AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Hentet fra tilstandsrapporten i en boligannonse: "TG3: Boligen har grunnmur av lettklinkerstein som er utvendig pusset og malt. Synlig fundament er av betong. Vurdering av avvik: Det er registrert utsigning av masser under grunnmuren. Grunnmuren har sprekkdannelser. På nordøstre hjørne er det registrert hulrom/utsiging av masser under fundament. Det er vanskelig tilkomst grunnet platting for nærmere undersøkelser. Konsekvens/tiltak Lokal utbedring må utføres. Andre tiltak: Det må gjøres nærmere undersøkelser for å kartlegge omfang og årsak, og videre tiltak. Kostnadsestimatet vil være avhengig av hvilke tiltak som blir nødvendig. Kostnadsestimatet gjelder for nærmere undersøkelser og kartlegging. Kostnadsestimat: 10 000 - 50 000" Er dette no go uansett? Det er jo en trasig og potensielt skummel feil. Noen som har vært borti lignende og vil dele erfaringer? Anonymkode: ae28c...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Huff. Kan fort bli et stort kostandssluk det der. Det kan være dårlige grunnforhold, manglende/dårlig grunnarbeid, utvasking av masser pga elv eller lignende. Uansett kan man i verste tilfelle ende opp med å rive bygget. I beste tilfelle kan man gjøre lokale tiltak, med lokal avstempling av bygget + utbedring av fundament lokalt. Hadde vært bedre med kjeller i betong i dette tilfellet, Leca takler slikt dårlig. Hilsen en som skriver rapporter om dårlig grunnarbeid/fundamentering. Anonymkode: 2c6a8...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Hvis du vurderer å kjøpe, hadde jeg tatt med noen med fagkunnskap. Anonymkode: 2c6a8...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Huff. Kan fort bli et stort kostandssluk det der. Det kan være dårlige grunnforhold, manglende/dårlig grunnarbeid, utvasking av masser pga elv eller lignende. Uansett kan man i verste tilfelle ende opp med å rive bygget. I beste tilfelle kan man gjøre lokale tiltak, med lokal avstempling av bygget + utbedring av fundament lokalt. Hadde vært bedre med kjeller i betong i dette tilfellet, Leca takler slikt dårlig. Hilsen en som skriver rapporter om dårlig grunnarbeid/fundamentering. Anonymkode: 2c6a8...dbc Grøss, da sitter man fort med skjegget i postkassa. Takk for svar! AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvis du vurderer å kjøpe, hadde jeg tatt med noen med fagkunnskap. Anonymkode: 2c6a8...dbc Ikke jeg nei, men et familiemedlem var litt interessert. Mistet fort interessen da hun så denne feilen, så jeg var litt interessert i worst case scenario her. Anonymkode: ae28c...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå