AnonymBruker Skrevet 25. februar #1 Del Skrevet 25. februar Hei, Jeg har fått meg ny jobb fra 1.august. Når jeg nå sier opp jobben så er det en risiko at arbeidsgiver bare vil bli kvitt meg raskest mulig ettersom jeg går over til konkurrent. Hvis de vil bli kvitt meg raskest mulig og ikke la meg gå ut oppsigelsestiden, da må vel de betale meg ut uansett for disse månedene, eller? Er så usikker på hva slags rettigheter jeg har. Jeg har jo ikke råd til å gå så mange måneder uten lønn, og ny jobb har ikke mulighet til å gi meg tidligere oppstart heller. Anonymkode: ac3fc...418 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #2 Del Skrevet 25. februar De kan jo ikke bare bryte avtalen om oppsigelsestid. De kan derimot gi deg fri med lønn. Anonymkode: c1153...c53 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #3 Del Skrevet 25. februar Ta kontakt med fagforbundet du er med i, hvis du er det / tillitsvalgt. De har ikke lov å la deg slutte før. Mulig de kan betale deg ut. Spør de, spør hvordan de har tenkt å løse det mtp lønn. Si at du trenger litt tid på å finne ut av det. Ikke signer noe før du er sikker. Anonymkode: d14d9...d29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #4 Del Skrevet 25. februar De kan frata deg tilganger og frita deg fra oppgaver men de må lønne deg ut perioden. Anonymkode: ac801...63d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #5 Del Skrevet 25. februar De må forholde seg til kontrakten akkurat like mye som du må. En kontrakt er toveis. De kan gi deg arbeidsfritak, altså fri med lønn. Eller de kan prøve seg på en avtale om kortere oppsigelsestid, som du ikke trenger takke ja til. Anonymkode: 1b9a3...40b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #6 Del Skrevet 25. februar Tusen takk for gode svar. Da vet jeg litt mer dersom de kommer med dette så jeg ikke naivt godtar noe jeg ikke burde.. Anonymkode: ac3fc...418 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #7 Del Skrevet 25. februar Du blir nesten helt sikkert bedt om å gå på dagen når du går til en konkurrent. Men du skal selvsagt ha betalt ut oppsigelsestiden. Anonymkode: a51e2...374 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 25. februar #8 Del Skrevet 25. februar Oppstart 1.8. Da bør du ikke si opp i februar om du er redd for at du må gå på dagen. Du har 3 mnd oppsigelsestid, du skal si opp i april, før 1.5. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 25. februar #9 Del Skrevet 25. februar Summeer skrev (2 minutter siden): Oppstart 1.8. Da bør du ikke si opp i februar om du er redd for at du må gå på dagen. Du har 3 mnd oppsigelsestid, du skal si opp i april, før 1.5. Det stemmer, hvis TS har tre måneders oppsigelse. Men det må hun sjekke opp. Noen har bare en måned, mens andre har 6 måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 25. februar #10 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for gode svar. Da vet jeg litt mer dersom de kommer med dette så jeg ikke naivt godtar noe jeg ikke burde.. Anonymkode: ac3fc...418 Siden du går over til en konkurrent, bør du også sjekke kontrakten din om det står noe omkring dette. Jeg vet om flere som har karantenetid når det er snakk om å begynne hos en konkurrent. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #11 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei, Jeg har fått meg ny jobb fra 1.august. Når jeg nå sier opp jobben så er det en risiko at arbeidsgiver bare vil bli kvitt meg raskest mulig ettersom jeg går over til konkurrent. Hvis de vil bli kvitt meg raskest mulig og ikke la meg gå ut oppsigelsestiden, da må vel de betale meg ut uansett for disse månedene, eller? Er så usikker på hva slags rettigheter jeg har. Jeg har jo ikke råd til å gå så mange måneder uten lønn, og ny jobb har ikke mulighet til å gi meg tidligere oppstart heller. Anonymkode: ac3fc...418 Du bør undersøke om din nåværende kontrakt inneholder konkurranseklausuler (som forbyr arbeid for en konkurrent i en viss periode) eller kundeklausuler (som forhindrer kontakt med kunder eller salgsprospekter i en bestemt tidsperiode), da dette kan påvirke dine muligheter videre. Dersom det ikke finnes slike klausuler, skal arbeidsgiver betale deg lønn som normalt dersom du fritas fra arbeidsplikten i oppsigelsestiden, med mindre dere har avtalt noe annet. Anonymkode: 8f51a...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #12 Del Skrevet 26. februar I slike tilfeller blir det fri med lønn. Kjedelig, men du taper ihvertfall ikke. Anonymkode: fb7c4...97d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå