AnonymBruker Skrevet 25. februar #1 Del Skrevet 25. februar Jeg er en bifil mann (34) som har vært sammen med både menn og kvinner. Jeg er åpen om det til dem jeg blir kjent med. Jeg synes reaksjonene er veldig forskjellige. Ingen kvinner synes det er likegyldig. Noen synes det er spennende/tennende, eller jeg blir "interessant" for dem. Andre reagerer kraftig, negativt, og kan bli veldig spesifikke på det seksualtekniske. Noen menn, gjerne de som selv er bi, liker det. Homofile menn misliker det stort sett. Hetero-menn har samme følelsesspekter som kvinnene (se over). Hvorfor er det så utfordrende med biseksualitet? Anonymkode: 92f11...da2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #2 Del Skrevet 25. februar Det var en tråd her om en dame som dumpet den hun hadde noe på gang med fordi hun var bifil, og jeg fikk sjokk av kommentarene i tråden, at alle bifile er utro eller bare vent snart dumper de deg for det motsatte kjønn, de er ustabile og kan ikke forholdes til. Sprøtt hvordan folk flest var enig i det. Anonymkode: 69d8f...fd3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 25. februar #3 Del Skrevet 25. februar Spørsmålet kunne like gjerne være hvorfor det er så utfordrende med seksualitet. Om jeg beskriver en seksuell normal prosedyre mellom meg og min mann gjennom 20 år ville folk hatt svært så sterke meninger om det også. Egentlig uansett hva jeg valgte å dele omtrent. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #4 Del Skrevet 25. februar Trolltunge skrev (2 minutter siden): Spørsmålet kunne like gjerne være hvorfor det er så utfordrende med seksualitet. Om jeg beskriver en seksuell normal prosedyre mellom meg og min mann gjennom 20 år ville folk hatt svært så sterke meninger om det også. Egentlig uansett hva jeg valgte å dele omtrent. Nei det er spesielt merkelige holdninger mot bifile, i allefall her på kg. Ute i det ordentlige også ser jeg. Anonymkode: 69d8f...fd3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #5 Del Skrevet 25. februar Når jeg ser på begrunnelsen på hvorfor mange er negative, så er det oftest bunnet i fordommer som feks at de egentlig ikke er bifile, men at de egentlig er homofile. Eller at bifile ikke klarer være trofaste. Så klart lov å mene dette, men en kommer ikke unna at disse begrunnelsene er rene fordommer. Det som er mer facinerende synes jeg er at kvinner virker å ha mye mer fordommer mot bifile menn, enn menn har mot bifile kvinner Anonymkode: adc22...2c6 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 25. februar #6 Del Skrevet 25. februar (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nei det er spesielt merkelige holdninger mot bifile, i allefall her på kg. Ute i det ordentlige også ser jeg. Anonymkode: 69d8f...fd3 Det blir nyanser som egentlig er uvesentlig. Noen reagerer sterkt på en ting, andre på annet. Om noen beskriver sitt heterofile sexliv garanterer jeg deg at det også hadde fått reaksjoner. Det har jeg fått mange ganger, for ting jeg selv ikke tenkte over at kunne vekke sterke reaksjoner hos andre. 🤭 Jeg er selv bifil og derfor lett å hoppe på din konklusjon, fordi det er lett å se verden fra eget ståsted, men de reaksjoner mot bifile som er er uansett milde mot mye annet, som diverse fetisjer og noe så normalt som å ha hatt gjensidig frivillig og ønsket sex med ganske mange. Det meste angående sex vekker reaksjoner. Vi bifile fordømmes mer enn noe og mindre enn annet. Noe unik situasjonen er vi ikke i. Seksualitet vekker sterke reaksjoner. Antagelig fordi det er nært og personlig, i kombinasjon med at de fleste anser seg selv som normal (og dermed alt som avviker fra seg selv som unormalt). Endret 25. februar av Trolltunge 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #7 Del Skrevet 25. februar Aksepten må økes. Det er ungen grunn til å mislike biseksualitet. Myten om at "tenk hvis x vil være sammen med y istedenfor meg" må legges død. Jeg er homofil og hadde ikke brydd meg om mannen min var bifil, tvert i mot ville jeg kanskje åpnet for at han kunne ha det litt gøy med det andre kjønnet av og til om behovet var sterkt (akkurat her er jeg litt usikker p.ga. jeg foretrekker monogami). Anonymkode: 74af9...abd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 25. februar #8 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg er en bifil mann (34) som har vært sammen med både menn og kvinner. Jeg er åpen om det til dem jeg blir kjent med. Jeg synes reaksjonene er veldig forskjellige. Ingen kvinner synes det er likegyldig. Noen synes det er spennende/tennende, eller jeg blir "interessant" for dem. Andre reagerer kraftig, negativt, og kan bli veldig spesifikke på det seksualtekniske. Noen menn, gjerne de som selv er bi, liker det. Homofile menn misliker det stort sett. Hetero-menn har samme følelsesspekter som kvinnene (se over). Hvorfor er det så utfordrende med biseksualitet? Anonymkode: 92f11...da2 Syns du det er rart at heterofile og homofile kan ha det vanskelig med noe som er så forskjellig? Lurer helt seriøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #9 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det var en tråd her om en dame som dumpet den hun hadde noe på gang med fordi hun var bifil, og jeg fikk sjokk av kommentarene i tråden, at alle bifile er utro eller bare vent snart dumper de deg for det motsatte kjønn, de er ustabile og kan ikke forholdes til. Sprøtt hvordan folk flest var enig i det. Anonymkode: 69d8f...fd3 Husker denne jeg også, det var ganske overraskende hvor mange som hadde de holdningene. Selv er jeg hetero men har aldri tenkt så mye over hva slags seksualitet folk i livet mitt har egentlig, det spiller jo ikke noe stor rolle med mindre det er noen jeg er interessert i så klart. Kan det ha noe med gjennomsnittsalderen her inne å gjøre? Jeg føler det å tillegge andre egenskaper basert på hvem de foretrekker romantiske relasjoner med er typisk for de som ikke er vant til åpenhet rundt dette og i tillegg har vært veldig lite eksponert for folk med annen seksualitet enn dem selv. Jeg har en ganske stor omgangskrets der vi er i 20 åra og det finnes flere som ikke er hetero, men det er ingen som bryr seg noe om det liksom? Anonymkode: 3bfbc...43d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 25. februar #10 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Husker denne jeg også, det var ganske overraskende hvor mange som hadde de holdningene. Selv er jeg hetero men har aldri tenkt så mye over hva slags seksualitet folk i livet mitt har egentlig, det spiller jo ikke noe stor rolle med mindre det er noen jeg er interessert i så klart. Kan det ha noe med gjennomsnittsalderen her inne å gjøre? Jeg føler det å tillegge andre egenskaper basert på hvem de foretrekker romantiske relasjoner med er typisk for de som ikke er vant til åpenhet rundt dette og i tillegg har vært veldig lite eksponert for folk med annen seksualitet enn dem selv. Jeg har en ganske stor omgangskrets der vi er i 20 åra og det finnes flere som ikke er hetero, men det er ingen som bryr seg noe om det liksom? Anonymkode: 3bfbc...43d Jeg bryr meg null og niks om mine venners seksualitet. Men har vanskelig å genuint forstå den til noen av dem. Fordi den er så forskjellig fra min. Som hun som sier at hun er 100 % lesbisk, men har sex med flere ulike menn i løpet av et år. Ja, som god venn har jeg null problem med det, men jeg har en seksualitet som er så annorledes at det hadde vært løgn hvis jeg sa at jeg skjønte den. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #11 Del Skrevet 25. februar Fremmed fugl skrev (3 minutter siden): Jeg bryr meg null og niks om mine venners seksualitet. Men har vanskelig å genuint forstå den til noen av dem. Fordi den er så forskjellig fra min. Som hun som sier at hun er 100 % lesbisk, men har sex med flere ulike menn i løpet av et år. Ja, som god venn har jeg null problem med det, men jeg har en seksualitet som er så annorledes at det hadde vært løgn hvis jeg sa at jeg skjønte den. Men hvorfor må det forstås? Jeg skjønner ikke så mye av det jeg heller for å være helt ærlig. Men jeg trenger jo egentlig ikke det, hvilket kjønn folk tiltrekkes av eller føler seg som for den skyld har jo ingenting med hvordan de er som person å gjøre. Og hvordan folk er som medmennesker er jo faktisk litt viktigere enn en seksualitet eller klesstil eller hva nå enn det måtte være. Trenger ikke forstå for å akseptere. Syntes jeg det er helt merkelig uforståelig at folk går i kirken og tror på gud? Absolutt. Men jeg aksepterer det og syntes det er fint de gjør noe som gir de glede og verdi. Anonymkode: 3bfbc...43d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Resignert Skrevet 25. februar #12 Del Skrevet 25. februar At mange mer eller mindre monogame kvinner reagerer negativt på at en mann de vurderer forhold med er bifil, er egentlig rimelig rasjonelt. Etter hva jeg har lest, er sex med mange/ svært mange partnere mer utbredt blant homofile menn enn andre grupper. Og forekomsten av seksuelt overførbare sykdommer likeså. Apekopper er et rimelig ferskt eksempel på akkurat det. Når en bifil mann har sex med en eller flere andre menn, er jo nødvendigvis de og bifile eller homofile. Dermed vil jo en bifil mann kunne representere en like stor smitterisiko for kvinnen som om mannen regelmessig hadde sex med prostituerte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #13 Del Skrevet 25. februar Det er helt stuerent og lov å ikke ville være sammen med en mann som tenner på å ha sex med menn. For meg er det ekstremt antennende. Det handler ikke om fordommer, men om preferanser. Rart ikke folk skjønner dette. Anonymkode: e17e7...eb4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #14 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er helt stuerent og lov å ikke ville være sammen med en mann som tenner på å ha sex med menn. For meg er det ekstremt antennende. Det handler ikke om fordommer, men om preferanser. Rart ikke folk skjønner dette. Anonymkode: e17e7...eb4 Avtennende skulle det selvsagt stå Anonymkode: e17e7...eb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #15 Del Skrevet 25. februar "Jeg skal på hyttetur med gutta" gir litt annen antydning når mannen er bifil, men i et forhold med en kvinne. Man kan aldri stole på at hans mannlige venner er kun venner, og ikke seksualpartnere når de er alene. Jeg ville foretrekke en mann/partner som ikke så på sine kompiser som potensielle sexpartnere, eller kanskje faktisk også HAR hatt seksuelle opplevelser med en eller flere av dem i fortiden. Vi vet at menn flest ikke tar det så nøye mht antall sexpartnere de har, jo flere jo bedre, og siden menn ikke kan gjøre hverandre uønsket gravide, er det kanskje lett å slurve med kondomer. Selv om det beskytter mot seksuelt overførbare sykdommer... Det er en grunn til at en del seksuelt overførbare sykdommer sprer seg mer blant menn som har sex med menn, enn i den heterofile befolkningen. Anonymkode: cad1a...3c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 25. februar #16 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Men hvorfor må det forstås? Jeg skjønner ikke så mye av det jeg heller for å være helt ærlig. Men jeg trenger jo egentlig ikke det, hvilket kjønn folk tiltrekkes av eller føler seg som for den skyld har jo ingenting med hvordan de er som person å gjøre. Og hvordan folk er som medmennesker er jo faktisk litt viktigere enn en seksualitet eller klesstil eller hva nå enn det måtte være. Trenger ikke forstå for å akseptere. Syntes jeg det er helt merkelig uforståelig at folk går i kirken og tror på gud? Absolutt. Men jeg aksepterer det og syntes det er fint de gjør noe som gir de glede og verdi. Anonymkode: 3bfbc...43d Jeg trenger null og niks når det gjelder venner, bekjente, kolleger og bekjente. Men at biseksuelle ikke klarer å akseptere at det kan spille enn rolle når det handler om nære intime relasjoner.. Da ender jeg opp med å konkludere ar biseksuelle i hvert fall på KG er særdeles intolerante og snævre i sin forståelse av andre mennesker. Har ikke sett en annen gruppe på dette forumet som ha samme type av krav at andre må tilpasse seg dem som biseksuelle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #17 Del Skrevet 25. februar Trolltunge skrev (1 time siden): Spørsmålet kunne like gjerne være hvorfor det er så utfordrende med seksualitet. Om jeg beskriver en seksuell normal prosedyre mellom meg og min mann gjennom 20 år ville folk hatt svært så sterke meninger om det også. Egentlig uansett hva jeg valgte å dele omtrent. Man forteller ikke hva man gjør i sengen når man sier at man er bifil, like lite som homofile forteller om det ved å nevne at kjæresten er av samme kjønn eller en heterofil mann nevner at han har en kone. Det er ikke en seksuell prosedyre å elske noen. Anonymkode: 82046...b01 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #18 Del Skrevet 25. februar For min del skal det en del til for å bli sammen med en bifil person. Tror det er tanken på at jeg aldri blir nok til den personen. Jeg blir sammen med noen i håp om at det skal vare for alltid. Er personen bifil må hen da gi avkall på noe jeg ikke kan gi. Er jeg nok til at en person skal undertrykke en stor del av sin seksualitet for resten av livet? Anonymkode: f1269...780 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #19 Del Skrevet 25. februar Kvinner tror at de vinner dersom de må konkurrere mot en annen kvinne. Verre å konkurrere mot en mann. Anonymkode: fab6a...94d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #20 Del Skrevet 25. februar Menn som har sex med menn har absolutt mest kjønnssykdommer, og som bi vil du overføre dette til kvinnene. Ubehagelig.. Anonymkode: 9bb21...1d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå