AnonymBruker Skrevet 25. februar #1 Del Skrevet 25. februar Hei, jeg tok en fertilitetstest ifm å fryse ned egg for 2 år siden der jeg fikk vite at jeg hadde lav amh (rundt 3 eller litt lavere). Fikk inntrykk av at det var nærmest umulig å bli gravid naturlig etter hva jeg leste på nett. Jeg tok testen da jeg var akkurat 34 år. Tok resultatet veldig tungt og gikk fullstendig i kjelleren. Det ble aldri noe frysing av egg, og like etterpå møte jeg en fyr. Vi bestemte oss for å få barn etter ett halvt års tid og jammen satt det på første forsøk (ble gravid to uker etter at jeg slutta på minipille). Vi ønsker et barn til og jeg har sagt at vi ikke kan vente så mye lenger, noe han er enig i. Er det slik at det vil være lettere for meg å bli gravid med ivf evt få innvikla ivf av det offentlig siden jeg har blitt gravid naturlig en gang selv, eller vil de se på det som tilfeldig? Barnet er to måneder og vi har ikke hatt sex enda og jeg har heller ikke fått tilbake mensen, men som den pessimisten jeg er regner jeg nesten med at jeg må gjennom ivf hvis vi skal få en til. Anonymkode: 32fcb...875 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #2 Del Skrevet 25. februar Det vil ikke bli lettere å få innvilget IVF - du klarer jo i motsetning til veldig mange søkere å bli gravid selv Men det kan jo være du lykkes fortere med IVF pga det. Anonymkode: c6ce7...b27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #3 Del Skrevet 25. februar Meg over; dersom du har fått barn naturlig og ikke har noen andre problemer enn lav AMH (3 er ikke sååå lavt) så må dere nok prøve naturlig i 1 år før dere i det hele tatt kvalifiserer til IVF offentlig. Anonymkode: c6ce7...b27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 25. februar #4 Del Skrevet 25. februar Jeg har amh på 3. Vi har holdt på i 3 år. Har hatt 5 innsett, 4 av de på riksen. Ett av de endte i exu. Testet nettopp positivt på første forsøk gjennom Hausken på Lysaker ☺️ Hadde vi visst bedre, hadde vi nok gått rett til Hausken i stedet for mange år med dårlige resultater💕 For å komme i gang må du ha vært ammefri i 6 måneder, ha prøvd ett år uten å lykkes eller 6 måneder når man er over 35. Man må også ha bodd sammen i over to år. Går du privat, er det rett inn etter det har gått lang nok tid uten å amme 🙂 I det offentlige er det rundt ett år med først utredning og så venteliste. Så vær forberedt på at dette kan ta tid💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #5 Del Skrevet 25. februar Jeg ble naturlig gravid med AMH-verdi på 1.0, da var jeg 36 år. Ble gravid første prøveperiode. Anonymkode: 6b076...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #6 Del Skrevet 25. februar Snakket med en gynekolog for noen måneder siden om AMH-verdien min (tok to tester i 2022 som begge viste 1), men hun mente at man ikke kunne bruke AMH-en som eneste indikator på fruktbarhet/eggkvalitet. Da hun sjekket egglageret mitt med ultralyd i 2024 (altså 2 år siden jeg testet AMH og fikk 1), sa hun at egglageret så fint ut på ultralyd. Kan være du ikke trenger å stresse så mye med det, jeg ville i hvert fall tatt litt flere tester om jeg var deg - Meg over Anonymkode: 6b076...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå