AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Kjøpte en brukt Toyota Yaris hybrid for ca 7 mnd, (2019 modell) hos vanlig bruktbilforhandler. Fikk feilmelding som gjaldt hybridssystemet, og merkeverkstedet sier det ser ut til at det kan være lav spenning bl.a og man må ha et nytt batteri. Siden bilen er 6 år går den ikke under garantien til Toyota. Så er spørsmålet, er dette en vesentlig mangel ved bilen? Tidligere eier har notert nettopp denne feilmeldingen i manualen boken som fulgte med, så det er tydelig at dette har vært et problem tidligere - som da ikke har blitt opplyst om eller fikset. Er dette noe jeg kan bruke reklamasjonsretten hos bruktbilforhandleren på? Vil jo si at det er en vesentlig mangel med bilen at jeg må betale for et nytt batteri 7 mnd etterpå og den kan ikke pr nå kjøres når det er kaldt ute pga det problemet. Så fikk jeg fortalt at på batterier så er det bare 5 års garanti, så dette kan jeg jo forvente kan skje med en bil -men poenget her er jo at problemet er notert ned før jeg overtok bilen - så PROBLEMET var jo tydeligvis kjent for tidligere eier (som da ikke nevnt dette til bruktbilforhandleren). Anonymkode: 6b515...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden gjelder dette det vanlige bilbatteriet så er det en minimal kostnad. Og du kan skifte det selv:) Anonymkode: fea36...0aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Greit å nevne hvilket batteri det er snakk om, en hybrid har to batterier og hvis det er 12V batteriet som er så er det ingen garanti eller reklamasjon siden det er en slitedel. Anonymkode: f74ab...4a6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Kommer helt ann på hvilket batteri det er ja. 12v batteriet hadde jeg bare skiftet ut. Hadde ikke orket å laget noe styr pga det, 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Greit å nevne hvilket batteri det er snakk om, en hybrid har to batterier og hvis det er 12V batteriet som er så er det ingen garanti eller reklamasjon siden det er en slitedel. Anonymkode: f74ab...4a6 Hvilket batteri det er spurte jeg ikke om, jeg fikk feilmeldingen: "Feil i hybridsystemet, feil på PCS" og så kunne den ikke kjøres uansett hva jeg gjorde. Tok av og på tenningen flere ganger så forsvant hele feilmeldingen før jeg kjørte den til verkstedet. De trodde det var en sikring (reel) først, men det er enten det eller batteriet som de skal sjekke imorgen. Anonymkode: 6b515...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Regner vel med at det er 12voltsbatteriet - ser det koster ca 3500 kr å bytte et slikt batteri. Anonymkode: 6b515...f91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Bilbatteri er forbruksvare og går sjelden under garanti. Jeg måtte også bytte etter kort tid (2 måneder etter jeg kjøpte bilen). Det er ukomplisert og ikke så dyrt Anonymkode: 92b9e...436 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå