AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Jeg kjøpte et lite lager med søtpotet, og har slitt meg gjennom hjemmelaget fries, mos og ovnsbakt. Syntes ingen av delene var noe å skryte av. Trenger en god oppskrift og to! Må potetene f eks tilsettes noe ekstra for å smake godt, hva da? Anonymkode: 51909...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Kansje du bare ikke liker smaken? Jeg lagde en grønnsaksuppe i går med blant annet søtpotet i dag gjør jeg om restene til en litt annen gryte og tilsetter kokosmelk og ris. Servere med ostesmørbrød ved siden av i dag 👍 Angående fries så gjør jo flaksalt de ekstra gode. Men du må rett å slett bare prøve deg frem. Har du fulgt noen oppskrift eller bare prøve deg frem selv? Jeg lager mat både med å følge oppskrift og med å være kreativ av ting jeg har i hus man lærer jo mye vær gang man lager noe nytt. Jeg ville prøvd en oppskrift på noe annet feks en gryte etc hvor du kombinerer flere ingredienser. Men om du ikke liker søtpotet er det vell ingen krise ingen kan like alt? ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Jeg lager mye søtpotetstappe, og gratinerer den med andre grønnsaker. Har både ingefær, hvitløk og yoghurt i stappen. Topper med f.eks brokkoli, sopp, vårløk, sukkererter, fetaost. Og eventuelt kjøtt. Lager søtpotetsuppe med gulrot, eller med ingefær. Blander søtpotetmos med yoghurt som pastasaus. Ovnsbakt, så gnir jeg de godt inn med urtekrydder og hvitløk. Anonymkode: 9791e...5a4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden For å si det med salige Arne Brimi: "slik søtpotet har eg ikkje nogo sansen for." Anonymkode: 6a5f1...fe2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Vi har ofte brukt litt søtpotet i potetstappe Det er veldig godt. Jeg er ikke noe fan av bare søtpotet, men i f.eks en potetmos er det supergodt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Kjempegodt bakt med kanel, vaniljeyoghurt/kesam, og for eksempel fryste blåbær 😋 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lychees Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Våger meg utpå å spørre hvordan du lager fries..? Ved å legge stenger i lik tjukkeste i kaldt vann en times tid, tørke lett med papir, riste i maisenna og etterpå olje og krydder, blir den fantastisk 🥰 Hjemmelaget aioli på det hele- ungene her vil helst ikke ha tilbehør til «tilbehøret» 🙈 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn84 Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For å si det med salige Arne Brimi: "slik søtpotet har eg ikkje nogo sansen for." Anonymkode: 6a5f1...fe2 Enig med Brimi, søtpotet er ikke godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lychees Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Kom på i tillegg- søtpotetsuppe med kokosmelk, ingefær og rød currypaste. Toppet med koriander, ristede solsikkekjerner, eller friterte flag av søtpotet? Evt man/ annet brød til 🤗 Hilsen søtpotetfantasten 😆 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden Hender jeg bruker det i stede for kjøtt i curry.. skjærer terninger som jeg steker brune på hver side.. så lager jeg curry med kokosmelk og div andre grønnsaker, koriander osv.. putter de stekte søtpotetbitene oppi mot slutten så de ikke blir til mos 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viola712 Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden - steker i ovnen i båter, sammen med vanlig potet. Godt med krydder, salt og olje. Godt til alle slags retter. - ovnsteker i terninger med krydder/ salt og bruker det i pastasalat/ kyllingsalat- kjempegodt! Synes at det trengs endel krydder/ salt til, da det balanserer søtsmaken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden https://www.hellofresh.no/recipes/meksikanske-linser-6155ab0840d73d50ae46f6ef Linsene kan byttes ut med kjøttdeig. God i gryter. God i salater/quinoasalat. Anonymkode: 4b6a8...c34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thjelp Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden Hadde akkurat bakt søtpotet med tacobønner og guacamole til middag. Vi har også hatt med sprøstekte kikerter på. Ellers bruker jeg det mye i gryte (favoritten er med curry og peanøtt) Vi har hatt det som lokk til cottagepai, og jeg spiser bakt søtpotet med peanøttsmør og kanel. den er gjerne litt tam alene og trenger litt krydder, synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): For å si det med salige Arne Brimi: "slik søtpotet har eg ikkje nogo sansen for." Anonymkode: 6a5f1...fe2 Er Arne Brimi død? Anonymkode: 9baff...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimifin72 Skrevet 6 timer siden #15 Del Skrevet 6 timer siden Skjærer i tykke skiver, pensler med olje, strør på salt og pepper og steker i ovnen. Spiser den som den er eller med litt feta ost på 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden Sirah skrev (19 minutter siden): Vi har ofte brukt litt søtpotet i potetstappe Det er veldig godt. Jeg er ikke noe fan av bare søtpotet, men i f.eks en potetmos er det supergodt! Støtter denne! Ikke alene men sammen med vanlig potet. Jeg putter det også gjerne i suppe. Med gulrot og poteter og chili og ingefær og diverse løk. Stavmikses med fløte eller creme fraiche. Eller i gresskarsuppe laget på samme måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er Arne Brimi død? Anonymkode: 9baff...20e Trenger ikke å være dau for å være salig vel? Anonymkode: 6a5f1...fe2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Del Skrevet 6 timer siden Er ikke så glad i søtpotet jeg heller. Men de blir best skåret i remser, oljet og krydret og så i air fryer, eller ovnen. Må ha nok krydder. Anonymkode: 7df85...e34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sb88 Skrevet 6 timer siden #19 Del Skrevet 6 timer siden Lager suppe med søtpotet. Er kjempe godt med bacon til eller reker oppi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #20 Del Skrevet 6 timer siden Det virker jo som om du ikke liker smaken? Jeg ovnsbaker, og spiser med laks eller kylling, og brokkoli, til lunsj. (lager opp for to-tre dager). Krydrer da terninger med salt og pepper. Lager søtpotetpannekaker til frokost innimellom. I dag skal vi ha i wrap, med refried beans,quinoa, ruccola, stekt paprika og løk, og koriandersaus. Bakt søtpotet med sprø kikerter, bønner, cherrytomater og gresk yoghurt med persille og hvitløk, er godt. Det passer i pokebowls. Indiske gryter. Anonymkode: 5b183...074 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå