Gå til innhold

"To av en sort. Ja da blir det en tredje?"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan jeg bare få lufte min undring over hvorfor folk tror at når man 

1) har en gutt/jente så håper man automatisk på motsatt kjønn med barn nr to?

2) har to av samme kjønn så "må" man få en tredje, med håp om motsatt kjønn?

Det er jo superpraktisk med to av samme kjønn synes jeg. Og jeg skal ikke ha flere. 

Anonymkode: 34819...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er vel bare smalltalk? Hvem bryr seg vel om hvilke kjønn på barna andre har.

Anonymkode: bbfe2...c16

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde vært mer praktisk med to av samme kjønn sånn med tanke på klær. Vi fikk først jente, kjøpte inn klær kun med tanke på henne (fordi vi vurderte å bare få ett barn) men så var vi litt uforsiktige EN gang og der kom lillebror, så jeg har kvittet meg med en HAUG av jenteklær og må skaffe mye nytt til lillebror. Yay. Ellers driter jeg i hva slags kjønn de har, elsker både jenta og gutten like høyt uansett 🩷🩵

Anonymkode: 9cde1...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har 4 barn av samme kjønn og folk spør om vi ikke skal gå for en femte for å få «det andre kjønnet». Er visst sjukt viktig å ha begge kjønn. 

Anonymkode: 35ee1...e79

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har 4 barn av samme kjønn og folk spør om vi ikke skal gå for en femte for å få «det andre kjønnet». Er visst sjukt viktig å ha begge kjønn. 

Anonymkode: 35ee1...e79

Som om det er garantert at 5. blir det andre også

Anonymkode: 4dfc2...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har bare hørt det fra en person. Søsteren min som mente mannen min ville ha en gutt for å videreføre slektsnavnet hans. Men hun tenkte ikke over at datteren vår har mitt etternavn😅 Altså siden jeg venter en jente til så måtte mannen min være misfornøyd🙈

Anonymkode: a4e25...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt, fikk faktisk akkurat samme kommentar i dag da jeg fortalte at babyen i magen har samme kjønn som storebror. 

Folk går nok litt ut ifra at de fleste bare må ha begge kjønn ja og regner derfor med at to av samme kjønn automatisk betyr tre barn 😅 Det de ikke tar med i beregningen er at de fleste også er klar over at det er 50% sjanse for at barn nr 3 også er samme kjønn og man derfor bør velge antall barn basert nettopp på hvilket antall barn man ønsker og har kapasitet til, ikke hvilket kjønn barna man allerede har er.

Med det sagt har vi ikke lukket døren for evt barn nr 3, men vi nærmer oss 40 så vi får se hva vi orker og hva naturen tillater. 1 baby av gangen! 😂👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...