Gå til innhold

Når kan man begynne å dra på lengre turer etter fødsel med baby?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor lenge etter fødselen er man i form til å ta med baby på lengre biltur type 1,5 time fram og samme tilbake? 

Kan et spedbarn ligge så lenge i bil eller må den tas opp for mat og kos? Det er mitt første barn så lurer. Og når man selv er i form til en slik tur etter fødsel?

Anonymkode: f3ad7...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg bor 2,5 time med bil unna sykehuset, reiste hjem når baby var under to døgn. Gikk greit med den kjøreturen, men var ikke i form til å kjøre selv så det var mannen som kjørte. Baby virket tilfreds så vi stoppet ikke på veien for amming eller skift. Usikker om det er en anbefalt grense for hvor lenge baby kan sitte i bilstol, men vi fikk beskjed om at så lenge baby virket fornøyd så kunne vi kjøre det strekket i ett. 

Anonymkode: be557...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kjørte i 7 timer da baby var 2 mnd gammel. Gikk helt fint det 😊

Spurte på helsestasjonen om dette, da vi ofte reiser så langt for å besøke familie. De sa at det går helt fint. Dagens bilstoler er helt trygge. 

Anonymkode: 6adf4...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde to timers reisevei til sykehus, så da måtte vi jo bare kjøre hjem med han. Det gikk så som så, baby ville die mye, så det ble noen pauser som var ukomfortabelt lange (jeg synes ikke det er komfortabelt å amme i bil, i alle fall ikke rett etter fødsel). Men kjenner mange med samme reisevei der baby har sovet gjennom hele turen. 

Hvor tidlig man orker å ta en sånn tur om man ikke må, slik som jeg er nok veldig individuelt. De første 2-3 ukene hadde jeg mye vondter og satt dårlig i bil. Og så var det veldig uforutsigbart hvor ofte og mye babyen spiste (en enkelt ammestund kunne vare i over 40 minutter for meg i starten). 

Også hadde jeg helt personlig ikke det store ønsket om å skulle dra ut av huset og sitte på besøk hjemme hos andre, trivdes best hjemme i eget hus den første måneden, lot heller andre komme på besøk til meg. Men igjen så er det utrolig individuelt. 

Men så lenge du selv ønsker og er motivert for det så er det ingenting i veien for å gjøre det. Bare ha god tid, vær åpen for pauser på veien. 

Anonymkode: 0fe22...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...