Gå til innhold

Til dere som sier direkte til kollega at hun er stille/ beskjeden/ tar for lite plass

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Der fikk jeg en midt på trynet.

Jeg er den utadvendte typen, og har byttet jobb. Et lite arbeidsmiljø med introverte mennesker. Føler meg ikke velkommen. Hva skal jeg gjøre da? Er det ikke litt normalt å snakke sammen for å bli kjent?

Anonymkode: 777d4...d13

Det er vel slik introverte/ mer rolige  føler seg, at man ikke passer inn og må prøve å forandre seg? Hvis noen sa til deg» prøv å bli litt  mer rolig og ta mindre plass» så faller deg ikke naturlig for deg ikke sant? Og det hadde ikke vært hyggelig sagt heller. Samme med de mer rolige litt mer forsiktige - vanskelig å skulle forandre seg til veldig utadvendt og høylytt. Men mange rolige liker jo å prate og bli kjent, så hvis ingen av kollegene prater eller er hyggelige så er det vel at arbeidsmiljøet ikke er så bra kanskje. Eller de er veldig opptatt av å holde ting privat. 

Anonymkode: b705c...073

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så fint å lese❤️

Jeg er introvert og sliter veldig med sosial angst, men frisk nok til å jobbe. Har ikke tall på hvor mange ganger ulike sjefer har bedt meg ta mer plass i møter og i sosiale settinger. Slitsomt, for det er jo slik jeg er. Prøver og prøver, men får bare mer angst av det.

Anonymkode: 9bff8...b5e

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Men da er det viktig at dette er ditt EGET ønske, og ikke noe du jobber med for å please en kjip og brautende kollega som klager på at du tar for lite plass. Det er en forskjell der. 

Anonymkode: 4c083...205

På min arbeidsplass MÅ vi alle jobbe med dette ut fra en kjent modell. Vi er blitt analysert og plassert i kartet til denne modellen og vi må alle jobbe med å bli flinkere på å justere oss. Hva dette er er forskjellig fra person til person. 

Anonymkode: 49213...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Introvert selv og har ingen problem med at folk er stille og rolige på jobb så lenge de bidrar med sin kompetanse.

Akkurat nå er jeg på prosjekt med to andre introverte personer og kjenner på at det er ganske tungt. Mest fordi de tar ikke stor nok plass når vi snakker om deres fagfelt med kunden. Ender alltid med ar jeg må.gå inn og snakke om deres fagfelt også.

Anonymkode: bfe30...579

Men dette her handler vel ikke om introversjon?

Jeg er veldig introvert, men ikke sjenert og kan snakke fint for meg. Og faglig er jeg pratsom. Det er lunsjen som suger ut energi hos meg. 

Anonymkode: 2a9d3...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men dette her handler vel ikke om introversjon?

Jeg er veldig introvert, men ikke sjenert og kan snakke fint for meg. Og faglig er jeg pratsom. Det er lunsjen som suger ut energi hos meg. 

Anonymkode: 2a9d3...a60

Fordi dere måtte snakke om privatlivet i lunsjen? 

Anonymkode: 4c083...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så fint å lese❤️

Jeg er introvert og sliter veldig med sosial angst, men frisk nok til å jobbe. Har ikke tall på hvor mange ganger ulike sjefer har bedt meg ta mer plass i møter og i sosiale settinger. Slitsomt, for det er jo slik jeg er. Prøver og prøver, men får bare mer angst av det.

Anonymkode: 9bff8...b5e

Når de ønsker at du skal ta mere plass må du huske at de ser på dine bidrag som verdifulle de gangene du sier noe. Du har noe faglig i deg som er verdifullt, det er det de vil ha frem.

Anonymkode: 10092...4b8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...