AnonymBruker Skrevet 25. februar #1 Skrevet 25. februar Har en fire uker gammel baby som kaver og uttrykker mye misnøye når han dier. Storebroren var også sånn, han hadde kolikk. Det skjer uansett hvilken stilling jeg ammer i og skjer gjennom hele dagen. Han legger på seg. Leste om kaving på ammehjelpen, men ingen av tipsene der funket. Er dette normalt? Det er sinnsykt slitsomt og jeg husker at det var så ille med eldste at jeg nesten sluttet å amme. Vurderer nå om jeg rett og slett skal kutte det ut fordi jeg blir helt utmattet av å amme døgnet rundt med en misfornøyd baby på puppen. Anonymkode: 244f0...ee2
AnonymBruker Skrevet 25. februar #2 Skrevet 25. februar Min og kavet mye. Verre i perioder og bedre i perioder. Syntes det hjalp litt å sitte et rolig sted og bruke cozyfix ammepute. Kjenner noen som nesten bare ammet liggende fordi da var baby roligere. Anonymkode: d9ca8...67b 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar #3 Skrevet 26. februar Ta med babyen til fysio eller manuellterapeut og sjekk for låsninger Anonymkode: 1b122...265 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar #4 Skrevet 26. februar Min kavet mye i perioder. Hjalp med vindusviskeramming (byttet bryst sikkert hvert minutt i perioder), samt å amme gående. Anonymkode: 81532...a98
AnonymBruker Skrevet 26. februar #5 Skrevet 26. februar Min kavet nye. Hadde stramt tungebånd, og kalvingen forsvant da det ble klipt. Usikker på om det er aktuelt dersom det kun er kaving som er problemet. Her var det problemer med både smerter og luft i magen i tillegg. Skader ikke å sjekke hvis du har prøvd alt annet. Anonymkode: fdd75...1ee
AnonymBruker Skrevet 28. februar #6 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 22.51): Min og kavet mye. Verre i perioder og bedre i perioder. Syntes det hjalp litt å sitte et rolig sted og bruke cozyfix ammepute. Kjenner noen som nesten bare ammet liggende fordi da var baby roligere. Anonymkode: d9ca8...67b Husker du hvor lenge det varte? Jeg har cozyfix ammepute og kan amme liggende. Funker av og til, men han kaver ofte da også. Anonymkode: 244f0...ee2
AnonymBruker Skrevet 28. februar #7 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 3.17): Ta med babyen til fysio eller manuellterapeut og sjekk for låsninger Anonymkode: 1b122...265 Har vært hos fysioterapeut på helsestasjonen og hun fant ikke noen låsninger. AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 6.23): Min kavet mye i perioder. Hjalp med vindusviskeramming (byttet bryst sikkert hvert minutt i perioder), samt å amme gående. Anonymkode: 81532...a98 Har prøvd vindusviskeramming uten hell, ikke prøvd gående så det skal jeg teste. Hvor lenge varte det hos deg? Anonymkode: 244f0...ee2
AnonymBruker Skrevet 28. februar #8 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 13.34): Min kavet nye. Hadde stramt tungebånd, og kalvingen forsvant da det ble klipt. Usikker på om det er aktuelt dersom det kun er kaving som er problemet. Her var det problemer med både smerter og luft i magen i tillegg. Skader ikke å sjekke hvis du har prøvd alt annet. Anonymkode: fdd75...1ee Tungebåndet har vi ikke fått sjekket så det skal jeg ta opp på beste kontroll. Han har mye luftsmerter også, men får høre fra alle hold at det er normalt den første tiden så da er det ikke nødvendigvis noen sammenheng. Anonymkode: 244f0...ee2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå