AnonymBruker Skrevet 25. februar #1 Skrevet 25. februar Vurderer å ta fly til Kristiansand istedenfor å kjøre bil. Vi skal direkte til dyreparken og bo på hotell der. Hvordan er det å komme seg fra flyplassen og til dyreparken? Ca hva vil taxi koste og hvor ofte går eventuelt busser? Takk for svar 😊 Anonymkode: 67e5f...354
AnonymBruker Skrevet 25. februar #2 Skrevet 25. februar Vi tok taxi fra flyplassen de har fastpris på de turene. Tror det var 400 kr en vei. Anonymkode: fc1db...402
AnonymBruker Skrevet 25. februar #3 Skrevet 25. februar Det tar et ti minutter, maks et kvarter med taxi fra Kjevik til dyreparken. Busser mot Grimstad/Arendal går det hele tiden. Det kan du finne opplysninger på nett. Anonymkode: 149f2...014
AnonymBruker Skrevet 25. februar #4 Skrevet 25. februar Med buss må du bytte, og det er litt styr. Har dere med dere barnevogn så kan det bli en utfordring om dere kommer i de mest populære tidene og skal bytte over til M1-bussen som er til Sørlandsparken. I sommerhalvåret, så går alle M1 til Dyreparken og IKEA, mens utenfor sesong er det annen hver (går 6 i timen, så hvert tiende minutt hele året på dagtid i ukedagene.) Tveit-bussen som kjører om Kjevik går ikke så ofte, og jeg er usikker på hvordan det er med overganger, men lettest å bytte på Rona. Personlig hadde jeg tatt taxi her om dere har litt å dra på/er flere. Bussbilletter koster, men er billigere i AKT-billett-app (annen app for å se busstidene), men det er ikke lange veien fra Kjevik til Dyreparken, så vil ikke tro det vil bli så mange hundre kroner. Jeg tar normalt ikke taxi utenom pasientreiser, men akkurat her hadde jeg gjort det for enkelhets skyld. Anonymkode: 3afae...baa
AnonymBruker Skrevet 25. februar #5 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Med buss må du bytte, og det er litt styr. Har dere med dere barnevogn så kan det bli en utfordring om dere kommer i de mest populære tidene og skal bytte over til M1-bussen som er til Sørlandsparken. I sommerhalvåret, så går alle M1 til Dyreparken og IKEA, mens utenfor sesong er det annen hver (går 6 i timen, så hvert tiende minutt hele året på dagtid i ukedagene.) Tveit-bussen som kjører om Kjevik går ikke så ofte, og jeg er usikker på hvordan det er med overganger, men lettest å bytte på Rona. Personlig hadde jeg tatt taxi her om dere har litt å dra på/er flere. Bussbilletter koster, men er billigere i AKT-billett-app (annen app for å se busstidene), men det er ikke lange veien fra Kjevik til Dyreparken, så vil ikke tro det vil bli så mange hundre kroner. Jeg tar normalt ikke taxi utenom pasientreiser, men akkurat her hadde jeg gjort det for enkelhets skyld. Anonymkode: 3afae...baa Takk for utfyllende svar 🙏 Anonymkode: 67e5f...354 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar #6 Skrevet 26. februar Taxi. Det tar 10 minutter. Det går ingen direkte buss fra flyplassen til Dyreparken. Anonymkode: d3730...6ea
AnonymBruker Skrevet 27. februar #7 Skrevet 27. februar Det går an å ta buss, men vi sprang som gale for å rekke det. Kjedeleg å bli ståande ein time og vente på neste. Det er dobbel pris for buss hvis du ikkje har app, men uansett ikkje så dyrt. Ta buss 35 frå Kjevik flyplass mot Kristiansand. Gå av ved Vollevannet og gå fort (jogg) over vegen på motsett side. Der går det buss mot Dyreparken (M1). https://www.akt.no/reiseplanlegger/?from=Kjevik lufthavn (Kristiansand) &to=Dyreparken (Kristiansand) &time=14%3A08&date=16.3.2022&direction=1 Me tok taxi tilbake til flyplassen for å unngå stress. Trur det kosta ca 400 kr. Veldig gøy i Dyreparken! Har vore der to gonger. Anonymkode: f7cd0...a53
AnonymBruker Skrevet 27. februar #8 Skrevet 27. februar Lenka mi funkar ikkje. Det kjem feil årstal. Gå til reiseplanleggjaren og skriv 2025. Då skal det gå. Anonymkode: f7cd0...a53
AnonymBruker Skrevet 27. februar #9 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 19.37): Med buss må du bytte, og det er litt styr. Har dere med dere barnevogn så kan det bli en utfordring om dere kommer i de mest populære tidene og skal bytte over til M1-bussen som er til Sørlandsparken. I sommerhalvåret, så går alle M1 til Dyreparken og IKEA, mens utenfor sesong er det annen hver (går 6 i timen, så hvert tiende minutt hele året på dagtid i ukedagene.) Tveit-bussen som kjører om Kjevik går ikke så ofte, og jeg er usikker på hvordan det er med overganger, men lettest å bytte på Rona. Personlig hadde jeg tatt taxi her om dere har litt å dra på/er flere. Bussbilletter koster, men er billigere i AKT-billett-app (annen app for å se busstidene), men det er ikke lange veien fra Kjevik til Dyreparken, så vil ikke tro det vil bli så mange hundre kroner. Jeg tar normalt ikke taxi utenom pasientreiser, men akkurat her hadde jeg gjort det for enkelhets skyld. Anonymkode: 3afae...baa Aha. Då stressa eg livet av meg utan grunn. Fekk for meg at det var ein time til neste buss 😄 Anonymkode: f7cd0...a53 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars #10 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (På 27.2.2025 den 9.57): Aha. Då stressa eg livet av meg utan grunn. Fekk for meg at det var ein time til neste buss 😄 Anonymkode: f7cd0...a53 Ikke godt å vite, men Tveit-bussen går sjeldnere, mens M1 som går til Sørlandsparken går 6 ganger i timen, og da tre av dem til IKEA og Dyreparken utenom sesong, mens alle 6 går dertil i sesong. Så ganske godt med busser, men jeg hadde tatt taxi selv for å slippe det styret med å dytte, og potensiell full buss, som det ofte er en solskinnsdag på morgenen/tidlig formiddag utover til Dyreparken. Anonymkode: 3afae...baa
AnonymBruker Skrevet 3. mars #11 Skrevet 3. mars Fant ut at det var styrete med bussbytte, så vi tok taxi. Var ikke så dyrt. Anonymkode: 53ce4...f90
AnonymBruker Skrevet 3. mars #12 Skrevet 3. mars Kjevik med buss er dessverre styrete nesten uansett. Det er heldigvis ikke så voldsomt dyrt med taxi ut til E18 Anonymkode: 04612...677
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå