Gå til innhold

Hvordan trekke seg fra jobbsøking

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg har søkt ny jobb, og har nå vært til intervju. På intervjuet ønsket de at jeg skulle sende 3 referanser de kan ringe til. Men nå har jeg fått et annet tilbud et annet sted jeg ikke kan si nei til. Så hvordan kan jeg si nei til jobben jeg var på intervju for? Jeg hater sånne situasjoner, men gidder ikke sende de referanser når jeg uansett ikke skal si ja til jobben.. 

Anonymkode: 8a955...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du ringer eller sender mail og sier at jobben ikke er aktuell for deg lenger.

Anonymkode: ed440...fdd

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring de og si takk for intervjuet men du har fått er tilbud et annet sted 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For eksempel

Hei! Viser til jobbintervjuet og avtalen om å sende over referanser. Jeg har akkurat fått tilbud om en stilling jeg vil takke ja til, og trekker meg derfor som søker hos dere. Takk for deres interesse og hyggelig intervju. 

Hilsen Lise

Anonymkode: 55988...54d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en mail. Overskrift: Trekk av søknad

Da jeg har fått tilbud om og takket ja til en stilling hos en annen arbeidsgiver ønsker jeg å trekke min søknad på stillingen som rådgiver(eksmpel) hos dere. Mvh Navn Navnesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste og mest ryddige er å gi beskjed skriftlig. Hadde jeg vært i dine sko, så hadde jeg sendt en mail og takket for at de så på deg som en aktuell kandidat, og så bare sagt ifra om at du har fått et annet tilbud. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. Jeg har søkt ny jobb, og har nå vært til intervju. På intervjuet ønsket de at jeg skulle sende 3 referanser de kan ringe til. Men nå har jeg fått et annet tilbud et annet sted jeg ikke kan si nei til. Så hvordan kan jeg si nei til jobben jeg var på intervju for? Jeg hater sånne situasjoner, men gidder ikke sende de referanser når jeg uansett ikke skal si ja til jobben.. 

Anonymkode: 8a955...b26

Du sender en mail der du takker for at de så på deg som en aktuell kandidat, og takker for et hyggelig intervju, men at du nå har fått et annet tilbud du ikke kan si nei til. Så skriver du at du ønsker å trekke din søknad, og ønsker de lykke til med den videre ansettelsesprosessen. Dette gjør du så fort som råd er, slik at de kan bruke tiden og ressursene på de andre søkerne. 

Anonymkode: c8ae9...184

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er helt greit og ganske vanlig. Jeg skjønner at du synes det er ubehagelig, men dette er en del av gamet, og det eneste man kan forvente av deg her er nettopp at du gir beskjed. 

Aller helst ville jeg skrevet en tekstmelding, eventuelt en e-post, med følgende budskap:
- Takk for intervju. 
- Det har seg sånn at jeg har fått et jobbtilbud i en annen prosess og har besluttet å takke ja til dette.
- Jeg er derfor ikke aktuell hos dere lenger, og ville gi dere beskjed om det så raskt og så ryddig som mulig.
- Lykke til med resten av prosessen.
- Vennlig hilsen meg.

Anonymkode: f6edc...73b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...