AnonymBruker Skrevet 25. februar #1 Skrevet 25. februar Jeg kan vaske gulvet, og så måtte tørke opp søl rett etterpå med en våtserviett. Da er den helt grå, som om gulvet egentlig er kjempemøkkete. Dette gjelder både på laminat og parkett. Er det fordi jeg ikke får vasket godt nok med mopp og grønnsåpe, eller er det våtservietten som tar med seg lakk eller noe? Anonymkode: 01e51...374
AnonymBruker Skrevet 25. februar #2 Skrevet 25. februar Gulvet er ikke rent. Våtservietter tar alt. Så kraftig at jeg ikke bruker det på baby, men for å fjerne maling på hendene Anonymkode: 7cbb2...915 7
AnonymBruker Skrevet 25. februar #3 Skrevet 25. februar Grønnsåpe er det verste man kan vaske gulv med. Det etterlater en klebrig tynn hinne på gulvet, som binder støvet. Derfor blir våtservietten grå. Det er masse smuss i den hinnen grønnsåpen har etterlatt seg. Vask gulvet med Ajax eller andre, lignende allrent-midler. Er grunnen til at du bruker grønnsåpe gamle vaner fra bestemor eller moren din, så du forbinder duften med at "nå er huset rent"? Sett en skål med grønnsåpe under sofaen, så lukter det som du er vant til. Men ikke bruk det til gulvvask. Det er et utdatert produkt og vi vet bedre enn å bruke det i dag. Det egner seg kun til ubehandlede tregulv, altså uten lakk eller noe. Anonymkode: f7806...758 14 5
Mezzosoprena Skrevet 25. februar #4 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg kan vaske gulvet, og så måtte tørke opp søl rett etterpå med en våtserviett. Da er den helt grå, som om gulvet egentlig er kjempemøkkete. Dette gjelder både på laminat og parkett. Er det fordi jeg ikke får vasket godt nok med mopp og grønnsåpe, eller er det våtservietten som tar med seg lakk eller noe? Anonymkode: 01e51...374 Gulvet "virker" ikke møkkete, det er jo det. 7
AnonymBruker Skrevet 25. februar #5 Skrevet 25. februar Med mindre du har gulv av ubehandlet heltre, så er grønnsåpe døden for gulvet ditt. Anonymkode: d1c3b...a01 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar #6 Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Med mindre du har gulv av ubehandlet heltre, så er grønnsåpe døden for gulvet ditt. Anonymkode: d1c3b...a01 Hvorfor selger de så mye av det da? Er jo til og med to typer grønnsåper i butikkene? Kanskje en billigvariant, også … For å ha det i fotbad? 🙈😅🤪 Anonymkode: 70cb5...3db
Duff Skrevet 26. februar #7 Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor selger de så mye av det da? Er jo til og med to typer grønnsåper i butikkene? Kanskje en billigvariant, også … For å ha det i fotbad? 🙈😅🤪 Anonymkode: 70cb5...3db Fordi folk er lettlurte og bedriften tjener penger på det. 3
Meowmere Skrevet 26. februar #8 Skrevet 26. februar Forstår jeg trådstarter rett i at hun sier gulvet er møkkete når hun har sølet på gulvet?
AnonymBruker Skrevet 26. februar #9 Skrevet 26. februar Meowmere skrev (4 minutter siden): Forstår jeg trådstarter rett i at hun sier gulvet er møkkete når hun har sølet på gulvet? nei jeg tolker det som at hun sier at selv om hun har vasket gulvet nylig, så vasker opp sølet og vasker over med våtservisett en siste gang viser våtservietten at gulvet er skittent fordi servietten blir grå selv om gulvet er "nyvasket" med grønnsåpe og mopp.. Anonymkode: 278af...82a 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar #10 Skrevet 26. februar Grønnsåpe inneholder en del fett, som er KJEMPEbra for tregulv som trenger fett for å ikke tørke ut og flise opp, men for mer utbredte gulvtyper i dag som laminat, parkett, flis osv. er det totalt ubrukelig. Det selger fordi det lukter rent, og folk forbinder grønnsåpe med renslighet/nyvasket gulv. Fettet i grønnsåpe blir liggende som et tynt belegg som danner grobunn for skitt og bakterier med tid og stunder. Anonymkode: 83b33...e3b 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar #11 Skrevet 26. februar Det er grønnsåpen. Du har laget en hinne på gulvet som må skures av. Forrige plass jeg bodde måtte jeg skure alle gulv i huset før vi kunne flytte inn pga. grønnsåpemisbruk, og gulvet skiftet faktisk farge 😅 Jeg ville ikke brukt en ny såpe for å ta grønnsåpa. Kjøp heller grove mopper. Spray litt vann på gulvet, skur det, skrap sammen overflødig vann med nal og tørk opp med en håndduk. Ta 1m2 om gangen så vannet ikke trekker ned i gulvet. Gå over den samme kvadratmeteren helt til vannet du skraper sammen er gjennomsiktig. Jeg måtte gjøre det fire ganger før det ble helt rent. Anonymkode: 10f3a...34a 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar #12 Skrevet 26. februar Et triks for å få grønnsåpeduften av nyvasket gulv uten å faktisk kline det på gulvet, er å vaske med noe mer egnet for gulvet og etterpå helle ren grønnsåpe i ei skål som du setter skjult. Anonymkode: 83b33...e3b 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar #13 Skrevet 26. februar Jeg pleier å bruke en nal med langt skaft som jeg drar vannet av gulvet på. Altså en runde med våt gulvmopp, før jeg drar av vannet med nalen (bruker et håndkle til å tørke opp oppsamlet vann). Viktig å ta områder og ikke hele stua så du faktisk har noe vann å dra bort med. Denne prosessen gjentar jeg 2 ganger minst. Ikke hver gang jeg vasker gulvet men iallefall annenhver uke. Og ikke bruk grønnsåpe, jeg bruker jif allrent, eller bare vann og en dæsj zalo. Anonymkode: 89601...efa
AnonymBruker Skrevet 26. februar #14 Skrevet 26. februar Hvor mye grønnsåpe bruker folk egentlig? Har 60 år gammel parkett, vasker med grønnsåpe, men bare litt! Det er ikke noe kliss og belegg på gulvet i det hele tatt. Mulig det er veldig god kvalitet på parketten, den har holdt seg kjempefint! Anonymkode: 01b0b...915
AnonymBruker Skrevet 26. februar #15 Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor mye grønnsåpe bruker folk egentlig? Har 60 år gammel parkett, vasker med grønnsåpe, men bare litt! Det er ikke noe kliss og belegg på gulvet i det hele tatt. Mulig det er veldig god kvalitet på parketten, den har holdt seg kjempefint! Anonymkode: 01b0b...915 Prøv å vask et vindu eller speil med grønnsåpe, så ser du hva vi mener når vi snakker om belegg. Mange slike vask og belegget blir lett lag på lag. Det samme skjer på gulvet, med mindre det er tregulv som suger til seg fettet i såpen og blir "sunnere" av den. Anonymkode: 83b33...e3b
AnonymBruker Skrevet 26. februar #16 Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor mye grønnsåpe bruker folk egentlig? Har 60 år gammel parkett, vasker med grønnsåpe, men bare litt! Det er ikke noe kliss og belegg på gulvet i det hele tatt. Mulig det er veldig god kvalitet på parketten, den har holdt seg kjempefint! Anonymkode: 01b0b...915 Prøv å vaske med en våtserviett eller klut med sprit på, så ser du 😊 Anonymkode: 7cbb2...915
AnonymBruker Skrevet 26. februar #17 Skrevet 26. februar Om det er vanlige våtservietter så er det olje i den og derfor det blir skjoldete. Anonymkode: b5765...6e8
AuroraB Skrevet 26. februar #18 Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvorfor selger de så mye av det da? Er jo til og med to typer grønnsåper i butikkene? Kanskje en billigvariant, også … For å ha det i fotbad? 🙈😅🤪 Anonymkode: 70cb5...3db Fordi grønnsåpe kan brukes til mye annet enn å vaske. Jeg har et ubehandlet furubord som jeg setter inn med grønnsåpe et par ganger i året. Jeg bruker grønnsåpe til toving av ull og til å spraye planter i hagen mot lus. Jeg bruker det aldri som vaskemiddel til gulv. 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar #19 Skrevet 26. februar Sliter med det samme og har aldri brukt grønnsåpe. Kun vann og mikrofiberklut, til nøds zalo. Vi som har lagt gulvet også så ingen grønnsåperester etter tidligere eiere. Gulvet blir aldri rent. Anonymkode: a017a...162 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar #20 Skrevet 26. februar Slik er det hos meg også hvis jeg bruker grønnsåpe. Anonymkode: 89760...4b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå