AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Noen som har vært i vielse hvor det ikke ble utvekslet ringer? Var det noe folk reagerte på? Var det fint uten? Ser ut som at det er valgfritt når vi skal ha humanistisk vielse. Vurderer å droppe den biten, men redd det skal bli veldig merkbart/rart og at folk kommer til å tenke at noe mangler. Hadde erstattet det med signeringen av ekteskapsinngåelsen i så fall. Anonymkode: 0ba88...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Vi hadde ikke ringseremoni, men signering av vielsesprotokoll til et instrumental musikkstykke. Ingen som synes det var rart. Anonymkode: a8b82...990 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Jeg tror jeg hadde savnet det. Men det betyr jo ikke så mye hva gjestene tenker. Det viktigste er at dere synes det er fint. Anonymkode: 741a1...a97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi hadde ikke ringseremoni, men signering av vielsesprotokoll til et instrumental musikkstykke. Ingen som synes det var rart. Anonymkode: a8b82...990 Ble det spørsmål om det etter vielsen, gjennom dagen? Eller gikk det upåaktet hen? AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror jeg hadde savnet det. Men det betyr jo ikke så mye hva gjestene tenker. Det viktigste er at dere synes det er fint. Anonymkode: 741a1...a97 Synes det er finest med, men vil ikke ha oppmerksomhet på ringene, at folk skal be om å se dem og sånt. Så tenker at å droppe ringsermoni kan flytte fokuset vekk fra det. Anonymkode: 0ba88...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har opplevd det to ganger, og eneste grunnen til at jeg husker det er at jeg var forlover den ene gangen og at brudgommen selv snakket om det (i selskap etterpå) den andre gangen. Det forandret ingen verdens ting i hvor hyggelig eller fin seremonien var som gjest. Ikke min sak uansett, og jeg hadde gitt greit faen i de som måtte tenke mer enn "åja, skjønner" om det, men jeg har altså oppriktig ikke opplevd det som rart heller. Anonymkode: fa952...fa5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saima Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden (endret) Det er i en eller annen vielse hvor det blir surret noe tøy rundt hendene til paret som holder hender. Det syns jeg er vakkert, uavhengig av religion❤️ haha, jeg tror jeg har det fra Braveheart🥰❤️ Endret 2 timer siden av Saima 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ble det spørsmål om det etter vielsen, gjennom dagen? Eller gikk det upåaktet hen? Synes det er finest med, men vil ikke ha oppmerksomhet på ringene, at folk skal be om å se dem og sånt. Så tenker at å droppe ringsermoni kan flytte fokuset vekk fra det. Anonymkode: 0ba88...479 Ja dere flytter fokuset med at folk kommer til å snakke om at dere ikke gjorde det. Men har det så mye å si da? Deres dag. Og dere bestemmer akkurat hvordan dagen skal være. Anonymkode: 965d0...532 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Kan jeg spørre hvorfor dere ikke vil ha ringer? Anonymkode: 47308...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ble det spørsmål om det etter vielsen, gjennom dagen? Eller gikk det upåaktet hen? Anonymkode: 0ba88...479 Nei, vi fikk ingen spørsmål om det. Har vært i flere bryllup, noen med og andre uten ringseremoni. Det har også felles venner vært, så sånn sett var det ikke en «ny ting» i vår krets 😊 Anonymkode: a8b82...990 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Jeg er seremonileder hos Human-Etisk Forbund. Hos hos er det to ulike versjoner av vigselsritualet ett der man gir hverandre ringene, og ett der man gir hverandre hånden på det. I tillegg er signering av vigselsbok en del av seremonien, så jeg tror ikke så veldig mange vil reagere på det. Jeg har flere seremonier i løpet av året der par ikke har ringer. Anonymkode: 69732...a26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden *hos oss Anonymkode: 69732...a26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Det er sikkert mange i dagens moderne samfunn som ikke ønsker ring av diverse grunner, kanskje man ikke kan gå med giftering uansett pga yrke? Eller man liker ikke smykker eller ringer? Jeg hadde uansett ikke leet på et øyelokk om noen valgte bort ringer, og seremonien hadde vært like fin uansett. Min (eks)mann og jeg kjøpte ringer, men det var bare jeg som gikk med den. Eneste tiden han brukte sin, var under bryllupsreisen, men da vi kom hjem tok han den av og la den bort. Å gå med ring var ikke forenlig med yrket han hadde da, så det var greit for meg. Gift var vi jo uansett. Etter et visst antall år tok jeg av meg min også, fordi jeg gikk fra å veie noen og førti kilo, til å veie noen og femti kilo. Det var merkbart på fingrene også, og ringen passet ikke lenger. Så da ble den lagt bort. Såvidt jeg greide å få den tvunget av fingeren, det var vondt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja dere flytter fokuset med at folk kommer til å snakke om at dere ikke gjorde det. Men har det så mye å si da? Deres dag. Og dere bestemmer akkurat hvordan dagen skal være. Anonymkode: 965d0...532 Det jeg også tenker kan skje. Og at det da blir spørsmål osv. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan jeg spørre hvorfor dere ikke vil ha ringer? Anonymkode: 47308...70c Vi har ringer. Han fridde med gifteringer. Lang historie. Det var fint, gjennomtenkt, logisk og mye kjærlighet i tankene bak det valget. Men jeg synes ikke de er fine. Jeg er veldig glad i ringen, men liker ikke å vise den frem. Det er tullete, jeg vet, men sånn er det nå. Jeg har prøvd å finne løsninger, men ingenting føles riktig. Det er også en lang historie. I tillegg har vi gått med de i halvannet år og det føles derfor ikke som en ny ting, de har ikke noe med bryllupet å gjøre liksom ettersom de allerede er en naturlig del av hånden. Til sammen gjør det at jeg ser for meg at ringsermoni vil føles veldig falskt for meg. Men samtidig vil jeg ikke ha fokus på hvorfor vi ikke har det. Anonymkode: 0ba88...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Vi har ikke ringer, har aldri hatt det. Presten var informert på forhånd. Jeg har aldri tenkt at det var noe som manglet. Det er litt vanskelig å svare på det du spør om, det blir litt som å svare på hvordan det er å bo på et sted uten en dølahest i hagen: Jeg har aldri prøvd annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Vi kjøpte typiske gifteringer som forlovelsesringer og gikk med de fra vi var forlovet. Så hadde vi de bare på hele tiden frem til bryllupet (to år). Så da var det faktisk ikke noe stas å skulle ha ringseremoni under vielsen. Vi sa fra til presten og det gikk helt fint. Ingen gjester kommenterte det, da de fleste uansett visste at vi begge hadde brukt forlovelsesringene videre som gifteringer Anonymkode: 9f10d...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det jeg også tenker kan skje. Og at det da blir spørsmål osv. Vi har ringer. Han fridde med gifteringer. Lang historie. Det var fint, gjennomtenkt, logisk og mye kjærlighet i tankene bak det valget. Men jeg synes ikke de er fine. Jeg er veldig glad i ringen, men liker ikke å vise den frem. Det er tullete, jeg vet, men sånn er det nå. Jeg har prøvd å finne løsninger, men ingenting føles riktig. Det er også en lang historie. I tillegg har vi gått med de i halvannet år og det føles derfor ikke som en ny ting, de har ikke noe med bryllupet å gjøre liksom ettersom de allerede er en naturlig del av hånden. Til sammen gjør det at jeg ser for meg at ringsermoni vil føles veldig falskt for meg. Men samtidig vil jeg ikke ha fokus på hvorfor vi ikke har det. Anonymkode: 0ba88...479 Dere kan ikke ha andre gifteringer da? Helt enkle. Evt finne hver deres som dere liker og som gjerne matcher stilen deres, slik de brukes. Trenger ikke være dyre. Jeg vet også om flere som bruker enkel giftering, forlovelsesringen i feks diament blir brukt ved mer festlige anledninger hvor man pynter seg. Anonymkode: 47308...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Dere kan ikke ha andre gifteringer da? Helt enkle. Evt finne hver deres som dere liker og som gjerne matcher stilen deres, slik de brukes. Trenger ikke være dyre. Jeg vet også om flere som bruker enkel giftering, forlovelsesringen i feks diament blir brukt ved mer festlige anledninger hvor man pynter seg. Anonymkode: 47308...70c Jeg har forsøkt mange løsninger her, ikke funnet noen som føles riktig. Innfunnet meg med at det ikke kommer til å bli riktig. Er som sagt en lang historie, og var ikke meningen at dette skulle handle om ringene i seg selv. Bare lurer på om ringene ville kunne få mer fokus om vi dropper ringsermonien enn om vi har det med. Anonymkode: 0ba88...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå