Gå til innhold

Kloakklukt i hagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når vi trekker opp i do eller dusjer kommer det kloakklukt i hagen. Har septiktank med lufting på taket av huset. Når lukten kommer er den så sterk at vi blir nødt til å gå inn igjen, hvis vi er ute i hagen. Det er veldig ubehagelig. Hva kan det skyldes? Tanken er ikke full...

Anonymkode: 534b3...3cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Brudd i ledning

Anonymkode: 9575e...7c3

AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre vanlig. Hele nabolaget her har hver sine septiktanker, og tidvis så lukter det fælt. Lukta kommer ut av luftingen på taket. Jeg har merket at det er verst på vinteren, og sjelden om sommeren. Kanskje har det noe med temperaturen å gjøre (bare tipper). 

Anonymkode: c45c4...ec3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 19.42):

Brudd i ledning

Anonymkode: 9575e...7c3

Hvilken ledning? Mener du røret fra huset til septiken? Det ligger langt under bakken.. Jeg tror lukten kommer fra lufteventilen på taket.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det er dessverre vanlig. Hele nabolaget her har hver sine septiktanker, og tidvis så lukter det fælt. Lukta kommer ut av luftingen på taket. Jeg har merket at det er verst på vinteren, og sjelden om sommeren. Kanskje har det noe med temperaturen å gjøre (bare tipper). 

Huff 😕 Jeg tror det kommer fra luftingen på taket her også. Har aldri opplevd at septiktank lukter slik i andre hus vi har bodd i, håper virkelig ikke dette er normalen for jeg orker ikke å bo slik!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Huff 😕 Jeg tror det kommer fra luftingen på taket her også. Har aldri opplevd at septiktank lukter slik i andre hus vi har bodd i, håper virkelig ikke dette er normalen for jeg orker ikke å bo slik!

Det skjønner jeg veldig godt, det er ikke noe gøy. Det går an å sette på en ventil på luftingen som skal hindre lukten (jeg husker ikke hva ventilen heter). Vi hadde det en liten stund, men da kom lukten inn i stedet for… Viste seg at ventilen ikke egnet seg hos oss fordi vi har for høyt hus/for mange etasjer. Men sjekk med en rørlegger om det er mulig hos dere👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...