Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullammer men vi ønsker oss en liten en til :) skjønner at ammingen stopper opp for graviditeten men er det noen som har erfaring med å bli gravid i mens de ammet ? Evnt om det var lettere hvis de trappet ned på ammingen eller måtte slutte helt ? 

setter pris på svar :) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det stopper ikke muligheten, det senker den bare. Så er bare å kjøre på det så blir du gravid etterhvert.

Anonymkode: 872a5...0c2

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ble gravid mens jeg ammet. Da jeg sluttet å fullamme ved 6 mnd kom mensen og graviditet ganske raskt. Er babyen mindre enn 6 mnd, ville jeg gitt det litt tid. Kroppen trenger å hente seg inn igjen.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym941 skrev (10 minutter siden):

Jeg fullammer men vi ønsker oss en liten en til :) skjønner at ammingen stopper opp for graviditeten men er det noen som har erfaring med å bli gravid i mens de ammet ? Evnt om det var lettere hvis de trappet ned på ammingen eller måtte slutte helt ? 

setter pris på svar :) 

Amming er ikke prevensjon.

Jeg ammet til 18 mnd, men fikk allikevel mensen og EL tilbake da babyen var kun 3 mnd. 

Venina mi ammet den eldste helt til den minste ble født. Ikke noe problem å amme og bli geavid, så lenge mensen er tilbake (+1 syklus før det).

Anonymkode: 74aca...0bc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Snuppiluppi84 skrev (15 minutter siden):

Jeg ble gravid mens jeg ammet. Da jeg sluttet å fullamme ved 6 mnd kom mensen og graviditet ganske raskt. Er babyen mindre enn 6 mnd, ville jeg gitt det litt tid. Kroppen trenger å hente seg inn igjen.

Babyen min er 8 måneder nå :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Amming er ikke prevensjon.

Jeg ammet til 18 mnd, men fikk allikevel mensen og EL tilbake da babyen var kun 3 mnd. 

Venina mi ammet den eldste helt til den minste ble født. Ikke noe problem å amme og bli geavid, så lenge mensen er tilbake (+1 syklus før det).

Anonymkode: 74aca...0bc

Jeg har enda ikke fått mensen tilbake :( så da er det kanskje vanskelig 

Skrevet

Jeg ammet og ble gravid med nummer to, uten mensen i mellom.

Skrevet

Delammet 2 åringen da jeg ble uplanlagt gravid :) 

AnonymBruker
Skrevet
Anonym941 skrev (3 minutter siden):

Babyen min er 8 måneder nå :) 

Du fullammer en på 8mnd? Da krever det mye næring fra kroppen, ikke så rart du ikke har fått mensen da. Mulig den kommer når barnet spiser mer fast føde.

Ble gravid når min sønn var 10mnd, ammet ca 4 ganger i døgnet da. 

Anonymkode: 3b683...438

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonym941 skrev (4 minutter siden):

Jeg har enda ikke fått mensen tilbake :( så da er det kanskje vanskelig 

Må nok få mensen (eggløsning) tilbake først, ja.

jeg ble gravid da baby var 4 mnd selv om jeg fullammet, så er mulig.

Anonymkode: 927e5...71e

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid mens jeg fortsatt ammet, men storesøster var 2 år da så fullammet ikke. Hadde hatt mensen en gang før spiren satt 😄

Anonymkode: 159ff...63e

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mensen da min var 3 mnd og jeg fullammet. Men du må jo få eggløsning for å bli gravid da :) Men mange får tilbake mensen selv om de ammer. (Kan bli gravid før første mens fordi eggløsning er jo 2 uker før mensen)

Anonymkode: 335ee...add

Skrevet
KaffekoppQueen skrev (12 timer siden):

Jeg ammet og ble gravid med nummer to, uten mensen i mellom.

Gjorde du :) så flott 

Skrevet
Anononyma skrev (12 timer siden):

Delammet 2 åringen da jeg ble uplanlagt gravid :) 

Ammet du på natta? :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du fullammer en på 8mnd? Da krever det mye næring fra kroppen, ikke så rart du ikke har fått mensen da. Mulig den kommer når barnet spiser mer fast føde.

Ble gravid når min sønn var 10mnd, ammet ca 4 ganger i døgnet da. 

Anonymkode: 3b683...438

Ja fullammer var kanskej litt å ta i men he he .. problemet er nettene hvor hun vil være på puppen hele tiden eller så skriker hun 😕 kanskje det er derfor ? Jeg ammer ikke så mye på dagen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg fikk mensen da min var 3 mnd og jeg fullammet. Men du må jo få eggløsning for å bli gravid da :) Men mange får tilbake mensen selv om de ammer. (Kan bli gravid før første mens fordi eggløsning er jo 2 uker før mensen)

Anonymkode: 335ee...add

Så herlig :) ja det er det da 😕 mensen er fremdeles ikke tilbake … 

hun vil være på puppen hele natta så lurer på om jeg må gjøre noe med det. Kanskje det er derfor mensen ikke kommer tilbake 

AnonymBruker
Skrevet
Anonym941 skrev (1 minutt siden):

Så herlig :) ja det er det da 😕 mensen er fremdeles ikke tilbake … 

hun vil være på puppen hele natta så lurer på om jeg må gjøre noe med det. Kanskje det er derfor mensen ikke kommer tilbake 

Jeg fikk tilbake mensen da vi kuttet nattamming. Baby 9 mnd

Anonymkode: 80b67...785

Skrevet
Anonym941 skrev (12 minutter siden):

Ammet du på natta? :) 

Nei, og hadde på det tidspunktet hatt regelmessig syklus en stund. Fikk syklus tilbake da førstefødte var 10 mnd - omtrent samtidig som vi kuttet nattamming og kun ammet morgen, ettermiddag og kanskje et par ganger til i løpet av dagen.

Skrevet
Anonym941 skrev (4 timer siden):

Gjorde du :) så flott 

Jeg fullammer også.

Jeg blir gravid veldig lett da. Luksusproblem, men for meg er det litt stress 🤪

Skrevet

Jeg ammer fortsatt (barnet er 14 måneder) og jeg er 14 uker på vei.  Fikk mensen tilbake etter 9 måneder, da hadde jeg nettopp kuttet nattamming 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...