Gå til innhold

Hvor ofte har du en-til-en-prat med lederen din?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja, hvor ofte og lenge? Ikke for korte avklaringer, men prat med tid satt av for å snakke om hvordan det går med deg på jobb. 

Anonymkode: 8decc...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vel, det er vel ikke så ofte, og leder skulle nok vært flinkere kanskje til å spørre om det, samtidig så er døren alltid åpen og jeg føler meg komfortabel med å gå å snakke dersom jeg ikke har det bra eller om det er andre ting. Men på mine 5 år på arbeidsplassen har jeg ikke en gang hatt medarbeidersamtale 🙈 men som sagt, med en synlig leder med lav terskel for en prat er nok ikke behovet så stort heller

Anonymkode: ad357...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har en oppfølgingssamtale en gang i mnd, Så er det jo medarbeider samtale en gang i året. Har jeg behov for noe mer, eller det er noe spesielt, så booker jeg et møte. Treffer bare min leder 3-4 ganger i året. 

Anonymkode: 304bc...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døra inn til min leder er som oftest åpen, om ikke kan jeg alltids bare be om en samtale. Terskelen er generelt lav. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så ofte at det nesten føles som overvåkning. Men grei på andre områder, så da får det heller passere selv om det går bort mye arbeidstid på å prate om jobb. 

Anonymkode: 440ea...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, hvor ofte og lenge? Ikke for korte avklaringer, men prat med tid satt av for å snakke om hvordan det går med deg på jobb. 

Anonymkode: 8decc...c0c

Har tett oppfølging om dagen grunnet gradert sykemelding og helseproblematikk, hvor jeg har mange tilretteleggingstiltak for å kunne jobbe så mye som mulig.

Så vi har en statusprat på en time annenhver uke, snakker om utfordringer, helsesituasjon, om noe kan endres på jobb, hva som er fungerer godt og hva det ønskes jeg skal prioritere av arbeidsoppgaver/prosjekter mm.

Ellers har vi medarbeidersamtaler for alle ansatte, men det er langt mer sjelden vare.

Anonymkode: 99fe5...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har statussamtale annenhver måned og medarbeidersamtale en gang i året. Ellers er lederen min tilstede og tilgjengelig så om jeg ber om en prat så står hun gjerne ved skrivebordet mitt etter fem minutter for å avtale hvor lang tid vi trenger og om vi kanskje skal gjøre det med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han bor i London, så det er ikke så ofte. Møtes ansikt-til-ansikt maksimum et par ganger i året. Ellers er det kvartalrapporter én gang i, nettopp, kvartalet.

Anonymkode: d92a5...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En gang i året, medarbeidersamtale. Men sjefen er tilgjengelig ellers om det trengs en prat. Det er nok terskelen lav for. 

Anonymkode: bd291...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg prater ofte med lederen min. Kanskje en gang i måneden, eller der omkring. Kommer an på om det er travelt eller om det skjer mye ellers. 

Jeg er til behandling i helsevesenet så leder har fulgt opp litt ekstra i forhold til tilrettelegging og den type. 

Generelt opplever jeg at han genuint bryr seg om at jeg skal ha det bra. Han er uten tvil den beste lederen jeg har hatt!

Anonymkode: 20339...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "oh store" medarbeidersamtalen en gang pr. år, men nå har jeg heldigvis en leder som jeg alltid kan prate med. Hun tar initiativ til samtale og følger gjerne opp hvis hun skjønner at det er behov (gjelder oss alle her på avdelingen/seksjonen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prater når det er behov. Prater med henne relativt ofte. Jeg liker lederen min veldig godt, og jeg opplever å få veldig god oppfølging. Vi kan prate veldig lenge sammen, sist tror jeg vi prata sammen i 1 1/2 time. Vi er veldig like da, begge introverte og gjør ikke så mye ut av oss egentlig, men det gjør at vi "klikker godt". Hun er en av de beste sjefene jeg har hatt: varm, inkluderende, lyttende og støttende. Og så ser hun meg veldig godt, og de rundt. Hun skyr ikke konflikter, har klare grenser med tanke på jobb, men er også romslig og grei. Hun gir frihet under ansvar, og det er godt å føle på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

vi har det i kalenderen en gang pr mnd og det er ikke ofte det flyttes eller ikke skjer, samtidig som det "daglige" skjer ved siden av. Så har vi MAS en gang pr halvår. 

Anonymkode: b22b0...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ca hver sjette uke og medarbeidersamtale en gang i året. Ellers er hun selvfølgelig tilgjengelig for samtale ved behov. 

Anonymkode: 7c976...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Annenhver uke og det er alt for ofte. Foretrekker å be om et møte ved behov fremfor hyppige faste møter.

Anonymkode: 923b8...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hver dag, inntil jeg fikk ny leder som er helt fersk i både firma og i forhold til hva vi driver med. 

«åh, sånn kan det ikke være» sier han, og gjør ingenting med det. 
Vi skulle snakke sammen ang noen problemer jeg varslet om før jul i januar, jeg venter fremdeles på den samtalen. Det ble også sagt medarbeidersamtale hver 6. mnd, det er heller ikke gjort sånn offisielt. 

Har hatt god dialog med en som plutselig ble forfremmet til sjef for hele landet, så da kan jeg jo bare fortsette å hoppe over et ledd 😇

Anonymkode: 9bead...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Annenhver uke og det er alt for ofte. Foretrekker å be om et møte ved behov fremfor hyppige faste møter.

Anonymkode: 923b8...4c0

Helt enig, og det gjelder alle typer møter. Vi har møter mye oftere enn vi har behov, og møtene går veldig ofte med til å diskutere hvordan vi skal bli mer effektive...  

Anonymkode: 440ea...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I mine to forrige jobber hadde vi det hver 3-4 uke. Jobbet ikke tett på nærmeste leder (de satt i en annen by), så da var det greit med litt faste møter. 

I nåværende jobb har vi ikke en-til-en, og jeg må si jeg savner det. Overraskende nok. Det er ikke "bare" å få booket et møte med en travel sjef, og det føles også som om at jeg må ha noe "alvorlig" å prate om om jeg gjør det, og da synes jeg det blir vanskelig. 

Anonymkode: be6cb...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...