AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Har hatt en vannlekkasje hjemme der det har renet vann ifra varmtvannstanken. Kontaktet rørleggeren og fikk fikset det. Men sitter nå med vannskade på gulv og kjøkken. Bor i borettslaget. Der det tydeligvis ikke var inkludert vannskade. Ringt til inbo forsikringen ifra Storebrand der en kundebehandler sier at de ikke dekker vannskader. Hva gjør jeg nå? Skal man stå for alt selv, selv om man har to forsikringer. Anonymkode: d5c12...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alaenera Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Hva slags forsikring har du? I følge nettsidene til Storebrand så dekker innboforsikring vannskader, så da ville jeg i så fall kontaktet de igjen om jeg var deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Alaenera skrev (6 minutter siden): Hva slags forsikring har du? I følge nettsidene til Storebrand så dekker innboforsikring vannskader, så da ville jeg i så fall kontaktet de igjen om jeg var deg. Jeg har innbo forskning. De dekker kun skade på sofa for eks møbler sjenerelt så den forsikringen velger jeg å avslutte hvis dette stemmer. Anonymkode: d5c12...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har innbo forskning. De dekker kun skade på sofa for eks møbler sjenerelt så den forsikringen velger jeg å avslutte hvis dette stemmer. Anonymkode: d5c12...a67 Jeg har også innboforsikring fra Storebrand, og den dekker langt mer enn det du beskriver her. Logg inn på sidene dine og les litt om hva din forsikring faktisk dekker og ikke, og ta gjerne kontakt med en annen kundebehandler også. Anonymkode: 2793a...aa3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Det er vanligvis bygningsforsikringen som dekker gulv og andre bygningsdeler ved lekkasje. Det høres veldig rart ut at borettslaget har en forsikring som ikke dekker vannskader. Anonymkode: 78789...b9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er vanligvis bygningsforsikringen som dekker gulv og andre bygningsdeler ved lekkasje. Det høres veldig rart ut at borettslaget har en forsikring som ikke dekker vannskader. Anonymkode: 78789...b9a Er det normal at borettslaget kommer med en egenandel på 12.000 kr kun hvis det er store skader. Det er de jeg fikk vite nå. Noen som vet hvem jeg kan kontakte angående dette?? Anonymkode: d5c12...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 36 minutter siden #7 Del Skrevet 36 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det normal at borettslaget kommer med en egenandel på 12.000 kr kun hvis det er store skader. Det er de jeg fikk vite nå. Noen som vet hvem jeg kan kontakte angående dette?? Anonymkode: d5c12...a67 Det vil være fornuftig å kontakte styret i borettslaget for å få kontaktinfo til forsikringsselskapet. De vil da sende takstmann for å se på skaden og taksere denne. Om skaden koster mindre enn 12.000 kr å fikse, er det ikke noe poeng i å bruke forsikringa. Egenandel velger stortsett den som kjøper forsikringa. Lavere egenandel gir dyrere forsikring. Vi har valgt 10.000 på eneboligen vår. Anonymkode: 1501e...593 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå