Gjest gjest1 Skrevet 9. mars 2006 #1 Skrevet 9. mars 2006 Jeg beregner ca 200-250 g torskefilèt pr person Legger den i en ovnsfast form og har på litt salt og har hvitsaus smakt til med sennep, sitronsaft og masse hakket bladpersille, over og steker det i ovenen til sausen er gylden oppå og fisken er ferdig. Ca 15-20 min på 200-225 grader. Til hvitsausen lager jeg en vanlig hvitsaus, enten ved å smelte litt smør i en panne og røre i mel og spe med melk, eller helt uten fett, ved å røre ut meljevning i melk og varme opp. Til denne oppskriften bruker jeg til to personer å lage 2-3 dl hvit saus, den smaker jeg til med 2 ss dijonsennep og 2 ss grov sennep, syns denne retten blir best hvis den smaker godt av sennep, tilslutt har jeg i hakket persille og en dæsj(ca 2 ss) sitronsaft, og smaker til med salt og pepper. Hvis jeg har stivpisker jeg en eggehvite og rører inn i sausen like før den helles over fisken, da blir retten litt luftigere og ser litt mer fancy ut. Bruker å servere dette med ovnstekte potetbåter, og dampet grønnsaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå