Gå til innhold

Noen som vet? Sykemelding i ferien, etterfulgt av oppsigelse?

Ellemelle93

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvordan får dere så lett sykmeldinger? Jeg må nesten være døden nær for å få det. Og sist jeg tok sykmld så skrev legen at at det ikke ga sykepengegrunnlag. 

Må jo være fantastisk, bare ringe og få litt betalt ferie? 

Anonymkode: b337c...21a

Så bitter😂 

Anonymkode: abfe2...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ta ut sykemelding i tide.. Det gjorde ikke jeg og er nå på vei over i aap pga fysiske og psykiake sykdommer som følge av psykisk vold på jobb. Vi vil bare se mer av dette fremover nå som slaveforholdene har fått sitt rotfeste. 

Anonymkode: 8c2cd...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Og håper du virkelig er sykemeldt, du skaper problemer for alle andre som må dekke inn og gjøre ditt arbeid, for i helsevesenet har de ikke penger alltid til å hente inn vikarer (som også trenger opplæring og ikke er like kjent med rutiner).

Og et tips, gå ned i en 60% eller mindre stilling i den nye jobben, slik at ikke det nye arbeidsstedet og kollegaer må slite seg syk pga deg der også.

Jeg blir gal av alle folk som er så egoistisk. Håper vi får et system snart der det lønner seg å møte opp på jobb. Selv har jeg redusert stilling pga jeg  ikke er egoistisk, tenker ikke bare på min helse, men alle andre sin. Men jeg blir straffet med lavere lønn. Vanvittig.

Anonymkode: 4b518...b45

Du jobber i helsevesenet? Med folk?? Trøste og bære, stakkars kollegaer og pasienter som må forholde seg til deg.

Anonymkode: bef0e...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Og håper du virkelig er sykemeldt, du skaper problemer for alle andre som må dekke inn og gjøre ditt arbeid, for i helsevesenet har de ikke penger alltid til å hente inn vikarer (som også trenger opplæring og ikke er like kjent med rutiner).

Og et tips, gå ned i en 60% eller mindre stilling i den nye jobben, slik at ikke det nye arbeidsstedet og kollegaer må slite seg syk pga deg der også.

Jeg blir gal av alle folk som er så egoistisk. Håper vi får et system snart der det lønner seg å møte opp på jobb. Selv har jeg redusert stilling pga jeg  ikke er egoistisk, tenker ikke bare på min helse, men alle andre sin. Men jeg blir straffet med lavere lønn. Vanvittig.

Men tenker du at du skal få full lønn for å jobbe redusert da?

Anonymkode: 05a1e...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, ikke bry deg om alle de surmaga kommentarene som totalt uten innsikt i dine forhold forsøker å overprøve legens vurdering. 

Du har verken rett eller plikt til å ta ut ferie i oppsigelsestiden. Som sykemeldt må man heller ikke avvikle ferie. 

Dersom du ikke har søkt om ferie enda, ville jeg avventet. Dersom du har ferie tilgode (dvs. ubrukte feriedager) når du er sluttet, må arbeidsgiver tilbakebetale fereidagene (dersom du blir trukket for disse ved utbetaling av feriepenger). Denne utbetalingen er skattepliktig. 

Hilsen ei som også har vært sykemeldt pga. forhold på arbeidsplassen der det var uaktuelt å komme tilbake (min sak har vært anonymt omtalt i  Aftenposten og flere andre medier), og som fikk tilbakebetalt for ikke avholdte feriedager da jeg sluttet for å begynne i ny jobb. 

Anonymkode: b81d9...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 20.36):

Det er tydelig at du lar din aggresjon som skyldes din arbeidsplass og din dårlige ledelse gå utover TS. Det er ikke TS sin feil at arbeidsplassen din er underbemannet.

Veldig spesielt å be noen gå ned i stilling i ny jobb som forøvrig er det dårligeste råden man kan få, spesielt når det faktisk er nåværende arbeidssted som er problemet.

En dag så kommer du kanskje til å skjønne at man aldri skal være snill og tilrettelegge seg for arbeidsgiver i stedet for at at arbeidsgiver tilrettelegger for deg. Din innsats betyr ingenting den dagen jobben må kutte stillingen din, du blir så syk at du overhodet ikke kan jobbe osv. Å ha gått ned til 60% tilling når har dårlig helse fra før og ender opp som ufør er den dummeste man kan gjøre. Da har man gått i uførfella og vil straffes økonomisk resten av livet. Man skal tenke på seg selv først, og jobben må alltid komme i andre rekke.

Anonymkode: ce7d4...ea9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...