AnonymBruker Skrevet 26. februar #21 Del Skrevet 26. februar Vi giftet oss på tinghuset, uten ringer. Fikk spørsmål om det på forhånd, så istedenfor å ta ringutveksling som en del av seremonien så spurte han om vi tok hverandre som mann/kone, erklærte oss som ektepar, så kysset vi og så signerte vi papirene. Hvis jeg ikke husker helt feil, det er noen år siden. Vi har fremdeles ikke ringer, ingen av oss er glad i å gå med ring. Anonymkode: af3ca...286 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #22 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Skjønner bare ikke hvorfor det ikke er riktig? Er vanlig med ringer. Er det ikke er vanlig bryllup? Dersom dere ikke vil ha ringer, må dere bare stå for valget. Noen legger kanskje merke til det, men tviler noen lager et nummer av det. Mulig dere får et par spørsmål i ettertid. Anonymkode: 47308...70c Helt vanlig bryllup ja. Vi har som sagt ringer, og det er ringen min jeg ikke får til å bli riktig. Jeg er glad i den fordi den har høy sentimental verdi, men jeg synes ikke den er fin og føles ikke som en giftering for meg. Den er dog ikke så langt unna en tradisjonell glatt en, så å bytte den ut føles også feil både rent økonomisk/praktisk og emosjonelt (pga nevnte emosjonelle tilknytningen til den første). Så det er ikke noen løsning som føles riktig hva gjelder ringen. I tillegg har vi gått med den i halvannet år, så føles også rart å skulle gjøre et nummer ut av at de nå skal "settes på". Vil helst bare ikke ha noen oppmerksomhet på dem på noen måte, men vi kommer til å ha dem på i bryllupet sikkert. Anonymkode: 0ba88...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #23 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 19.38): Noen som har vært i vielse hvor det ikke ble utvekslet ringer? Var det noe folk reagerte på? Var det fint uten? Ser ut som at det er valgfritt når vi skal ha humanistisk vielse. Vurderer å droppe den biten, men redd det skal bli veldig merkbart/rart og at folk kommer til å tenke at noe mangler. Hadde erstattet det med signeringen av ekteskapsinngåelsen i så fall. Anonymkode: 0ba88...479 Det er valgfritt i kirken også. Det er nok det samme uansett hvor man gifter seg. Anonymkode: cce0c...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #24 Del Skrevet 11. mars Vi giftet oss i kirken, og ringene var allerede på Anonymkode: 55ff8...b79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #25 Del Skrevet 12. mars Vi hadde ikke ringer i det hele tatt og ingen sa noe som helst. Faktisk har ingen noen gang spurt hvorfor vi ikke har giftering, og vi har vært gift i 17 år. Anonymkode: ce881...125 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå