Anonymbruker778 Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Hei! Først vil jeg begynne med at jeg har kontaktet lege, og jeg er på venteliste til manuellterapeut, men Gud vet hvor lang tid det tar før jeg kommer inn til det. Legetime er ikke før om 1 mnd da det var eneste ledig😵💫 men tilbake til problemet mitt. jeg er i midten av 20-årene, men man skulle ikke tro det på hvor ødelagt jeg føler meg hele tiden. Jeg har konstante vondter i kroppen. Alt fra muskelknuter i rygg, til vondt i knær og hofter, og fingre som stivner opp og blir ømme. Jeg vet ikke hvor alt dette kommer fra. Har tatt div. Blodprøver, men alt har vært fint. Når jeg skal sove om nettene så sliter jeg med å finne en liggestilling som er komfortabel da forskjellige deler av kroppen min føles «feilbelastet» i forskjellige liggestillinger. Har i tillegg nå hatt en muskelknute under venstre skulderblad som bare ikke går bort, den har vært der i nesten et halvt år nå(!!!). Denne muskelknuten varierer i forhold til hvor vond den er fra dag til dag så jeg vet aldri hva slags smertetilstand jeg våkner opp til om morningen😵💫 jeg er generelt en aktiv person, jeg går mye, jeg studerer og jobber, og jeg har en bolig jeg holder stell på. Men problemet er at jeg føler meg dårligere og dårligere, og nå mestrer ikke hverdagen på samme måte som tidligere. Jeg blir deppet da jeg ikke føler jeg strekker til lengre. Etter en 4t vakt på jobb så er jeg utkjørt, og har ofte en del vondt, og da har ikke overskudd til andre ting i hverdagen. ikke bare er det muskel og ledd vondter jeg har, men kan ofte føle på krampestrømninger spesielt i beina. Dette da oftest når jeg skal sove. Trening er noe jeg ikke «tør» å hive meg ut på da kroppen min har ofte reagert dårlig på dette tideligere. Da snakker jeg ikke om at jeg blir støl, men jeg får ofte mye smerter i ryggen, hofter og knær. Det jeg egentlig vil frem til her er om noen har noe tips på hva i all verden dette kan være, og om noen kanskje vet hva som kan hjelpe med å lindre? Jeg vet selvfølgelig at jeg må ta dette opp med noen profesjonelle, og det skal jeg, men jeg trenger bare noen tips i mellomtiden mens jeg venter på behandling. I tillegg sitter jeg med mye frustrasjon oppi det hele da det er noe som påvirker hverdagen min stort, og føler et behov for å kunne klage litt over det😅 mvh. Frustrert dame med vond kropp😇 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Feil madrass og hodepute kan gi feilbelastninger og mye smerter. Stress/angst kan gi mye smerter. Svak muskulatur kan gi mye smerter. Det å trene er noen ganger en kunst. Å få et mildt treningsopplegg av behandler er lurt, slik at du begynner med forsiktig opptrening av styrke, og øker rolig når kroppen blir sterkere. Anonymkode: 7b58e...aa3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå