AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Del Skrevet 18 timer siden Jeg skal begynne å jobbe på en kafé og jeg har aldri jobbet med det eller noe lignende før. Jeg vet at jeg får jo opplæring og har fått beskjed om at jeg trenger ikke å kunne alle oppskriftene utenat på de ulike typene kaffe og de andre drikkene de lager. Men gud så nervøs jeg er... Redd jeg ikke får det til bra eller gjør feil 😅 Noen som har jobbet på kafé eller som barista eller noe lignende som har noen tips til en som er helt fersk? Blir veldig takknemlig 😄 Anonymkode: ba161...2b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alaenera Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden Har ingen gode råd dessverre, men vil uansett ønske deg masse lykke til i ny jobb! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Del Skrevet 18 timer siden Jeg har jobbet på kafé. Fikk god opplæring i bruk av kaffemaskin og softismaskin. Begge har teknikk, og det kommer med øvelse. Med kaffen gjelder det å ikke koke melken! Hvis du gjør det, lag ny til kunden. De ulike kaffetypene lærer du fort. Alt er basert på espresso og ulik mengde melk/skum. Ingen forventer at du kan aldri starten. Bare spør når du lurer på noe. Anonymkode: 86857...423 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden Alaenera skrev (7 timer siden): Har ingen gode råd dessverre, men vil uansett ønske deg masse lykke til i ny jobb! Takk for det 😊 Anonymkode: ba161...2b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har jobbet på kafé. Fikk god opplæring i bruk av kaffemaskin og softismaskin. Begge har teknikk, og det kommer med øvelse. Med kaffen gjelder det å ikke koke melken! Hvis du gjør det, lag ny til kunden. De ulike kaffetypene lærer du fort. Alt er basert på espresso og ulik mengde melk/skum. Ingen forventer at du kan aldri starten. Bare spør når du lurer på noe. Anonymkode: 86857...423 Takk for at du tok tid til å skrive tips, setter pris på det. 🙌😊 Anonymkode: ba161...2b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden Har ingen tips dessverre, men vil bare ønske deg riktig lykke til i den nye jobben. Det kommer sikkert til å gå kjempefint! 😊 Anonymkode: bab71...332 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ingen tips dessverre, men vil bare ønske deg riktig lykke til i den nye jobben. Det kommer sikkert til å gå kjempefint! 😊 Anonymkode: bab71...332 Takk 🤗 Anonymkode: ba161...2b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Del Skrevet 11 timer siden Jeg er barista med eksamen, og kundene er veldig opptatt av forskjellen på en cappuccino og latte, i forhold til skum. Så husk det og som en over sa, ikke brenn melka. Til slutt vil hendene dine lære seg hva som er 60 og 70 grader, og du vil lære å blåse akkurat nok skum til cappuccino i steameren. En latte skal være speilblank og fløyelsmyk. Alt dette får du til, og du må ikke ta noe personlig av det som kommer fra kundene. Mange er glade for kaffen sin, og bare smil og vær glad. Jeg skal også starte på ny jobb snart, og er så nervøs. Det er bra, for da betyr det at man har litt forventinger og gleder seg litt også? Anonymkode: aaea8...c78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #9 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er barista med eksamen, og kundene er veldig opptatt av forskjellen på en cappuccino og latte, i forhold til skum. Så husk det og som en over sa, ikke brenn melka. Til slutt vil hendene dine lære seg hva som er 60 og 70 grader, og du vil lære å blåse akkurat nok skum til cappuccino i steameren. En latte skal være speilblank og fløyelsmyk. Alt dette får du til, og du må ikke ta noe personlig av det som kommer fra kundene. Mange er glade for kaffen sin, og bare smil og vær glad. Jeg skal også starte på ny jobb snart, og er så nervøs. Det er bra, for da betyr det at man har litt forventinger og gleder seg litt også? Anonymkode: aaea8...c78 Tusen takk for råd og tips, og lykke til med din nye jobb også 🤗🙌 Anonymkode: ba161...2b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå