AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Hva (helt konkret) spiser dere? Hvor ofte pizza, vin/øl, gjærbakst, «kosemat»? Jeg sliter med å finne et kosthold jeg kan leve med resten av livet, og samtidig holde meg slank. Har gått ned 25 kg etter å ha vært overvektig i ca. 10 år. Jeg klarer ikke å finne tilbake til et normalt kosthold uten å sprette opp i vekt. Føler at alle rundt meg spiser dobbelt så mye, mens jeg legger på meg bare jeg lukter på en italiensk pizza😩 Spiser ikke godteri, snacks eller ultraprosessert. Det er mat som er problemet…. Nå har jeg dårlig samvittighet fordi jeg spiste en appelsin og en halv mango til kveldsmat etter en speedwalk på 9 km. Hadde egentlig plan om å faste frem til lunsj i morgen, fordi jeg spiste ute med kolleger i dag + en porsjon nuddelwok til middag. Anonymkode: 64446...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Spiser "utenfor rutine" ca 2-3 ganger i måneden, gått ned 40kg. Holder vekta bra, og lever fint med det. Har bare akseptert at jeg for alltid må ta annerledes valg for å bøte må med 35 års dårlige valg som gav meg fedme grad 3. Anonymkode: 345f4...413 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Spiser annenhver dag. Kan da stort sett spise hva som helst. Det begrenser seg liksom selv. Anonymkode: df980...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Spiser annenhver dag. Kan da stort sett spise hva som helst. Det begrenser seg liksom selv. Anonymkode: df980...877 Total faste? Altså ingen ting? Anonymkode: 64446...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Total faste? Altså ingen ting? Anonymkode: 64446...4b1 Litt vann dersom jeg er tørst, ellers ingen ting. Man kan ikke drikke 2-3 liter vann når man faster hele dagen. Anonymkode: df980...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden Du kan fint spise en halv pizza eller en porsjon nuddelwok, en dag uten å gå opp i vekt? Det innebærer jo bare at du spiser en enklere og sunnere frokost og lunsj. Bare regn ut kaloriene dine, ikke værre enn det. Denne uken har jeg spist både vafler, cookies og mcDonalds, men har holdt meg på 2000kcal. Anonymkode: a384e...45a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Vekta varierer med 2-3 kg ila året uansett hva jeg gjør. Så vekta prøver jeg ikke å bry meg så mye om. Gikk ned fra 82 kg til 65 kg for ca 15 år siden (er 163 cm). Har hatt én periode hvor jeg gikk opp til 74 kg, men det er 10 år siden. Nå veier jeg ca 62 kg. Til vanlig ligger jeg nok på 2000-2300 kcal. Trener ca 4-5 ganger i uka. Prøver å være i noe aktivitet hver dag. Til vanlig spiser jeg helt vanlig norsk mat, men en god del proteiner. Spiser pizza, takeaway, snop og slikt i helgene, men ikke til hvert eneste måltid selvsagt. Men det er ikke krise om jeg tar meg en bolle eller noe digg midt i uka, og jeg straffer meg ikke for det. Akkurat nå ligger jeg bittelitt i underskudd en periode (spiser 1800-1900 kcal), fordi jeg ønsker å endre kroppssammensetningen. Så da er jeg litt strengere, og snop og slikt kun én gang i uka. Anonymkode: 8edfb...978 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vekta varierer med 2-3 kg ila året uansett hva jeg gjør. Så vekta prøver jeg ikke å bry meg så mye om. Gikk ned fra 82 kg til 65 kg for ca 15 år siden (er 163 cm). Har hatt én periode hvor jeg gikk opp til 74 kg, men det er 10 år siden. Nå veier jeg ca 62 kg. Til vanlig ligger jeg nok på 2000-2300 kcal. Trener ca 4-5 ganger i uka. Prøver å være i noe aktivitet hver dag. Til vanlig spiser jeg helt vanlig norsk mat, men en god del proteiner. Spiser pizza, takeaway, snop og slikt i helgene, men ikke til hvert eneste måltid selvsagt. Men det er ikke krise om jeg tar meg en bolle eller noe digg midt i uka, og jeg straffer meg ikke for det. Akkurat nå ligger jeg bittelitt i underskudd en periode (spiser 1800-1900 kcal), fordi jeg ønsker å endre kroppssammensetningen. Så da er jeg litt strengere, og snop og slikt kun én gang i uka. Anonymkode: 8edfb...978 Ser du ville at vi skulle være konkrete. Dette er matvarer jeg ofte spiser i løpet av en uke: Karbohydrater: Brød, havregryn, byggryn, tortillalefser, søtpotet, potet, ris, pasta, frukt (mye eple og mango), div bær. Div grønnsaker. Protein: Kylling, egg, cottage cheese, yoghurt, karbonadedeig, kesam, ost, skinke/kalkunpålegg, fiskeburgere, laks, scampi. Fett: Smør, egg, makrell i tomat, nøtter, peanøttsmør, olivenolje, rapsolje Når jeg skal kose meg: Pizza, is, chips, sjokolade, smågodt. Takeaway. Men ikke alt på én gang selvsagt. Anonymkode: 8edfb...978 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Må først bare si at jeg har helt elendig forbrenning og legger på meg av alt. Gikk ned 25 kg for 10 år siden og spiser veldig lite for å holde vekten. I dag har jeg spist: Frokost: ingenting Lunsj: en liten porsjon torsk, en potet og en gulrot. Middag: litt pasta, 1 t-skje pesto, 1 kvart avokado, 1 plommetomat og en halv skive bacon. Snacks: 6 jordbær, 1 kiwi, 2 biter mørk sjokolade, 1 boks øl. Trening: 40 minutter intens hjemmetrening Spiser jeg mer enn dette, raser jeg opp i vekt. Har holdt vekten stabilt i 10 år og er vant til å være sulten. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan spise mer uten å gå opp i vekt. Er 30 år, barnløs og tidligere personlig trener. Anonymkode: 088d2...163 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden Har brukt saxenda i over 2 år, dose 1,8/3,0. I dag har jeg spist 3 hjemmebakte knekkebrød med én liten boks maktell i tomat. 1 hjemmebakt, varm hvetebolle, 1 mandarin. Salattallerken med skinkepåleggstrimler, 2 egg, litt hvitostbiter. 2 hele vafler med syltetøy og brunost 1 hvetebolle med syltetøy og brunost. Så i dag har jeg skeiet ut 🫣 Anonymkode: 25362...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Litt vann dersom jeg er tørst, ellers ingen ting. Man kan ikke drikke 2-3 liter vann når man faster hele dagen. Anonymkode: df980...877 Hvorfor ikke? 😊 Anonymkode: 1ed6c...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Del Skrevet 9 timer siden Spiser alt 😁✌️ bare i små porsjoner bruker telerkene til min 4 år gammel Datter. Bruker masse vitamin tilskudd og drikker masse når jeg følge meg sulten eller tygger tyggegummi. Byttet ut original cola med Cola zero 😭 Ser på ekle mat videoer ifra Kina og villmarken/jungelen så mister jeg matlysten. Har gått en mnd. Mistet 4 kg 😭 Det går sakte men sikkert nedover. Anonymkode: 5ba72...fa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 59 minutter siden #13 Del Skrevet 59 minutter siden Denne tråden er helt spiseforstyrret, seriøst. Fokuser på proteiner, TS. Spis rikelig med grønnsaker og velg komplekse karbohydrater som potet og havregryn. Trener du styrke? Det er lurt for å bygge en sterk kropp, som tåler stress og hverdagsbelastning bedre, samtidig som det kan få fokuset vekk fra hvordan kroppen ser ut til hva den kan prestere. For min del kan jeg spise det meste, men jeg er streng i forhold til utskeielser. Jeg spiser egentlig det samme til frokst, lunsj og kveldsmat hver dag. På lørdag spiser jeg 5-6 biter smågodt, eller en stripe sjokolade. En typisk dag for meg kan være Frokost: Havregrøt (1 dl havregryn+melk+1ss chiafrø) med eple og cottage cheese, melk ved siden av. Lunsj: Omelett av tre egg, skinke og 1 skive ost, med salat ved siden av. Gresk yoghurt 10% med en pære på toppen. 1 appelsin. Middag: Kyllingfilet med saus, grønnsaker og potet, wok eller fiskepinner i wrap. Mellommåltid: 1 eple. Kveldsmat: 1/2 boks cottage cheese og lott Q-yoghurt vanilje. Jeg trener styrke 3 ganger i uka, og løper 2 ganger. Anonymkode: 6d77f...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå