AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Mamma driver og maser om at jeg bør slanke meg. Jeg veier 74 kg og er ca 170 høy. Var hos legen forrige uke for noe annet forrige uke, men nevnte dette også. Han sa jeg har bmi på 22, så vekta er helt normal og ingen ting å bekymre seg for. Sa dette til mamma og da sa hun at han sikkert ikke vet hva han snakker om! 🙄 Jeg regner med at han vet det bedre en henne. Men hun holder på sitt. Er så lei av dette og orker snart ikke møte henne så ofte. Hun sitter jo og følger med på hvor mye jeg spiser. Hun sier også at jeg ikke kan spise om kvelden for da legger jeg på meg lettere. Legen sa også at det ikke var sånn at man la på seg mer av å spise om kvelden, noe jeg også fortalte henne, men igjen holdt hun på sitt og sa han var en uvitende lege og at han egentlig var for ung til å vite. Han er 35 år, så ja han er ung, men han er fortsatt lege som har studert i 6 år så han har mer kunnskap en henne om dette. Jeg er snart 40 og syns hun kan passe sine egne saker. Mulig hun mener det som omsorg, men jeg føler det ikke sånn . Vanskelig når det ikke går an å snakke med henne da hun er så sta. Noen tips? Flere som har det sånn? Anonymkode: 8a7b6...ab4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Du er overvektig. Bmi er 25,6 Anonymkode: 1bc2e...a4d 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Be henne holde kjeft? Du er 40… Anonymkode: 7e88d...b35 4 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Legen din har jo regnet feil, om man skal se på bmi så er du overvektig. Men lev livet ditt, moren din har ingenting med dette å gjøre! Anonymkode: 748de...aca 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du er overvektig. Bmi er 25,6 Anonymkode: 1bc2e...a4d Han sa 22 Anonymkode: 8a7b6...ab4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Hvis du er 1.70 og veier 74 kilo har du på ingen måte 22 i bmi. Det tar vel cirka seks sekunder å gange 1,7 med 1,7 og så dele 74 på resultatet, så det er helt fascinerende å høre om at to voksne kvinner tilsynelatende sitter og diskuterer resultatet av et kjempeenkelt mattestykke. Du er lettere overvektig, men da også veldig lett og godt innenfor det som er normalt for en norsk 40-åring. Selvfølgelig langt unna et nivå der det er riktig av moren din å flagge bekymring rundt vekten din. Særlig som 40-åring. Anonymkode: 87399...3c4 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du er 1.70 og veier 74 kilo har du på ingen måte 22 i bmi. Det tar vel cirka seks sekunder å gange 1,7 med 1,7 og så dele 74 på resultatet, så det er helt fascinerende å høre om at to voksne kvinner tilsynelatende sitter og diskuterer resultatet av et kjempeenkelt mattestykke. Du er lettere overvektig, men da også veldig lett og godt innenfor det som er normalt for en norsk 40-åring. Selvfølgelig langt unna et nivå der det er riktig av moren din å flagge bekymring rundt vekten din. Særlig som 40-åring. Anonymkode: 87399...3c4 Da har han sagt feil. Han regnet det ikke ut, bare sa det. Jeg skjønner ikke at det er mulig Anonymkode: 8a7b6...ab4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Som de andre skriver, så er du akkurat over grensa til å være overvektig. Men BMI på 25 utgjør neppe noen helserisiko, så det er ingen grunn til at moren din skal mase om at du må slanke deg. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Han sa 22 Anonymkode: 8a7b6...ab4 Både du og legen din stryker i matte, du har absolutt ikke BMI på 22, du er overvektig, med BMI 25,6. Når det er sagt er moren din direkte stygg, det er helt ufattelig ufint å drive å mase om dette. Du er lett overvektig, ikke farlig overvektig, og jeg hadde seriøst kuttet kontakten med henne om hun ikke gir seg. Anonymkode: 86fcb...3ce 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Men du er jo faktisk overvektig. Så litt ville det jo ikke skadet å gå ned. Anonymkode: b26e9...2a9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Mamma driver og maser om at jeg bør slanke meg. Jeg veier 74 kg og er ca 170 høy. Var hos legen forrige uke for noe annet forrige uke, men nevnte dette også. Han sa jeg har bmi på 22, så vekta er helt normal og ingen ting å bekymre seg for. Sa dette til mamma og da sa hun at han sikkert ikke vet hva han snakker om! 🙄 Jeg regner med at han vet det bedre en henne. Men hun holder på sitt. Er så lei av dette og orker snart ikke møte henne så ofte. Hun sitter jo og følger med på hvor mye jeg spiser. Hun sier også at jeg ikke kan spise om kvelden for da legger jeg på meg lettere. Legen sa også at det ikke var sånn at man la på seg mer av å spise om kvelden, noe jeg også fortalte henne, men igjen holdt hun på sitt og sa han var en uvitende lege og at han egentlig var for ung til å vite. Han er 35 år, så ja han er ung, men han er fortsatt lege som har studert i 6 år så han har mer kunnskap en henne om dette. Jeg er snart 40 og syns hun kan passe sine egne saker. Mulig hun mener det som omsorg, men jeg føler det ikke sånn . Vanskelig når det ikke går an å snakke med henne da hun er så sta. Noen tips? Flere som har det sånn? Anonymkode: 8a7b6...ab4 Nå skal selvfølgelig moren din drite en lang marsj i å kommentere på vekta di og hva du bør og ikke bør gjøre. Men det er faktisk ikke riktig at du har en BMI på 22! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden Du veier litt mye ja. Burde gå ned 10 kg Anonymkode: 05e73...e0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden Bmi'en din er knapt 4 kg utafor en skala som er noe mangelfull. Om legen din sier vekten din er helt fin, så hører du på legen din. Ikke stress deg bort grunna 4 kg, når du mister de, så vil noen mene du bør miste 4 til, osv osv. Lev livet ditt som du vil, vei det du vil, du er for gammel til å bli slått ned av andre sine meninger tenker jeg, gammel nok til å bestemme selv. Mor kan ta seg en bolle. Anonymkode: cf209...926 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du veier litt mye ja. Burde gå ned 10 kg Anonymkode: 05e73...e0b Det har du ingen forutsetning for å si siden du ikke kjenner personen. Skjerp deg. Man kan ha en helt perfekt kroppsammensetning med en bmi på rundt 25. Anonymkode: e600d...9bb 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden Hva er det med folk her inne!!! En dame med en ekstremt ufin og kontrollerende mor som psyker henne ned veier noen kg over i kategorien overvektig. Og dere henger dere opp i vekten??? Og ikke morens oppførsel? TS; be moren din passe sine egne saker. Du er på ingen måte helseskadelig overvektig. Moren din driver på grensen til psykisk mishandling. Anonymkode: 870d5...716 10 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Du må si til moren din at hun må slutte ellers så vil du ikke ha kontakt med henne. Så enkelt og så vanskelig. Ikke finn deg i at andre behandler deg sånn. Anonymkode: b37f2...ded 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Mamma driver og maser om at jeg bør slanke meg. Jeg veier 74 kg og er ca 170 høy. Var hos legen forrige uke for noe annet forrige uke, men nevnte dette også. Han sa jeg har bmi på 22, så vekta er helt normal og ingen ting å bekymre seg for. Sa dette til mamma og da sa hun at han sikkert ikke vet hva han snakker om! 🙄 Jeg regner med at han vet det bedre en henne. Men hun holder på sitt. Er så lei av dette og orker snart ikke møte henne så ofte. Hun sitter jo og følger med på hvor mye jeg spiser. Hun sier også at jeg ikke kan spise om kvelden for da legger jeg på meg lettere. Legen sa også at det ikke var sånn at man la på seg mer av å spise om kvelden, noe jeg også fortalte henne, men igjen holdt hun på sitt og sa han var en uvitende lege og at han egentlig var for ung til å vite. Han er 35 år, så ja han er ung, men han er fortsatt lege som har studert i 6 år så han har mer kunnskap en henne om dette. Jeg er snart 40 og syns hun kan passe sine egne saker. Mulig hun mener det som omsorg, men jeg føler det ikke sånn . Vanskelig når det ikke går an å snakke med henne da hun er så sta. Noen tips? Flere som har det sånn? Anonymkode: 8a7b6...ab4 Du kunne lett regnet ut din egen bmi. Den er 25,6 med de tallene du oppgir. Legen tar feil når han sier den er 22. Men hvorfor er du så mye med din mor? Siden hun har anledning til å følge så mye med på hva du spiser… Be henne om å passe sin egen vekt så passe du din. Hun har ikke noe med din vekt å gjøre. Du har faktisk en sunn vekt, selv om den viser noe overvekt. De med lettere overvekt lever lenge og er generelt friske. Om mora di nekter å endre seg, så endrer du hvor mye dere er sammen. Anonymkode: 04a0d...822 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du veier litt mye ja. Burde gå ned 10 kg Anonymkode: 05e73...e0b Så hun skal være undervektig? Bare slutt. Normalvekt går helt til 25. Det handler også om hvordan du bærer vekten - om du har mye valker, stor mage og slikt. Jeg er litt lavere, og når jeg veier 74 så ser jeg slank og fin ut. Jeg har en kropp som ikke egner seg til å veie 52 kg. Anonymkode: c819f...94d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Men du er jo faktisk overvektig. Så litt ville det jo ikke skadet å gå ned. Anonymkode: b26e9...2a9 Jeg ser ikke overvektig ut. De fleste bekjente sier jeg ser slank ut. Litt mage men bare det. Anonymkode: 8a7b6...ab4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så hun skal være undervektig? Bare slutt. Normalvekt går helt til 25. Det handler også om hvordan du bærer vekten - om du har mye valker, stor mage og slikt. Jeg er litt lavere, og når jeg veier 74 så ser jeg slank og fin ut. Jeg har en kropp som ikke egner seg til å veie 52 kg. Anonymkode: c819f...94d Ts blir IKKE undervektig av æ gå ned 10 kg. Hun får da en bmi på 22,1. Som er normalvektig, ikke undervektig. Jeg har selv en bmi på 20,5 og er lagt fra undervektig og har godt med sideflesk. Anonymkode: 2b344...11a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå