten etter vektnedgang. Jeg har dog fått problemer med fordøyelsen, og lurer på om fasten kan være årsak? Jeg er forstoppet og oppblåst i magen. Er slank ellers, men magen er som en ballong hele tiden. Tar Visiblin (fiber) to-tre ganger per dag, hjelper lite syntes jeg. Nii oi en med erfaring? Anonymkode: 6203b...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har i lange perioder prøvd sånn 16-8 fasting. Oftest uten å spise frokost. Aldri opplevd noe slikt du beskriver. Passer på å spise protein og fiberrik mat. Samt at jeg ihvertfall har en spasertur hver dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Ikke alle tåler fasting like godt, og det er ikke utenkelig at du er en av dem. Personlig tåler jeg 14 timers faste uten at det går ut over fordøyelsen, men med mer enn det får jeg problemer. Men hvordan spiser du i løpet av spisevinduet? Spiser du to større måltider, eller flere mindre? Anonymkode: aa4f6...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Jeg spiser lunsj kl. 11 (som regel kjøleskapsgrøt og litt frukt), og en god porsjon hjemmelaget middag mellom 17 - 18. Så hender det at jeg tar et knekkebrød, en yoghurt, litt daddel eller frukt som mellommåltid. Anonymkode: 6203b...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saima Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden Passer du på å drikke nok væske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden Mageproblemer som løs mage etter faste er i hvert fall ganske vanlig. Når man faster så sakker fordøyelsen ned, det blir mindre aktivitet i tarmene. Når man da spiser igjen, er ikke tarmsystemet skikkelig i gang, så for mye mat eller mer tungfordøyelig/fiberrik mat med det samme kan skape trøbbel for systemet helt i starten. Ikke utenkelig at det også kan bidra til oppblåsthet/forstoppelse, men tidsintervallet er ganske kort, så det er ikke sikkert det har noen sammenheng. Drikk nok vann i hvert fall, og vær obs på hvordan du bryter fasten. Prøv med litt frukt først en times tid før den store middagen. Anonymkode: cdb18...8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden Tar du fiber må du drikke mye, om ikke får det fort motsatt effekt Anonymkode: 6c520...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden Husk også at det går an å spise for mye fiber. Drikk nok vann og beveg deg litt ekstra, så løsner det som regel Anonymkode: b2614...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå